Gå til innhold

rikstv-problemer, ingen signal plutselig?

Anbefalte innlegg

Heisann,

skaffa meg for èn måned siden Riks-TV og tok da bare en enkel SAGEM-dekoder (SAGED ITD91) sammen med en "One for all"-antenne fra Elkjøp. Monterte opp og alt fungerte fint.. helt til nå omtrent. Det har vært litt skurring nå og da, og lyden har senka seg selv i noen dager. Flere som har opplevd skurring fra denne boksen?

Jaja, gikk noen få dager og nå får jeg såvidt signal uansett (med unntak av et par minutter her og der) hvor faen i huset jeg har den jævla antenna. Signalet kan stå på maks i 2 minutter, men får fortsatt ikke bilde og i tillegg skraper den bare når den står på maks signal.

Kan det være dekoderen som begynner å ta kvelden? Bor rett nedfor senderen, og i følge kartet til rikstv.no så har jeg "God dekning", noe som bør stemme i og med at den har fungert knirkefritt i NESTEN èn måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men det vet jeg. Signalet er på maks et par steder av og til, i et par minutter (MED skurring) for så å ramle rett ned igjen. Får dra på Elkjøp å kjøpe meg en ny antenne imorgen og håpe på det beste. Fungerer det ikke da så har jeg iallfall returrett på antenna :-)

Lenke til kommentar

Ser det er mange rundt om på nettet som klager på Sagem ITD91, skal dra innom butikken å krangle til meg en Grundig-boks (de koster vel litt mer?) i morgen, pluss at jeg på nytt skal prøve med en søt liten bordantenne evt. uteantenne til denne. Ser mange sier de får null signal på Sagem men oppmot 100% signal med en Grundig-boks. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...