Nostalgisk Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) ja,hvorfor det? mange (inkludert meg) gjemmer seg hjemme og vegrer seg mot å omgåes andre mennesker enn de absolutt nærmeste av familie og venner.fagfolk kaller visst dette for sosialangst/sosialfobi. det rammer så mange som 13,5% av befolkningen, i større eller mindre grad naturligvis. på dette viset så blir ikke sjangsene store blant damene heller.man er NØDT til å komme seg ut blant folk for å i det hele tatt få oppleve alle de sjangsene du får. men det er ofte lettere sagt enn gjort dessverre. Endret 22. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Har meldt meg på en bootcamp nå. Har lest litt om det og tror det kommer til å gjøre underverker for både AA og min AFC status. Lettere når man er sammen med flere å pushe hverandre og kommentere hva og hvordan vi gjør det. Flott! Hadde vært fint om du kan gi en liten feedback i denne tråden når campen er over. Hvordan det var, din egen fremgang, osv Lenke til kommentar
errgo Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Disse stegene er bra de, har faktisk jobbet en del med punktene. Steg 1 Indre dialog jobber jeg med, oversatte og bruker noen av punktene jeg fant på en side. Sier til meg selv at "jeg er attraktiv" "jeg er morsom" "jeg er selvsikker" osv. For hjelp og råd for din indre dialog anbefaler jeg http://www.freemindproject.org/ Der kan du laste ned en gratis ebook, og fire av lydfilene er også gratis. Sitat fra freemind toolkit ebook, "Strong Language – Rules of how to speak to the mind" kapittelet: "4. When we change our language the new statement must be true. If we are not confident we cannot say to ourselves “I am confident”. This will not be true and a voice inside our head will shoot us down for trying to kid ourselves. Instead if we say “Each and every week I am becoming more and more confident” then our inner mind can start to believe that and it will make it more and more true. We cannot lie to ourselves but we can begin to encourage the best from ourselves bit by bit. Someone not confident could still say those words and they can become more and more true as the weeks go by. We all have inside us at least a little of everything. If we can focus on what we have and expect it to be there more it will most likely begin to develop and grow. Focus on the good potential and it develops." Det vil si at hvis du føler deg usikker på deg selv/lite selvsikker, vil å si til seg selv "jeg er selvsikker" sannsynligvis ha liten eller ingen effekt, siden det strider mot ditt nåværende indre trossystem og selvdialog, og vil derfor bli "forkastet" som usant. Du må bygge på fra ditt nåværende utgangspunkt, for eksempel: "Each and every day I am feeling more and more confident.", "With each day that passes I am more and more capable of seeing the positive in all things.", "For hver dag som går har jeg mer og mer tiltro til meg selv", etc. Last ned boka og/eller lydfilene og undersøk selv Endret 25. januar 2009 av errgo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå