MrLian Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Nå skal det bli asyl-motak like borti gata mi. Gruer meg fryktelig. Jeg tror jeg kommer til og bli truet med sprett-kniv og ranet ganske snart. Noen som har erfaringer med et asyl-motak som nabo? Positivt og negativt.... Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja, vi har asylmottak nedi gata her. Har ikke merket noen kniver eller sånt i det siste. Noen flere hyggelige mennesker å hilse på når jeg triller søndagstur med 2-åringen. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Seriøst! Men de fleste av dem snakker vel ikke norsk? Hvor lenge sitter de i asyl før de må reise hjem, eller evt. bli i norge? Endret 16. desember 2008 av MrLian Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) De snakker sjelden norsk. Noen prøver å lære seg, men det går som regel på engelsk. Hvor lenge de er der? Til de får asyl eller blir sendt tilbake, er vel noen måneder behandlingstid Det er mennesker, ikke kriminelle roboter som må gjøre kriminelle ting hele tiden. Forøvrig den teiteste tråden jeg noensinne har besvart. Endret 16. desember 2008 av gorber Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Skrem dem litt du så vi slipper det pakket inn i landet vårt =) Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du blir ikke noe mer utsatt om de flytter inn i nabolaget ditt eller ikke. Lenke til kommentar
Krakknisse Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Dette er feil økonomiforum. Vi er ikkje på Hegnar sitt. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Haha.. godt svar KrakkNisse Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 jeg var nærmeste nabo med et asylmottak i en periode (rundt seks år siden), og alle vi ungene ble venner med de ungene som var der. mange av dem var kjempekoselige, og det var veldig trist når noen av dem måtte dra. lumske folk finnes overalt, mordere finnes overalt, og du kan like gjerne bli drept av ei gammel tante i morgen. hvis du skal møte menneskene som kommer til asylmottaket med fordommer og redsel gjør du mest sannsynlig situasjonen unødvendig vanskelig både for deg selv og for dem. Lenke til kommentar
Joananas Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Herregud da, makan til rasisme og fremmedfrykt. Ta deg sammen. Tviler på at du har noe å bekymre deg for. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva om det er overvektige, kåte afrikanske damer som lukter frykten hans? Lenke til kommentar
Frankium Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Om du går inn for at dine nye naboer er drittsekker så blir det gjerne en selvoppfyllende profeti. Tror du gjør både deg selv og dem en tjeneste ved å behandle dem som vanlige mennesker. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 De snakker sjelden norsk. Noen prøver å lære seg, men det går som regel på engelsk.Hvor lenge de er der? Til de får asyl eller blir sendt tilbake, er vel noen måneder behandlingstid Det er mennesker, ikke kriminelle roboter som må gjøre kriminelle ting hele tiden. Forøvrig den teiteste tråden jeg noensinne har besvart. Jaja, jeg forstår at de er mennesker. Men mange av asyl-søkerne kommer fra krig og elendighet, der kriminelle tin hender oftere. Kanskje det siste de gjorde før de dro fra landet sitt var og kaste en molotow-coktail inn på den lokale kamel-sjappa på andre siden av gata fordi eieren kanskje har en annen religion eller for at datra hans gjorde det slutt med hans sønn. Så rømmer de til trygge norge før slekta til butikk-eieren utfører æresdrap på vedkommende. "I trygge norge gjør jeg hva jeg vil!"- tenker asyl-søkeren! Politiet bærer ikke våpen og kan ikke kaste meg ut før behandlings-tiden på asylmottaket er behandlet! Ca 6 måneder eller noe sånt! "Topp!"- tenker asyl-motakeren! Når behandlingstiden er utløpt og asyl-søkeren skal sendes hjem, er han for lengst forsvunnet, og befinner seg sammen med resten av kebabene i byen! Så kommer tiden der kebaben trenger penger. Og han kan ikke jobbe lovlig. Da går det utover oss som har noe de kan rappe! Og disse menneskene er kanskje oppvokst med krig og sult og aids og alt det der, og nøler derfor ikke med og stikke en spade i strupen din, ...bare det blir gjort i Allah's navn! Det er jo helt normalt der de kommer fra. Hvordan kan de forstå at det ikke er slik vi lever i norge? Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvordan kan de forstå at det ikke er slik vi lever i norge? med litt mer åpenhet og litt mindre fordommer vil du raskt innse at de aller fleste av dem forstår at det ikke er slik vi lever i Norge. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 For å besvare spørsmålet du kommer med: Ja. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ok, jeg er IKKE rasist. Men er litt skeptisk. Man hører om så mye kriminellt på nyhetene. Og 90% avsluttes saken med at en farget mann har gjort det. Lenke til kommentar
MrLian Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 For å besvare spørsmålet du kommer med: Ja. Ja? Du mener at sjansen for at jeg blir banket opp og ranet er større med et asyl-motak som nabo? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg ville kanskje ha hatt med meg pistol da jeg gikk i omradet. Lenke til kommentar
plukkfisk Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ok, jeg er IKKE rasist. Men er litt skeptisk. Man hører om så mye kriminellt på nyhetene. Og 90% avsluttes saken med at en farget mann har gjort det. men dette betyr ikke at alle utlendinger og negre er kriminelle. et problemi Norge er for dårlig integrering, men integreringen blir ikke forbedret av at folk tror at de er døden nær bare de går forbi noen med burka. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 For å besvare spørsmålet du kommer med: Ja. Ja? Du mener at sjansen for at jeg blir banket opp og ranet er større med et asyl-motak som nabo? Kommer an på hvor nærme du tør å gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå