Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil til ca. 20 000

alexh123

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk!

Lappen er endelig inntakt og jeg er på utkikk etter min første bil. Kunnskapsnivået på bil er heller laber, og det er derfor jeg spør om hjelp her. Har ikke så altfor mange krav til bilen, men den skal se nogenlunde ok ut (ikke typ volvo 240) og ikke spise FOR mye bensin. Vil også at bilen skal være "fri" for feil og ingen små feil som "lett" kan fikses opp (da jeg har 0 peil på dette området). Bilen må stå i Akershud/Oslo området.

Har sett litt på denne:

- http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Kunne den vært noe? Andre forslag?

Takk for svar :)

Endret av alexh123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil ikke kjøpt en ford mondeo som er så gammel. en venn av meg har en liknende en men mangler lappen, så da har jeg den en del, og hele bilen er ekkel å kjøre. verste som jeg opplevde var at den ble kjentes nervøs ut når man kom over ca 70km/t. det er mulig at det bare var vennen min sin mondeo som er sånn, men jeg nekter å kjøre bilen hans etter at jeg ble klar over det:)

bortsett fra det og at girspaken var like stiv som luftbalong så er det en bra bil!

Lenke til kommentar
jeg vil ikke kjøpt en ford mondeo som er så gammel. en venn av meg har en liknende en men mangler lappen, så da har jeg den en del, og hele bilen er ekkel å kjøre. verste som jeg opplevde var at den ble kjentes nervøs ut når man kom over ca 70km/t. det er mulig at det bare var vennen min sin mondeo som er sånn, men jeg nekter å kjøre bilen hans etter at jeg ble klar over det:)

bortsett fra det og at girspaken var like stiv som luftbalong så er det en bra bil!

Sikker på at det ikke er noe feil med bilen? En i familien hadde en slik bil av samme modell et par år, og han var ihvertfall veldig fornøyd og hadde ingen problemer med å anbefale en slik bil til andre. :)

Ellers så ser det ut som et veldig fornuftig valg. Mye utstyr har den jo også, samt en grei pris. Forsikringspremien er nok heller ikke så veldig høy for den bilen. :)

Lenke til kommentar
Hva er du ute etter?

Noe som frakter deg fra A til B, eller noe du kan ha det morsomt i ?

Er 18 år og hverdagslig vil bilen bli brukt til frakting til og fra jobb/skole. I helgene blir det vel litt mer "vanlig" kjøring. Vet ikke helt hva du legger i morsomt, men har ingen planer om å ta den med opp på en bane eller no hvis det var det du tenkte på.

Kjøp deg en gammel sierra du så har du ihvertfall bil for vinteren.

Skal du ha bil som holder noen år så hadde jeg kjøpt en audi 100! Billige biler som holder og som ikke ser så verst ut til den prisklassen du ønsker. Hardt hatt en selv, knall bil :thumbup:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Audi har jeg veldig sans for, og syns de har masse fete biler. Men har hørt fra venner om at delene til Audi er ganske dyre (?).

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15799244

ambefales, min kosta 20, og det er SE, bedre utstyrt, har kjørt 7000km nå uten noen som helst problemer. vær tålmodig så finner du sikkert et like godt tilbud.

Saab 900 hadde funka fint det og, men prisen på den blir nok i det høyeste laget. Så jeg får vel bare følge med som du sier.

Takk for svar hittil :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå spørs det hva slags deler du har planer om å bytte ut i bilen din. Originaldeler er alltid dyrt, da det er her bilprodusentene melker kundene sine. Ligger lite fortjeneste i nybilsalg kontra service- og delekostnader.

Til en bil til 20 000 er det tullete å kjøpe originaldeler. Får masse på BilXtra, Mekonomen og andre sjapper.

Lenke til kommentar

det er få biler til under 20.000 som går og går uten vedlikehold. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sett etter en toyota corolla fra midten av 90-tallet. noe mer seigliva enn en corolla skal man lete lenge etter. går ikke så verst heller til å være en slik bil, og bensinforbruket er rekordlavt.

Men hvis du skal spinne, sladde og være bajas, så kan jo en sierra være en grei bil. min har holdt lenge, og bensinforbruket på de som er produsert på 90-tallet med dohc motoren, er heller ikke så ille.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

kilometerstand behøver ikke bety så mye, burde vel finne ut når typiske slitedeler må byttes, har såpass lite peiling på bil selv at jeg ikke husker hva alle heter, men bremseklosser (er billige da).

Det værste med den bilen var at den står på helårsdekk. Kan hende det går i Oslo, men ville kjørt forsiktig da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...