Wabby Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Skaff den en shæfer så er problemet løst. Vi har hund og oppe i gata flyttet det inn noen irakere og noen somaliere. De tar stor avstand fra meg når jeg går tur med hunden. Lange sirker rundt meg. Flirer litt av det, hender noenganger jeg slipper løpebåndet slik at bikkja piler bort for å hilse. Aldri sett en person så pisse redd =) Ser ut som mange av de har like mye fordommer mot hunder som du har mot asylsøkere, så du får ta deg en tur til dem som jeg sender bikkja over til dem noenganger. Det skal også sies at de i gata ikke har noen problemer med hunden mere nå Endret 17. desember 2008 av Wabby Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Dem snakker som oftest ikke norsk nei. Men dem er alltid med på å spille fotball Er du snill mot dem er dem snille tilbake. Plager du dem så møter du nok noen sinnafolk med kniv Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg tror man bør prøve å huske på hvorfor mange av disse kommer til Norge. De kommer gjerne fra steder som kan oppleves som et helvete på jord. Om du ikke snakker med dem, så er det fortsatt lov å smile til dem når de flytter inn på asylmottaket De har vært gjennom en vanskelig tid og kommer til Norge i håp om å få et bedre og tryggere liv. Av de innvandrere jeg har blitt kjent med så har jeg ikke opplevd noe annet enn vennlighet og godhet De har riktignok litt andre vaner enn hva jeg er vant med, men sånn er det nå ^^ Jeg tror uansett at det er mer aktuelt å rane noen man ikke liker enn å rane noen som viser vennlighet Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Trådene du oppretter viser uten unntak ett side av argumentet. Ja, de er vinkelet etter undertegnede sitt politiske ståsted. De er alikevel der for debatt og konstruktive ytringer. Hvis debatt rundt dette ikke var ønskelig fra min side ville jeg ikke opprettet trådene. Er åpen for andre meninger, selvom man kan være uenig i de. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Plager du dem så møter du nok noen sinnafolk med kniv Relativt lite sannsynelig. Trådene du oppretter viser uten unntak ett side av argumentet. Ja, de er vinkelet etter undertegnede sitt politiske ståsted. De er alikevel der for debatt og konstruktive ytringer. Hvis debatt rundt dette ikke var ønskelig fra min side ville jeg ikke opprettet trådene. Er åpen for andre meninger, selvom man kan være uenig i de. Så neste gang du sier at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatistikken, skal du nevne at det er FrPere også? Skal du nevne hvor lite forskjell den statistikken egentlig demonstrerer? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 I den grad det er relevant for en eventuell tråd blir det mulig nevnt. Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Noen som har erfaringer med et asyl-motak som nabo?Positivt og negativt.... Tja, jeg bor i Oslo, som på sett og vis er en diger asylanstalt. Med statistikk kan man bevise nesten hva som helst, men det er jo bare å tenke på alle de gangene man har lest og hørt og sett innslag om asylsøkere og det de gjør i nærheten. Det er tilsynelatende mye vinningskriminalitet og voldtekt. Når DET er sagt, og det faktum at man ALLTID bør utvise forsiktighet uansett hvor man er, så er nok de fleste asylsøkere relativt greie å ha med å gjøre. Til og med vennlige. Men glem aldri at over 90% av dem er kriminelle og at de er kommet til landet hovedsakelig basert på løgn, enten for å plyndre det eller å få seg et bedre liv. Det siste kan man jo egentlig ikke skylde dem for. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Men glem aldri at over 90% av dem er kriminelle og at de er kommet til landet hovedsakelig basert på løgn, enten for å plyndre det eller å få seg et bedre liv. Det er hårreisende at du kan komme med slik bullshit Du har sett kriminalitetstatistikkene her i denne tråden. Hva med å slutte å lyve på denne måten? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Ja, de er vinkelet etter undertegnede sitt politiske ståsted. De er alikevel der for debatt og konstruktive ytringer. Regner du innvandringsskepsis som et politisk ståsted i seg selv, eller er det bare en følge av at ditt politiske ståsted preges av innvandringsskeptiske holdninger? Høna eller egget, for å si det sånn? Geir Men glem aldri at over 90% av dem er kriminelle ... "If you tell a lie big enough and keep repeating it, people will eventually come to believe it." Geir Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Regner du innvandringsskepsis som et politisk ståsted i seg selv, eller er det bare en følge av at ditt politiske ståsted preges av innvandringsskeptiske holdninger? Høna eller egget, for å si det sånn? Var mulig litt dårlig formulert. Jeg er selv innvandringsskeptisk i den grad jeg ser det preger samfunnet i negativ retning også basert på egne erfaringer. Som uttalt hundre og ørten ganger har jeg selv ingenting imot de som kommer for å jobbe, betale skatt, integrere seg og lære seg Norsk. Men det er også en følge at mitt politiske ståsted da jeg befinner meg til høyre i politikken. Så på spørsmålet om høna eller egget vi jeg si begge deler Men som jeg har sagt en rekke ganger er jeg alltid åpen for debatt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Men som jeg har sagt en rekke ganger er jeg alltid åpen for debatt. Ja, det er du utvilsomt. Men er du åpen for å la motargumentene påvirke dine standpunkter, eller "nullstiller" du holdningene utfra politisk ståsted neste gang du skal lage en tråd om emnet? I denne tråden innrømmet du at vinklingen din var tabloid, om enn ubevisst. Nå som du er blitt bevisst på det, betyr det at du ikke kommer til å poste slike krigstypelinker i fremtiden, med mindre de er direkte relevante for topic (og selv da uten krigstypene)? Jamnfør en herremann noen poster over. Nå har han postet sine "90% er kriminelle" påstand i ulike varianter (f. eks. "Muslimer er overrepresentert med mange tusen, om nå ikke titalls tusen prosent") i flere tråder. Om noen arresterer ham på det så gidder han ikke engang argumentere for det, han bare venter til det kommer en ny tråd om emnet og poster den samme udokumenterte påstanden som et udiskutabelt faktum. Før jeg begynte her på forumet likte jeg som de fleste med mitt politiske ståsted å tro at innvandrere ikke var overrepresentert på kriminalstatistikkene. Det passet med mitt menneskesyn og min holdning til innvandring, så da så jeg ikke noen grunn til å tvile på det. Men diskusjonene her tvang meg til å sjekke fakta, og de viste at jeg tok feil. Dermed måtte jeg vurdere mine synspunkter. Etterhvert kom jeg til at forskjellene, selv om de relativt sett synes betydelige, bare var marginale i forhold til antallet i de ulike etniske gruppene, og dermed ikke noe argument for hverken stigmatisering eller krisemaksimering. Dette funnet påvirket opplagt min argumentasjon, men ikke min grunnholdning. Det kunne det faktisk ha gjort om fakta tilsa noe annet. Hvordan jeg hadde reagert på det er ikke godt å si, men nå er jeg en gammel mann og har gått den lange veien fra raddis til liberaler. Så jeg har en viss trening i tilpasse kartet etter terrenget. Off topic dette. Hører kanskje hjemme i min tråd om Skråsikkerhetens tyranni. Jeg er nysjerrig på om debatten har noen innvirkning på folk, eller om det bare er et ludospill uten noen vei inn til mål, hvor man går runde etter runde i de samme sporene og når man av og til blir slått ut venter på en sekser (noen klarer seg med langt mindre) og starter igjen... Geir Endret 17. desember 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Jeg prøver i den grad det er mulig og være åpen for argumenter og høre på hva andre har og si. Alt for mange brukere på forumet som avfeier det meste de ikke er enige i tvert. Det er viktig og lytte, men på samme tid ikke unnlate og snakke om det som er vanskelig eller ubehagelig. Problemer blir ikke mindre av og feies under teppet. At enkelte brukere av forumet kommer med løgner er dessverre intet nytt, samme hvilken sak det gjelder. Selv stiller jeg alltid en rekke spørsmål i førstepost når jeg oppretter tråder, ofte spørsmål som kolliderer med hverdandre, slik at det kan bli en debatt og for at flest mulig føler at de kan delta. Jeg er ikke interessert i meningssensur, verken på forumet eller i livet generelt. Om jeg i fremtiden vil unngå en tabloidisert vinklig kan vi komme tilbake til Det handler tross alt også om og vekke interesse - enn så kynisk det høres ut. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Pokker ass! Hørte senest i dag at en iraker eller noe sånt drepte naboen sin med kniv. Helt uprovoseret! Ikke rart jeg blir litt skeptisk da... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Pokker ass! Hørte senest i dag at en iraker eller noe sånt drepte naboen sin med kniv. Helt uprovoseret! Ikke rart jeg blir litt skeptisk da... Jeg hørte om en østeriker som sperra dattera si inn i kjellern og satte barn på henne! Ikke rart jeg blir litt skeptisk da ... Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Pokker ass, jeg hørte senest i dag om en nordmann som drepte ei dame med kniv. Helt uprovosert! Ikke rart jeg blir litt skeptisk da... Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Pokker ass! Hørte senest i dag at en iraker eller noe sånt drepte naboen sin med kniv. Helt uprovoseret! Ikke rart jeg blir litt skeptisk da... Nå er det vel helt uinteressant om mannen er iraker eller ikke så lenge det er psykisk sykdom som styrte handlingene hans, og ikke det faktum at han er iraker. Forresten hadde han vært norsk statsborger siden 1998. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Han var vel innvandret fra Iran, ikke Irak? Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er hårreisende at du kan komme med slik bullshit Du har sett kriminalitetstatistikkene her i denne tråden. Hva med å slutte å lyve på denne måten? Vi har flere ganger hatt denne diskusjonen, og hver gang kverulerer du. Er det SÅ vanskelig å innfinne seg med hva politiet, UDI og regjeringen vår har sagt? Mer enn 9/10 asylsøkere er kriminelle, fordi de kvitter seg med papirene sine før de ankommer landet eller nekter å fremvise dokumentasjon om nøyaktig hvem de er, hvor de kommer ifra osv. noe som er kriminelt og identitetsforfalskning, straffbart med fengsel. Mange av dem er også identitetstyver, hvilket er ennå grovere. Når jeg sier at "nesten alle" asylsøkere er kriminelle røvere og folk som er på jakt etter et bedre liv, så kan du neppe påstå at jeg lyver. Ei heller overrasker det meg at så mange av de fortsetter i sin kriminelle løpebane når de opplever hvor godt dette lønner seg i Norge, og hvor dårlig rettssystem vi har. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Han var vel innvandret fra Iran, ikke Irak?Hvem bryr seg? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er hårreisende at du kan komme med slik bullshit Du har sett kriminalitetstatistikkene her i denne tråden. Hva med å slutte å lyve på denne måten? Vi har flere ganger hatt denne diskusjonen, og hver gang kverulerer du. Er det SÅ vanskelig å innfinne seg med hva politiet, UDI og regjeringen vår har sagt? Mer enn 9/10 asylsøkere er kriminelle, fordi de kvitter seg med papirene sine før de ankommer landet eller nekter å fremvise dokumentasjon om nøyaktig hvem de er, hvor de kommer ifra osv. noe som er kriminelt og identitetsforfalskning, straffbart med fengsel. Mange av dem er også identitetstyver, hvilket er ennå grovere. Der det kriminelt å ikke ha identifikasjonspapirer når man kommer til Norge? Hvor stor strafferamme er det snakk om? Det er vel gjerne sånn at de fleste etniske nordmenn har begått langt grovere lovbrudd enn å ikke ha identifikasjonspapirer uten at du går rundt og sier at 100% av alle nordmenn er kriminelle. Når jeg sier at du er rasist så kan du neppe påstå at jeg lyver ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå