Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med opsys på nytt system

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp investert i et nytt pc-system. Det består av følgende:

Intel Quad Q9550, 2.83GHz

ASUS P5Q Motherboard

ASUS GeForce 7300 256MB

CORSAIR Domintaor DDR2 4096Mb minne

Samsung Spinpoint 750GB SATA2

550W PowerSupply

Jeg har problemer med å installere Windows Vista (både 32 og 64 bit), og Windows Server 2008 Server (både 32 og 64 bit). XP går helt greit, både med 32 og 64 bit.

Det som skjer:

Jeg får installert et stykke. Jeg kommer så langt som at filer kopieres inn og pc'en restarter. Så kommer progress-baren som viser at windows lastes, men etter 15-20 sekunder så fryser pc'en og jeg merker ikke noe aktivitet fra hverken harddisk eller dvd-spiller.

Jeg har kjørt MEMTest og HD-tester. Jeg finner ingen feil. Har noen tips til hvordan jeg skal gå fram for å finne feil? (OpSys'ene jeg installerer er MSDN-isoer. Ikke noe piratkopiert).

Jeg har skrudd sammen pc'en selv, og tror jeg har gjort dette riktig.

Vil bli veldig glad for tips.

Mvh. StigHS

Endret av stighs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok!

Jeg har funnet problemet. Det var ikke så greit å skjønne for utenforstående siden årsaken lå i en komponent jeg "glemte" å nevne. I pc'en sto et PCI D-Link DWL G520. I følge en herremann på Mamoz (Nardo i Trondheim) så var dette kortet totalt ukompatibelt med Vista (og dermed sikkert også server 2008). Uansett, tre ting ble gjort i forhold til den konfigurasjonen jeg ramset opp tidligere i tråden. Jeg arrangerte DDR2 brikkene slik at de sto i like-fargede slots. Så flash'et jeg BIOS til siste revisjon, 1611 (Dette er fremdeles et ASUS P5Q kort. Til sist så fjernet jeg da altså D-Link DWL G520 kortet (noe som nok var den direkte årsaken til at det hele ikke virket). Nå virker da hele systemet og jeg er en lykkelig mann.

Hadde noe problem med å få igang mitt nye DWL G122 USB wireless adapter også, men det var pga. at Wireless Network featuren ikke var aktivert. (Fikk feilmelding om at det var hardware issues ol. som var årsaken).

Har noen spørsmål så kan jeg kontaktes på [email protected]

Mvh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...