Gå til innhold

Hvorfor forkynner ikke Gud Guds Ord selv?

Anbefalte innlegg

I bunn og grunn er det menneskene som er problemene, ikke religionen.. Fjerner du alle religioner så blir det ikke noe bedre.

Da mister blant annet terroristgrupper i midtøsten en av sine hovedargumenter for å få rekruttert nye selvmordsbombere. De 12 jomfruene man får når man begår selvmord i sin religions navn.

Steining av 13 år gamle voldtatte jenter grunnet religiøse forskjeller vil miste sitt grunnlag.

De kristne som mener at homofili er synd vil miste hovedgrunnlaget sitt for å hate homofili, fordi det står i bibelen at homofile fortjener å dø.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I bunn og grunn er det menneskene som er problemene, ikke religionen.. Fjerner du alle religioner så blir det ikke noe bedre.

Da mister blant annet terroristgrupper i midtøsten en av sine hovedargumenter for å få rekruttert nye selvmordsbombere. De 12 jomfruene man får når man begår selvmord i sin religions navn.

Steining av 13 år gamle voldtatte jenter grunnet religiøse forskjeller vil miste sitt grunnlag.

De kristne som mener at homofili er synd vil miste hovedgrunnlaget sitt for å hate homofili, fordi det står i bibelen at homofile fortjener å dø.

.... and the list goes on. Det er ikke helt riktig at det er mennesker som er hele problemet da religion er en "god" påvirknings kraft til dette problemet, enten ved å la maktsyke mennesker få det "våpenet" de trenger eller rett og slett på grunn av gamle idiotiske og høydst unaturlige dogmer.... Så religion ER skyld i mye faanskap jo, det klarer ingen å stikke under en stol!

Lenke til kommentar
Utslettet av sånt tilfelle kommer ofte av stress faktisk, så når stresset blir borte blir utslettet borte.

Hahhahaha.. Du har absolutt ikke møtt person.. hehe.. han hadde nok tatt en røyk halvveis ut av huset når det hadde stått i full husbrann..

Men ser poenget ditt.. Det kan være noe en slik grunn som ligger bak.. men er en del andre saker som ryggplager osv som har blitt "fikset" av disse healerene.. Og det er ofte fikset etter kun ett besøk til en av disse galningene.. Og de fleste har vært veldig skeptiske før de kom der.. Altså ikke god-troende fjols!

Vet du hva helsevesenet sier om ryggplager ?

Ta en joggetur eller lignende de fleste ryggplager er ikke noe farlig og går over av seg selv. Spesielt hvis du bruker kroppen litt. Sannsynligvis var turen bort til disse healerne mer healende en selve behandlingen. Har selv forsøkt dette og resultatene var lik null. Videre kunne jeg peke ut mange forsøk på manipulasjon for å lure meg til å tro at behandlingen hadde noe for seg.

Gud åpenbarer seg ikke fordi han ikke fins og religion vil bli borte ganske snart. Litt senere blir resten av det alternative/overtroiske borte. Grunnen til dette er den store økningen i teknologiske oppdagelser som bare fortsetter og fortsetter. Om ikke alt for lenge blir det helt absurd og leve med disse livssynene. Den eneste muligheten ville vært mindre grupperinger som holdt seg vek fra resten av samfunnet.

Lenke til kommentar
gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt.

Ehm. Hvorfor skulle det bety den sikkre død for mennesket? Er det ikke slik at typen skal være allmektig? Da er det jo ikke noe problem. "Denne personen dør ikke når jeg viser meg".... "Hei hei!"

Slik.

Lenke til kommentar

Ehm nei... "Allah vil det" eller noe i den dur er ikke argumenter for å rekruttere terrorister. Det er et middel. Et hovedargument ville for eksempel vært, "vesten er full av svin som har utnyttet oss gjennom århundrer, vi fortjener hevn". Hvis folk flest i midtøsten hadde hatt et annet syn på vestlig kultur enn hva de har nå, så ville mange færre hørt på hva Allah sier i henhold til å drepe hedninger etc. Men man vil for eksempel ikke kunne si at du kommer til himmelen og lever evig med 72 jomfruer lenger, så et middel for å rekruttere selvmordsbombere er borte.

Men i forhold til det med homofili og steining av voldtatte jenter, så er det feil. Grunnlaget for å hate homofili og for å steine jenter er ikke i hva religionene sier. Det ligger i personlige holdninger og kulturen. Det er nok veldig mange som er ukomfortabel med steining av jenter men støtter det offentlig fordi det sosiale presset er så stort. Fjerner du religionene her, så er det ikke fjernt å tenke seg at de samme som bestemmer at steining er ok pga religion, finner seg en helt annen grunn til å backe opp steining, da grunnene bak det ikke ligger i det religiøse, men heller i personlige syn på slikt. Hvis man heller fjerner det sosiale presset, eller endrer kulturen på det området vil det ha mye større effekt (når man først er inne på totalt urealistiske fantasier). Det er mye det samme i henhold til homofili. Man synest ikke homofili er en umoralsk ting fordi en bok sier det. Man synest det innerst inne, men i stedet for å si at man ikke har noe annet grunnlad enn at man er redd/bekymret for hva de kan gjøre eller usikker på egen seksualitet, sier man heller at "Gud sier det". Fjerner man religion fra det bildet, finner man seg bare en annen overfladisk grunn som man kan si så man slipper å innrømme hvem man selv er.

Lenke til kommentar

Å fjerne religionen er første skritt mot kritisk tenkning og dermed et skritt vekk fra steining.

Religionen kan tolkes på mange måter. Men den korrekte måten ville være å lese den avlutende delen av koranen. Det kan oppsumeres med drep alle som ikke tror som oss og menn er herskerne kvinner er tjenerne. Dette leste ihvertfall jeg i en bok skrevet av en muslimsk professor som rømte landet fordi han ikke lenger var ønsket etter at han startet å forholde seg kritisk til koranens tekster i undervisning. han var professor i religiøs litteratur eller noe i den duren..

Lenke til kommentar

Jeg tror du tar feil... Religion er og blir den store "faktoren" som gjør at gode mennesker gjør onde ting... Dessverre!

Det som er med religion er at de har noen gamle dogmer som til de grader bryter med alt vi i dag VET er naturlig og får/tvinger folk til å handle deretter. Nå er kanskje muslimene gale og sammenligne med da de er der kristendommen var for noen hundre år siden, for også kristendommen var barbarisk og grusom når den fikk følge dogmene sine... Heksebrenning noen?

Er så glad jeg at vi IKKE lever i et religiøst samfunn i dag jeg!! Skjønner heller ikke dem som på ramme alvor kan si at verden ikke blir og ER bedre uten religion... :roll:

Tilbake til topik:

Kanksje ikke så rart at gud ikke forkynner sitt eget ord når en ser hvor skikkelig elendig redigeringen og oversettelsene av den eneste boken hans ble... :) En blind med bind for øynene ville jo redigert den bedre jo!! :D

Lenke til kommentar

Stemmer.. Religion er en stor motivasjonsfaktor.. At man klarer og få noen til å tro at de får gull og grønne skoger vist de sprenger seg selv for Allah er jo fantastisk for lederene av Al Quida.. Burde gå ett lite lys opp for dem når lederene ikke velger og sprenge seg selv opp.. men dette er jo ikke det Islam sier at man skal gjøre, at Al Quida velger og misbruke Islam til og føre sin egen krig er jo menneskeres feil.. Den vanlige muslim tar jo sterkt motstand til disse handlingene..

At en kristen velger og dømme en homofil er feil i følge religion, det er ikke oss mennesker som skal dømme folk.. At mange velger og gjøre det, er det som kaster ett dårlig lys på Kristendommen.. Men det er ikke Kristendommen sin feil..

Det jeg prøver og si er, at Mennesket misbruker religion til det ytterste for og oppnå det de selv vil.. Hadde man fjernet religion så hadde man fjernet en stor motivasjonsfaktor.. Men det er ikke religionen i seg selv som er problemet.. Det er mennesket sin natur som er problemet.. Det finnes dumme folk, det finnes smarte folk, manipulerende, grådig, egoistisk, folk med medlidenhet, snille og hyggelig folk osv.. Uansett om man er Religiøs eller ikke, det skjer mye faenskap som blir gjort av religiøse og av ikke religiøse..

Men nå syntes jeg religion gjør mye bra også..

-LE-, mye av grunnen for at healer funker er for at man ønsker så sterkt at det skal funke.. Infeksjoner, lettere plager, fobier, allergi er/kan være kun psykisk..

Jeg vet om en healer, som sender folk ut igjen vist de kommer og sier at de tror det han holder på med er noe stort tull og at det ikke finnes troverdig.. Grunnen kan være at han finner det fornærmende, eller at han vet at det blir nesten umulig og få gjort noe med "skaden".. Men det blir litt uforklarelig når legene ikke klarer og få gjort noe med pasientene men en healer klarer det.. At noe sier det er ett mirakel kan jeg forstå, men jeg tror det bare er psykisk!

Dette er hva jeg tror skjer når en meninghet er samlet og prøver og få helbredet en person med kneskade eller lignende..

Lenke til kommentar

Religion har vært en STOOOR motivasjons faktor ja :roll: Bare se hvor mye faanskap den er skyld i.

Syntes det må være veldig lett å være kristen og hele tiden skylde på "andre" selv om de "andre" hadde samme tro som en selv. Eller som den godeste Emil72 sa, de er ikke ORDENTLIG kristne som om han VET hva det betyr. Det eneste den uttalelsen sa meg er at han også tror veldig godt om seg selv, i gammel og god kristen ånd... :whistle:

Faktum er jo at fjerner du religion så har du samtidig fjernet en av de største årsakene til tull og tøys her i verden. Du trenger ikke å gå lenger enn til våre egne kristne her i landet. Jeg er overbevist om at alle de kristne som er i mot homofili her i landet ikke hadde hatt det minste i mot homofili hvis de ikke hadde vært kristne!! Da hadde de lært at dette ikke er smittsomt, at det er ikke noen sykdom, men en legning men isteden lærer de seg noe om dette ved hjelp av håpløst utdaterte dogmer som enkelt og greit konkluderer med at dette er feil.... :roll: De fleste "hellige" religiøse bøker er bredfulle av stein hakke gærne dogmer som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt og jeg er faktisk sikker på at verden ville blitt et roligere og mer fredfylt sted uten religion og dens påvirkning... Fremskrittet sto faktisk stille i tusen år pga religion, helt stille..... på grunn av gamle idiotiske og unaturlige dogmer! Og dette vil du ha igjen i dag? Dette syntes du er noe å stå etter, noe å gjenreise? Tror ikke du ser religionens virkelige ansikt jeg..... :no:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Ja vist vi ser i Norge, la oss ta en titt på de kristne som henger på bedehuset i helgene.. Vist vi leser i avisene, hvor ofte finner du artikkeler som sier: Kristne lagde bråk, kristne havner i slosskamp utenfor bedehuset, kristne tatt i og stjele.. Mens det er fullt opp med fyllebråk, gjenger som sloss, stjeler og herjer.. Ja selvsagt kan en av de værste bil-stjelerene i landet være en kristen.. Men nå tenker jeg litt mer svart-hvitt.. Om kristne er mot homofile, ja det kan godt hende.. Men det er da virkelig mange andre ikke religiøse også.. Hva om vi hadde fjernet kristendommen fra Norge, tror du vi hadde lest om mer bråk i helgene eller mindre da?

Som du sier: syntes det må være veldig lett å være kristen og hele tiden skylde på andre selv om de andre har samme syn som en selv.

For vi kristne er ikke like, vi er mange forskjellige individer.. Om jeg velger og drepe en muslim for jeg sier jeg fører en hellig krig mot noen som har "feil" tro, så er da ikke noe kristendommen har skyld i.. Det er heller ikke noen andre som skal ta skylden selv om de tror på Kristendommen de også.. Akkurat som Osama Bin Laden, jeg gir ikke Islam skylden for 11 september 2001.. Det er enkelt personer som er helt sinnsyke i hue som står bak dette her..

Det virker som du tror det er bare Ateister(ikke Religiøse folk i det minste) som her blitt mer våkne og fokusert på vitenskap og fremskritt i dag.. Religiøse har også forandret seg i takt med tiden.. Jeg vil da ikke at vi skal ha det slikt det var for 1500 år siden..

:)

Lenke til kommentar
At en kristen velger og dømme en homofil er feil i følge religion, det er ikke oss mennesker som skal dømme folk.. At mange velger og gjøre det, er det som kaster ett dårlig lys på Kristendommen.. Men det er ikke Kristendommen sin feil.

Er ikke bibelen Guds ord? Isåfall er det Guds ord og ikke de troendes ord som blir forkynnet igjennom disse bøkene.

Sannsynligheten for de som støtter blant annet dødsstraff for homofile ikke hadde gjort det uten bibelens varmende ord er store.

De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø.

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn

dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære.

Ja vist vi ser i Norge, la oss ta en titt på de kristne som henger på bedehuset i helgene.. Vist vi leser i avisene, hvor ofte finner du artikkeler som sier: Kristne lagde bråk, kristne havner i slosskamp utenfor bedehuset, kristne tatt i og stjele..

Det er ingenting ekstraordinært over noen som lager bråk, slåsskamper og tyveri, så uansett hvilke personer som deltar i slike aktiviteter så er det svært usannsynlig at de blir dekket av landsdekkende media uansett.

Det kan forekomme i lokale aviser, men da har det med ugjerningen å gjøre, og ikke ugjerningsmennenes bakgrunn.

Såfremt disse ugjerningene ikke forekommer på en massiv skala eller/og hvis det er en særegen fellesfaktor.

Hva om vi hadde fjernet kristendommen fra Norge, tror du vi hadde lest om mer bråk i helgene eller mindre da?

Siden alkohol og ikke livssyn er en av hovedårsakene til bråk i helgene så tror jeg ikke fjerning av kristendom hadde kommet til å påvirket bråk i helgene i noen retning.

Men nå er det ingen anerkjente religionskritikere som kritiserer religion grunnet bråk i helgene heller.

For vi kristne er ikke like, vi er mange forskjellige individer.. Om jeg velger og drepe en muslim for jeg sier jeg fører en hellig krig mot noen som har "feil" tro, så er da ikke noe kristendommen har skyld i.

Hvis du fører hellig krig så må det være en religiøs bakgrunn, ellers ville det ikke blitt kalt "hellig" krig.

Og siden du er kristen så er kristendommen den eneste sannsynlige årsaken hvis du faktisk hadde drept noen i din religions navn.

Men sannsynligheten for at du kommer til å drepe en muslim er ganske liten hvis du er født og oppvokst i Norge.

Vi har lover og et rettsystem som gir blanke faen i hva religiøse skrifter måtte mene om hvem som er verdt mer enn andre, og forhåpentligvis er det vårt samfunns regler og moraler du følger, og ikke noen regler som ble skrevet i midt-østen av primitive menn for 2000 år siden.

Lenke til kommentar
Jeg sitter med en oppgave der jeg skal se på og sammenlikne åpenbaring og kult sier om gudsbildet i jødedom og kristendom. Jeg begynte å tenke på noe mens jeg holdt på ...

Dette med åpenbaringer i det gamle testamentet - akkurat nå skriver jeg om Abraham (og snart Moses) og hvordan han hadde en åpenbaring med gud hvor han ble bedt om å drepe sin sønn Isak, som en test ovenfor Abraham. Gud den allmektige gir så den lydige Abraham beskjed om å reise en lang reise og lage en stor familie.

Ved Moses' tilfelle kommer gud ned til Moses og gir han beskjeder som Moses igjen må gi til folket (bl.a de ti bud).

Fokus: hvis Gud kan vise seg for mennesker, hvorfor velger han ut individer som skal forkynne hans budskap når han kan gjøre det selv, mye mer effektivt?

Hvorfor sender han ut alle disse åpenbaringene. Hva kan det si om gudsbildet?

Dette er et meget interessant emne som jeg hadde om på Bibelskolen. Dette med åpenbaringer og profetier som tilsynelatende tilhørte fortiden, og hvorfor vi ikke ser dem i dag. Vel, uten å mene at jeg er en ekspert på område, og/ eller kan love at jeg vil tilføre denne diskusjonen noen nye synspunkter, tenkte jeg å dele noen tanker.

For det første, bibelens historier stopper ved ca. 100-150 e.kr. Altså, de miraklene som eventuelt har hendt i ettertid kan man ikke lese om i Bibelen. Med bibelen i tankene, er den også blitt til over lang tid, og mye kan skje på lang tid. Det kan derfor virke som om alt var mye mer utrolig og overnaturlig før, og at vi ikke har det lenger. Men, sett med kristne øyne har det skjedd utrolig mange åpenbaringer, helbdredelser og profetier opp gjennom tiden. Kanskje er ikke mange av dem kjent som Guds mirakler, men utrolige ting har hendt på alle disse årene. Dette gir oss i så fall et allmektig, varig og trofast gudsbilde. En allmektig Gud som som står over vår tidsregning, og er trofast i sin tilsdedeværelse. En annen ting vi kan si om Gudsbilde er at Gud ønsker kontakt med mennesket, og er tilstedeværende, og ikke en fjern skikkelse. Han elsker oss, og ønsker at vi skal elske han, og han vil så gjerne være sammen med oss, og det gir håp. Skriv det i oppgaven din.

Det finnes tusenvis av "vitner" til Guds mirakler opp gjennom historien. Noen er nok ikke sanne, noen er nok overdrevet, men jeg velger å tro at Gud kan gjøre mirakler nå, i dag, som for tusener av år. Det er kanskje ikke skrevet ned i samme bok, men jeg tror sannelig det finnes bøker om Guds innvirkning på jorden. Jeg har lest i flere bøker om englevakt og sterke vitnesbyrd, og det styrker troen. Men det er en tro. Dersom man ikke tror det gir det ingen mening, men dersom man tror at Gud er tilgjengelig også i dag, og at han ønsker kontakt med oss, så gir det mening.

Lenke til kommentar
At en kristen velger og dømme en homofil er feil i følge religion, det er ikke oss mennesker som skal dømme folk.. At mange velger og gjøre det, er det som kaster ett dårlig lys på Kristendommen.. Men det er ikke Kristendommen sin feil.

Er ikke bibelen Guds ord? Isåfall er det Guds ord og ikke de troendes ord som blir forkynnet igjennom disse bøkene.

Sannsynligheten for de som støtter blant annet dødsstraff for homofile ikke hadde gjort det uten bibelens varmende ord er store.

De vet hva Guds lov sier, at de som gjør slikt, fortjener å dø.

Vet dere ikke at de som gjør urett, ikke skal arve Guds rike? La dere ikke føre vill! Verken de som driver hor, de som dyrker avguder, eller de som bryter ekteskapet, verken menn som ligger med menn

dem som driver hor, menn som ligger med menn, dem som driver med menneskehandel, løgnere og dem som sverger falskt, og alt annet som strider mot den sunne lære.

Ja vist vi ser i Norge, la oss ta en titt på de kristne som henger på bedehuset i helgene.. Vist vi leser i avisene, hvor ofte finner du artikkeler som sier: Kristne lagde bråk, kristne havner i slosskamp utenfor bedehuset, kristne tatt i og stjele..

Det er ingenting ekstraordinært over noen som lager bråk, slåsskamper og tyveri, så uansett hvilke personer som deltar i slike aktiviteter så er det svært usannsynlig at de blir dekket av landsdekkende media uansett.

Det kan forekomme i lokale aviser, men da har det med ugjerningen å gjøre, og ikke ugjerningsmennenes bakgrunn.

Såfremt disse ugjerningene ikke forekommer på en massiv skala eller/og hvis det er en særegen fellesfaktor.

Hva om vi hadde fjernet kristendommen fra Norge, tror du vi hadde lest om mer bråk i helgene eller mindre da?

Siden alkohol og ikke livssyn er en av hovedårsakene til bråk i helgene så tror jeg ikke fjerning av kristendom hadde kommet til å påvirket bråk i helgene i noen retning.

Men nå er det ingen anerkjente religionskritikere som kritiserer religion grunnet bråk i helgene heller.

For vi kristne er ikke like, vi er mange forskjellige individer.. Om jeg velger og drepe en muslim for jeg sier jeg fører en hellig krig mot noen som har "feil" tro, så er da ikke noe kristendommen har skyld i.

Hvis du fører hellig krig så må det være en religiøs bakgrunn, ellers ville det ikke blitt kalt "hellig" krig.

Og siden du er kristen så er kristendommen den eneste sannsynlige årsaken hvis du faktisk hadde drept noen i din religions navn.

Men sannsynligheten for at du kommer til å drepe en muslim er ganske liten hvis du er født og oppvokst i Norge.

Vi har lover og et rettsystem som gir blanke faen i hva religiøse skrifter måtte mene om hvem som er verdt mer enn andre, og forhåpentligvis er det vårt samfunns regler og moraler du følger, og ikke noen regler som ble skrevet i midt-østen av primitive menn for 2000 år siden.

Ja det står så fint i bibelen at homofil er galt og ja det er guds ord, men det er ikke MIN jobb og dømme de homofile.. Ingen Kristne skal dømme andre, en homofil som lever hele livet sitt i ekteskap med en annen mann har like stor sjangs til og komme inn himmelen vist han tror på Jesus som det jeg har.. å være homofil er ikke noe mer synd en noen andre synder..

Hovedåresaken til at de på bedehuset ikke drikker, er jo Kristendommen.. Fjerner man den er sannsyneligheten for at flere vil drikke alkohol rimelig stor(tror jeg da, hvem vet). Og dermed tror jeg at det ville blitt mer tull og tøys i landet.. Alkohol er nok grunnen for det, men hadde man bare hatt Kristendommen i landet så tror jeg volds statestikken hadde sett bedre ut.. enn om man fjernet religionen..

Akkurat O3K.. Jeg er født i Norge, jeg har hatt en norsk oppvekst, derfor vil jeg ikke starte en hellig krig.. En som er født i ett annet land under mye dårlige omstendigheter ville kanskje valgt og starte en hellig krig.. Hvorfor, jo for oppveksten han har hatt..

Hadde alle bodd i Norge så det ikke blitt noen kriger(tror jeg da, igjen hvem vet) uansett åssen religiøst syn man måtte ha.. Så da er det jo tydelig at det ikke er religionen som er problemet, men oppveksten og vilkårene man blir vokst under.. Altså mennesket er problemet..

:)

Lenke til kommentar
-LE-, mye av grunnen for at healer funker er for at man ønsker så sterkt at det skal funke.. Infeksjoner, lettere plager, fobier, allergi er/kan være kun psykisk..

Jeg vet om en healer, som sender folk ut igjen vist de kommer og sier at de tror det han holder på med er noe stort tull og at det ikke finnes troverdig.. Grunnen kan være at han finner det fornærmende, eller at han vet at det blir nesten umulig og få gjort noe med "skaden".. Men det blir litt uforklarelig når legene ikke klarer og få gjort noe med pasientene men en healer klarer det.. At noe sier det er ett mirakel kan jeg forstå, men jeg tror det bare er psykisk!

Dette er hva jeg tror skjer når en meninghet er samlet og prøver og få helbredet en person med kneskade eller lignende..

At healerne helbreder med plaseboeffekten tror jeg også. Eller så helbreder de slike skader som går over av seg selv. I følge flertallet av healere skal behandlingen deres fungere for de som tror det fungerer og de som ikke tror det. Bare les litt på sidene deres. Plaseboeffekten har dog liten effekt på sykdommer som kreft osv. bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
å være homofil er ikke noe mer synd en noen andre synder.

Så du mener at det er en synd?

Hovedåresaken til at de på bedehuset ikke drikker, er jo Kristendommen.

Eller fordi bedehus har forbudt mot å nyte alkohol i deres lokaler?

Akkurat som alle bygg og lokaler som har forbud mot å nyte alkohol i deres lokaler.

