Lorith Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg sitter med en oppgave der jeg skal se på og sammenlikne åpenbaring og kult sier om gudsbildet i jødedom og kristendom. Jeg begynte å tenke på noe mens jeg holdt på ... Dette med åpenbaringer i det gamle testamentet - akkurat nå skriver jeg om Abraham (og snart Moses) og hvordan han hadde en åpenbaring med gud hvor han ble bedt om å drepe sin sønn Isak, som en test ovenfor Abraham. Gud den allmektige gir så den lydige Abraham beskjed om å reise en lang reise og lage en stor familie. Ved Moses' tilfelle kommer gud ned til Moses og gir han beskjeder som Moses igjen må gi til folket (bl.a de ti bud). Fokus: hvis Gud kan vise seg for mennesker, hvorfor velger han ut individer som skal forkynne hans budskap når han kan gjøre det selv, mye mer effektivt? Hvorfor sender han ut alle disse åpenbaringene. Hva kan det si om gudsbildet? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fordi han ikke eksisterer. Ok? Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ja ja, så klart, men dette er jo religions forskning. Eller iallefall skole oppgave, så da må man åpne øya litt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hadde det bare vært så enkelt du.... Vet ikke om du har lagt merke til det, men før i tiden åpenbarte gud seg mye oftere også... Og mirakler skjer bare ikke lenger, av en eller annen grunn.... Før skjedde de i øst og vest så og si hele tiden, men nå er dette ganske stille. "Mirakler" for de fleste kristne i dag foregår i telt eller store møter der pre-arrangerte folk blir "helbredet" for småting.. Ingen amputasjon eller lignende der nei, kun små ting som får kålhodene til å gape i undring... Stakkarane skjønner ikke at de blir rundlurt og at "miraklene" er lurendreieri som spiller på deres hang til overtro og deres uvitenhet og deres idiotiske stahet med at det MÅ være gud som gjorde disse miraklene.. Hadde det vært noe i det hele tatt i dette hadde de ansatt disse "helbrederne" på sykehusene bortover for å helvbrede folk, men siden ingenting av dette er bevist, ene og alene fordi dette er scam av verste sort, så jobber ikke noen av disse "helbrederne" i helsevesnet.... Lurer på hvorfor jeg Var mye enklere om gud faktisk hadde vist seg for alle. Tenk for en tilhenger skare han hadde fått! Nå er jo hele dritten på vei til å dø ut om en hundre års tid eller så... Eller kan det være at det ikke finnes noen gud? Er det mulig å være så heldige da? Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ha-ha, send dem alle på galehus! Men det er nettopp det som er greia, hadde vært gøy å funnet ut om det faktisk var en grunn (bortsett fra det logiske, som er at gud ikke kan vise seg fordi han ikke finnes og at spesielle personer sier de har sett gud). Det er bare for å få det andre perspektivet, spesielt når jeg skriver om åpenbaringene. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fordi han ikke eksisterer. Ok? Skal vi ikke bare få moderatorene til og fjerne Religion, filosofi og livssyn tråden og bare skrive: Fordi han ikke eksisterer. Ok? RWS, tror du virkelig at kristendommen er vekk om 100 år? Og enkle mirakler skjer da enda.. Akkurat som ikke religiøse helbredere er mer populært en noen gang.. Kjenner en som hadde utslette på begge armene, og leger, hud-eksperter og en drøss med salver klarte ikke og ta knekken på utslettene.. Men en ikke religiøs helbreder klarte og få fjernet disse utslettene.. Scam eller ikke, kan ikke helt se hvorfor man skal bry seg så lenge det blir resultater.. Lenke til kommentar
Lorith Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Utslettet av sånt tilfelle kommer ofte av stress faktisk, så når stresset blir borte blir utslettet borte. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Utslettet av sånt tilfelle kommer ofte av stress faktisk, så når stresset blir borte blir utslettet borte. Hahhahaha.. Du har absolutt ikke møtt person.. hehe.. han hadde nok tatt en røyk halvveis ut av huset når det hadde stått i full husbrann.. Men ser poenget ditt.. Det kan være noe en slik grunn som ligger bak.. men er en del andre saker som ryggplager osv som har blitt "fikset" av disse healerene.. Og det er ofte fikset etter kun ett besøk til en av disse galningene.. Og de fleste har vært veldig skeptiske før de kom der.. Altså ikke god-troende fjols! Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Så vidt jeg kan se, er det er en tre alternativer her. 1: Gud eksisterer ikke. 2: Gud eksisterer, men åpenbarer seg ikke til mennesker av en eller annen grunn. 3: Gud eksisterer og åpenbarer seg til mennesker (i hvert fall på en eller annen måte om det er direkte eller indirekte), og de som må spørre om hvorfor Gud ikke åpenbarer seg, trenger bare bli litt mer "klarsynt" for å se at Gud faktisk gjør det. 1 er ganske grei, og jeg tror ikke jeg trenger å nevne noe utover at alle religioner er feil i dette scenarioet. 2 er egentlig ikke så mye å si om heller. Gud åpenbarer seg ikke til oss av en eller annen grunn, og så lenge Gud ikke gjør det, så er det vanskelig å forestille seg at vi skulle finne ut hvorfor Gud gjør det., for ikke å snakke om å finne Gud selv. 3 er det eneste store ankepunktet jeg ser her. Men når noen kommer med denne, legger de bevisbyrden på seg selv for å påvise at Gud faktisk åpenbarer seg, og det er jo så vidt jeg oppfatter det, dette argumentet som er det de fleste som forkynner sin religion til ikke-troende, presenterer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 hvis gud beviser sin eksistens går troen bort. da er det plutselig ingenting som heter "tro", for at gud faktisk er vitenskapelig bevist, forkynnere kan gi seg, de som er skeptiske får fakta og de som ikke trodde på han får beviset. antagelig kan religionen delvis dø ut hvis han beviser sin egen eksistens. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Men hvorfor trenger gud å ha troende? Og folk blir jo ikke å slutte å tro om han beviser seg selv... Lenke til kommentar
DaEvil1 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Men hvorfor trenger gud å ha troende? Og folk blir jo ikke å slutte å tro om han beviser seg selv... Det er akkurat dette alle ikke troende forstår. Men siden Gud ikke ser ut til å vise seg selv til alle på en måte som gjør Guds eksistens hevet over enhver tvil, må de som tror på guds eksistens og ønsker å forkynne den, finne forklaringer på dette. Og dette er en av dem, selv om jeg personlig ikke synest den henger helt på geip... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 RWS, tror du virkelig at kristendommen er vekk om 100 år? Ja, jeg tror og håper at vi om hundre år er såpass fornuftige at vi kan klare oss uten... Tror faktisk verden blir et langt bedre sted da vi har en STOOOOOOR ting mindre å krangle om og verdens største gruppedeler er borte... Så ja, jeg tror at religion er utradert om hundre år..... Håper da at alle heller bruker tid og krefter på mer fornuftige ting. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 RWS, tror du virkelig at kristendommen er vekk om 100 år? Ja, jeg tror og håper at vi om hundre år er såpass fornuftige at vi kan klare oss uten... Tror faktisk verden blir et langt bedre sted da vi har en STOOOOOOR ting mindre å krangle om og verdens største gruppedeler er borte... Så ja, jeg tror at religion er utradert om hundre år..... Håper da at alle heller bruker tid og krefter på mer fornuftige ting. hehe, okei.. jeg tror aldri de store religionen kommer til og forsvinne.. Det er jo mennesket som er maktsykt, grådig og full av misunnelse som gjør at det blir krig og dritt her i verden.. Ikke religionene.. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er jo mennesket som er maktsykt, grådig og full av misunnelse som gjør at det blir krig og dritt her i verden.. Ikke religionene.. Det kan nok stemme, men gud hjelpe meg hvor mange som proklamerer at det var gud som ville det og som bruker "gud" som brekkjernet for å få dette til. Bare gud vil så er de troende med på svineriet med en gang.... .... Ala Bush og den siste Iraq krigen da han hadde fått et syn fra gud som fortalte ham at Iraq hadde atomvåpen..... Hvorfor viste ikke gud ham at de IKKE hadde atomvåpen isteden? ER ikke gud allmektig eller BRUKTE Bush religionen som påskudd.... You see? Religion ER farlig og de "ufarlige" semi kristne støtter uvitende opp om dette, det holder at de hører ordet gud.... .... Så jo, jo før jo heller vi blir kvitt dette svineriet jo bedre!!! gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Dette er igjen vissvass og bassert på lamme antagelser og synsing. Og det blir rett og slett for dumt å bassere livet sitt på dette syntes jeg. Det er alt for mye "hvis" og "når" og "om" i religion..... og heller lite med sannhet.... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Så. Hvorfor sender han ikke englene sine? Du vet -- de der oppe i den blå himmelen -- de vakre menneskelignende skapningene med vinger, som kan drepe tusener med sverdet? EN engel på jorden kunne også forkynt gud -- i alle fall en bibelsk engel, som ikke har blitt pervertert av kristne bortforklaringer som at himmelen er i en annen dimensjon og at englene er ikke-fysiske ånder som av og til tar menneskeham og går blandt folk -- en forklaring som ikke finner fnugg av støtte i bibelen, hvor englene bor i den fysiske himmelen og er fysiske skapninger som ikke KAN gjøre seg usynlige. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Dette er igjen vissvass og bassert på lamme antagelser og synsing. Og det blir rett og slett for dumt å bassere livet sitt på dette syntes jeg. Det er alt for mye "hvis" og "når" og "om" i religion..... og heller lite med sannhet.... står i bibelen, kommer helt ann på om du tror på den eller ikke. gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Så. Hvorfor sender han ikke englene sine? Du vet -- de der oppe i den blå himmelen -- de vakre menneskelignende skapningene med vinger, som kan drepe tusener med sverdet? EN engel på jorden kunne også forkynt gud -- i alle fall en bibelsk engel, som ikke har blitt pervertert av kristne bortforklaringer som at himmelen er i en annen dimensjon og at englene er ikke-fysiske ånder som av og til tar menneskeham og går blandt folk -- en forklaring som ikke finner fnugg av støtte i bibelen, hvor englene bor i den fysiske himmelen og er fysiske skapninger som ikke KAN gjøre seg usynlige. han har gjort det og, i flere tilfeller. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Så. Hvorfor sender han ikke englene sine? Du vet -- de der oppe i den blå himmelen -- de vakre menneskelignende skapningene med vinger, som kan drepe tusener med sverdet? EN engel på jorden kunne også forkynt gud -- i alle fall en bibelsk engel, som ikke har blitt pervertert av kristne bortforklaringer som at himmelen er i en annen dimensjon og at englene er ikke-fysiske ånder som av og til tar menneskeham og går blandt folk -- en forklaring som ikke finner fnugg av støtte i bibelen, hvor englene bor i den fysiske himmelen og er fysiske skapninger som ikke KAN gjøre seg usynlige. han har gjort det og, i flere tilfeller. Så. Jeg ville lett unnsluppet helvete dersom gud fantes og jeg hadde flaks og så en engel med vinger dale ned fra himmelen, eller slakte tusener med sverdet sitt og pest. Hvorfor kommer ikke de fysiske englene med vinger ned på jorda like ofte som for 2500 år siden? Er ikke det litt urettferdig at menneskene da fikk beviser de kunne støtte seg til mens menneskene i dag må tro uten beviser? Det finnes ingen logikk i at gud ikke beviser sin eksistens. Om han ikke kan vise seg, så tar det ham 0.00(...)1 sekunder å skape en projeksjon av seg selv som ikke skader noen som ser på og som taler uten at noen blir skadet av å høre som eksisterer like lenge som jorden. Men det skjer ikke. Alt man har er vitneutsagn fra mennesker som har sett gud. Nei. Ikke den kristne guden; en hinduistisk. Og man har vitneutsagn fra mennesker som har sett gud. Nei. Ikke den kristne guden, den islamske. Og man har vitneutsagn fra mennesker som har sett gud. Nei. Ikke den kristne guden, Odin. Og dermed finnes heller ingen kredibilitet i deres utsagn, da alle religiøse grupper påstår det samme, og alle kommer med de samme anekdotiske påstandene. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er jo mennesket som er maktsykt, grådig og full av misunnelse som gjør at det blir krig og dritt her i verden.. Ikke religionene.. Det kan nok stemme, men gud hjelpe meg hvor mange som proklamerer at det var gud som ville det og som bruker "gud" som brekkjernet for å få dette til. Bare gud vil så er de troende med på svineriet med en gang.... .... Ala Bush og den siste Iraq krigen da han hadde fått et syn fra gud som fortalte ham at Iraq hadde atomvåpen..... Hvorfor viste ikke gud ham at de IKKE hadde atomvåpen isteden? ER ikke gud allmektig eller BRUKTE Bush religionen som påskudd.... You see? Religion ER farlig og de "ufarlige" semi kristne støtter uvitende opp om dette, det holder at de hører ordet gud.... .... Så jo, jo før jo heller vi blir kvitt dette svineriet jo bedre!!! gud har aldri vist seg, og kan heller ikke vise seg, imed at det ville være den sikre død for et menneske. han derimot åpenbarer sine tanker og ord til mennesker i drømmer og syn, som de da får beskjed om å skrive ned, altså, bibelen til slutt. Dette er igjen vissvass og bassert på lamme antagelser og synsing. Og det blir rett og slett for dumt å bassere livet sitt på dette syntes jeg. Det er alt for mye "hvis" og "når" og "om" i religion..... og heller lite med sannhet.... hehe, ja enig i den.. Sant nok det du sier.. Men, det er ikke religionen sin feil.. Nå gikk ikke bush inn i Irak KUN pga en eller annen syn han har hatt.. Det lå jo mye mer bak.. Men at han misbrukte religionen for at de amerikanske folk skal godta at USA gikk inn i Irak, er noe han for stå for.. Men folk nærmest driter i hva som skjer i verden, så lenge ikke det skjer med dem selv.. I bunn og grunn er det menneskene som er problemene, ikke religionen.. Fjerner du alle religioner så blir det ikke noe bedre.. Det vil bare bli brukt andre grunner for at noen personer skal oppnå mer makt.. Landet sitt, rase, rikdom eller bare fremstille at det man gjør det som er best for verden,for landet og folkene.. Eller slik som Hitler, han fikk folk med seg med og redde landet ut av en økonomisk krise, han gav arbeidsplasser og fikk folk i jobb.. Han ble sett på som en god leder og som gjorde det som var best for landet.. Og se på alt det han fikk til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå