Gå til innhold

Problemer med nettkabel

Querke

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

(Jeg fant ikke svaret på g00gle så jeg spør her)

Har borret hull i hele huset for å sette opp en nettkabel til PC'n min. jeg satt den inn i den stasj. PC'n. Men guess what, 0 internett forbindelse. Det står: You are currently NOT connected to any networks osv.

Men så tar jeg den ut å setter den inn bærbare dataen så virker det med en gang.

Begge maskinene kjører Vista Ultimate (SP 1).

Dette er min teori for at det ikke virker: Den stasjonære PC'n vil ikke ta imot signalene fra kabeln siden nettverkskortet (som er innebygd i mother boardet) er, ja hva skal jeg si? Fucked up?

Uansett, hva skal jeg gjøre for å få internett med kabel?

Noen forslag?

Bare spør, jeg sjekker poster hver time.

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du terminert den selv eller er den ferdiglaget?

Har du laget den selv så sjekk at du har koblet opp i korrekt rekkefølge.

Den er ferdiglaget

Sett inn ett annet nettverkskort og prøv :)

Bruke mye spenn bare for å teste? Det orker jeg ikke, hvis det egentlig funker med motherboardet

Lenke til kommentar

sjekk at nettverkskortet er installert, og sjekk om du får lys i netverkskortet når du setter den inn i .

er dette gjort hadde jeg prøvd å installere driver til nettverkskorte en gang til bare for sikkerhets skyld, går ikke dette , så hadde jeg kjøpt meg et nettverkskort til 200kr en eller annen plass..

Lenke til kommentar
sjekk at nettverkskortet er installert, og sjekk om du får lys i netverkskortet når du setter den inn i .

er dette gjort hadde jeg prøvd å installere driver til nettverkskorte en gang til bare for sikkerhets skyld, går ikke dette , så hadde jeg kjøpt meg et nettverkskort til 200kr en eller annen plass..

Det lyser både grønt og orange når jeg setter inn kabelen. Og driverne installerte jeg da jeg skifta til Vista (merk, kabelen virket i XP)

Men det skader vel ikke å installere drivere på nytt.... Men vet ikke helt hvordan det skal gjøres, må jeg fjerne de gamle driverne først (vet ikke hvordan jeg gjør det)og så installere? Og blir det problemer med reinst. av drivere siden det er jo hovedkortet vi snakker om her:P

Uansett, skal prøve reinst. av drivere hvis jeg får veiledning om dette. Hvis ikke så blir det nytt nettv. kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...