Det finnes mange kristne som også drikker, så kristendom er ikke en grunn til at folk ikke drikker.

Det finnes mange ateister som heller ikke drikker.

Fjerner man den er sannsyneligheten for at flere vil drikke alkohol rimelig stor(tror jeg da, hvem vet). Og dermed tror jeg at det ville blitt mer tull og tøys i landet.Alkohol er nok grunnen for det, men hadde man bare hatt Kristendommen i landet så tror jeg volds statistikken hadde sett bedre ut.. enn om man fjernet religionen..

Mange forbrytelser og forseelser blir begått av mennesker som er kristne. Kristendom stopper dem tydeligvis ikke fra å delta i slike aktiviteter. Både fengsler og hærstyrker har kristne mennesker, men deres tro stopper dem ikke fra å begå forbrytelser slik at de havner i fengsler, eller å drepe andre mennesker i krig.

Akkurat O3K.. Jeg er født i Norge, jeg har hatt en norsk oppvekst, derfor vil jeg ikke starte en hellig krig.. En som er født i ett annet land under mye dårlige omstendigheter ville kanskje valgt og starte en hellig krig.. Hvorfor, jo for oppveksten han har hatt..

Hadde alle bodd i Norge så det ikke blitt noen kriger(tror jeg da, igjen hvem vet) uansett åssen religiøst syn man måtte ha.. Så da er det jo tydelig at det ikke er religionen som er problemet, men oppveksten og vilkårene man blir vokst under.. Altså mennesket er problemet..

De fleste som erklærer "hellig" krig kommer fra land hvor staten er religiøs til de grader.

Og i disse landene er det religionen som er med på å bestemme vilkårene og oppveksten til de som er født og oppvokst der.

Lenke til kommentar
man bare hatt Kristendommen i landet så tror jeg volds statestikken hadde sett bedre ut.. enn om man fjernet religionen..

...men her tar du feil min venn. Bare se på USA, der de MEST KRISTNE statene er de statene med aller mest problemer som kjønn sykdommer, abort, tennårings graviditeter, voldtekter, grov vold og misshandling.... mens du i de sekulære statene har langt LANGT mindre av dette! Så du tar skammelig feil og viser igjen hvor godt dere kristne tror om dere selv... :no: Kanskje det hadde vært lurt om du også begynte å støtte deg litt mer til sannheter enn du gjør i dag. Begynne med å droppe bibelen kanskje? ;)

Lenke til kommentar

Men hvordan er det i Norge? Når du leser lokal avisen, hvor er det tull og tøys og politet må rykke ut..

Vi kristne tror ikke noe bedre om oss selv enn det Ateister gjør om seg selv.. Det er jo helt åpenlyst her på forumet.. At det kan høres litt sånn ut, kan jeg forstå.. Men det er begge veier..

O3K, det er jo åpenbart at det ikke er alkohol servingen og alkohol forbudet i bedehuset som stopper ungdom fra og gå på fester og bruke alkohol.. Det er jo at de ønsker og følge bibelen, og den sier at man ikke skal misbruke alkohol..

Vist man virkelig prøver og følge de "retningslinjene" som står i bibelen, så vil jo absolutt alle voldshandlinger og voldtekter være helt i strid med bibelen.. Dømme andre for deres valg som at de er homofile er jo helt feil.. O3K, det spiller overhode ikke noen rolle hva jeg syntes er synd eller ikke.. Men at jeg føler meg ukomfortabel og syntes homofili er litt ekkelt vist jeg ser to menn råkline, det skal jeg innrømme.. Men jeg dømmer ingen for det, en bekjent av meg er homofil.. Det er helt greit for meg..

Jeg syntes også Incest er feil men trenger ikke gå lengre en til seksualitet tråden så finner man nok av ateister som ikke ser noe feil i Incest.. Men det er vell anderledes fra person til person..

Men det du sier RWS, jeg går ut i fra at det er sant.. Men hvorfor skal en kristen finne på mer fælt enn en ikke religiøs person? Jeg syntes forsatt at det kommer ann på mennesket, om mam er i stand til og utføre en voldtekt så ser jeg ikke åssen tro man har skulle spille inn..

En ting jeg er enig i er at man skal være forsiktig og blande religionen og politikk..

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal en kristen finne på mer fælt enn en ikke religiøs person?

Det skal jeg svare på for deg:

Det er fordi dere læres opp til å tenke på naturlige ting som unaturlige! Dere tenker synd der det ikke er synd, dere tenker straff for ting dere ikke vil eller noen gang har fått straff for og ut i fra dette lager dere dere et kunstig "skille" der det naturlige blir unaturlig, forbudt og hvordan skal du kunne klare å gjøre en forbudt ting uten å bli oppdaget for det? Jo, du forgriper deg......

Den religiøse tro og bibel skrifter er IKKE av det gode, det eneste det lærer deg er at du ikke har skylden for noe galt, men satan har! Du TROR faktisk at kristne mennesker er bedre enn andre men for å være skikkelig stygg mot deg kan jeg si: Hvor har de største barne mishandlings sakene dukket opp? Jo, i kristne/religiøse kretser og HVORFOR er det slik? Nå forsvarer du dette sikkert med å si at dette ikke var ordentlige kristne mennesker osv, men tenk deg om for de var like kristne som deg eller en hvilken som helst kristenmann, men dette skjedde for det. Satan? Neppe. Men det var det med naturlig til unaturlig da.

Hvis du er opplært til å tro at det å se på pupper som syndig hva er det å se på pupper for deg da? Jo, det er SYND!! Basta! Men det er ikke og har heller aldri vært synd, det er helt naturlig for gutter å se på pupper! Men når du lager slike sinnsvake skiller for noe som for et hvilket som helst menneske er naturlig, ja da lager du unaturlige skiller, skiller som de kristne statene er et godt bevis for IKKE virker. Det virker STIKK i mot sin hensikt!

Det folk heller bør lære er at det er forskjell på å bruke en ting og misbruke det! Det er ikke noe syndig å ta et glass øl eller en dram med venner en gang i blandt, men det går over alle støvle skaft når en MÅ ha dette hver dag, for da er det misbruk! Jeg tror du kommer langt lengre med OPPLYSNING enn forbud eller lamme kristne påbud om dette og alt det andre dere ser på som "synd". Les litt om det og du vil se dette også. Kristendommen er skyld i mye faanskap og unaturlige kunstige skiller er litt av det!!

Det blir begått mye jævelskap av ikke kristne også, så det fritar ikke de heller, men en skulle tilsynelatende tro at det du sier er rett ikke sant, at kristne "syndet" mindre osv, men sannheten er sørgelig omvendt! Det er ikke slik at dumt kan dumt fordrive skjønner du... :)

Lenke til kommentar

Hver gang noen kommenterer noe i bibelen som de fleste kristne finner ubehagelig så kommer klassikeren "det er Gud som skal dømme oss, ikke andre mennesker".

I et sivilisert samfunn må man ta ansvar for sine egne handlinger og ytringer. Å unngå de moralske konsekvensene av sine egne handlinger og ugjerninger ved å trøste seg med at det er Gud som skal dømme dem er ren og skjær feighet og det at man velger å unngå virkeligheten slik er nesten skremmende.

f. eks.

Person 1: Jeg hater negre, de er overalt.

Person 2 er mørkhudet.

Person 2: Jeg skal saksøke deg fordi du sa det der.

Person 1: Det kan du bare gjøre, men når alt kommer til alt er det Gud som skal dømme oss, ikke andre mennesker.

Lenke til kommentar
Men hvorfor skal en kristen finne på mer fælt enn en ikke religiøs person?

Det skal jeg svare på for deg:

Det er fordi dere læres opp til å tenke på naturlige ting som unaturlige! Dere tenker synd der det ikke er synd, dere tenker straff for ting dere ikke vil eller noen gang har fått straff for og ut i fra dette lager dere dere et kunstig "skille" der det naturlige blir unaturlig, forbudt og hvordan skal du kunne klare å gjøre en forbudt ting uten å bli oppdaget for det? Jo, du forgriper deg......

Katolske prester :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...