Gå til innhold

HW.no artikkel: "Wines Spillgalleri" forslag til spill?

Skinney

Anbefalte innlegg

Civilization 4 (Beyond the Sword-versjonen), da hadde jeg blitt glad. Last gjerne ned mod'en Fall from Heaven 2 som i praksis er et nytt, fantasy-spill basert på Civ4 BtS.... Har status "Gold" hos winehq.org nå, men få gjerne til fungere 100% ;)

(Fungerer dette knirkefritt, lover jeg å installere Linux og kun bruke det så langt jeg kan som primær-OS.)

Hehe, skal få testet dette neste gang jeg har perm (siste uka i februar). Ble ikke tid til to Wine artikler denne jula (ja, det vil komme en Wine artikkel snart, men ikke basert på disse forslagene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg både til snart og etter februar :)

Begynner å bli mange år siden jeg skulle hive ut windows nå, men den tiden, den tiden....

Hehe, ser den. Hadde det ikke vært for jobben i HW hadde jag kasta ut Windows i 2007... Jaja ;)

EDIT: Leste en test av Virtualbox 2.1 der de hadde testet OpenGL aksellerasjonen. De testet Quake 3 og fikk 60% av ytelsen de fikk i Linux, noe som ikke er ille mtp at støtten for OpenGL aksellerasjon er eksperimentell og at dette er virtualisering! Kanskje når Virtualbox kommer med støtte for DirectX-aksellerasjon kan Windows XP flyttes fra harddisken til VM i Linux-distroen?

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
EDIT: Leste en test av Virtualbox 2.1 der de hadde testet OpenGL aksellerasjonen. De testet Quake 3 og fikk 60% av ytelsen de fikk i Linux, noe som ikke er ille mtp at støtten for OpenGL aksellerasjon er eksperimentell og at dette er virtualisering! Kanskje når Virtualbox kommer med støtte for DirectX-aksellerasjon kan Windows XP flyttes fra harddisken til VM i Linux-distroen?

Ja, ble litt gira selv da jeg så dette :) Tenkte å prøve ut en strippa versjon av XP jeg har lagd på Virtualbox for å se hvordan spillytelsen (Civ4) blir. Har ikke den heftigste maskinvaren (AMD 3200+, 2GB RAM, Geforce 7800GS AGP), men skjermkortet er mer enn nok til spillet ellers og jeg har SCSI på maskinen det gjelder (erfaringen min med VMWare Workstation og virtualisering tilsier at ytelsen mot disk teller mye).

Kanskje du etterhvert kunne lage en test av Virtualbox også? :cool: For de som er avhengig av programmer som ikke går på Linux (originalt eller gjennom Wine), kan jo dette være løsningen (man får fortsatt lisensproblematikken da men...)

Lenke til kommentar
BF2? :)
Kjörer den i Wine selv, er noen grafikkbugs (noen ganger kan enten himmel eller bakke mangle), og saa stötter ikke Wine animerte musepekere (blir ett graatt omriss av musen/bf2-logoen istedet).

Funket bedre i Cedega da jeg brukte det, men absolutt spillbart under Wine ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...