TheYid Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Arkitektene bak Tottenhams nye hjemmebane i Haringey har offentliggjort de første tegningene av den nye stadionen. Foreløpig er det kun eksteriøret som har blitt avduket. Jeg synes det ser flott ut, vakre linjer, om enn noe fantasiløst. Arkitektenes gir meg håp om en mer intim stadion enn Emirates: "Our fans will find themselves closer to the pitch than at any other comparable stadium in the UK. The stadium is designed to reflect all the noise back to the pitch. This design puts fan experience firs." Endret 16. desember 2008 av TheYid Lenke til kommentar
Latias Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Den ser fin ut! Tror den kan bli større enn flyplassen. Lenke til kommentar
Havard_92 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvor mange blir det plass til? Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 55-60 000, avhengig av hvor stor beinplass arkitektene bestemmer seg for. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det var jo en fin stadion! Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Den ser fin ut! Tror den kan bli større enn flyplassen. Ikke større, men hvis arkitektene holder det de lover, og tribunen flyttes ca 4 meter nærmere banen enn på Emirates, COMS osv, så blir den definitivt mektigere! Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Fin stadion, og har et litt fantasipreg. Sånn sett matcher den jo klubbens ambisjoner Lenke til kommentar
Krukmeister Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 :!: Flott stadion! My finere enn Emirates! Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 For min del så den litt for "plastic fantastic" ut, litt som en color-line ferge. Emirates liker jeg mye bedre. Er mye mer nøytral og stylish. Men det er kanskje ikke så rart mtp hvilket lag jeg støtter. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Emirates er en flott stadion, men det er flere ting å sette fingern på. Først og fremst er det en lite intim stadion. Publikum sitter langt unna banen; bak mål ser det ut til å være omtrent 15 meter avstand. I tillegg er stadion altfor lite bratt, noe som bidrar til ytterligere avstand til banen. Taket trekker også ned, bokstavelig talt. Det bøyer seg nedover og hindrer stadionutsikten for de som sitter høyt opp. Stadion er dessuten ikke designet med tanke på å holde på lyden fra publium. Lyd får slippe ut under taket. Eksteriøret er nøytralt, men noe kjedelig etter min smak. Beliggenheten og samlingsplassene rundt er derimot veldig bra. Tottenhams nye stadion vil ha omtrent samme kapasitet som Emirates, men i følge arkitektene vil tribunene flyttes ca 4 meter nærmere banen. Taket er nydelig utformet, både estetisk og funksjonelt. Jeg håper også å få se en brattere stadion enn den som ligger lenger ned i gata. Endret 18. desember 2008 av TheYid Lenke til kommentar
invalid_user Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ja, du sier mye fornuftig der. Dette med avstanden fra publikum til banen visste jeg fra før, men var ikke klar over disse andre tingene. Har faktisk ikke vært på Emirates ennå, men det kommer nok en gang. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Har ikke vært på kamp der, bare sett stadion utenfra. Skulle gjerne fått med meg et Nord-London oppgjør en gang, garantert kongestemning! Lenke til kommentar
Attityd Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så Emirates under bygging da jeg var på Highbury. Tror Spurs sin blir mye finere, men de bør få den mye mer intim enn Emirates. Noe ala Santiago Bernabeu hadde vært noe. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Stadion er dessuten ikke designet med tanke på å holde på lyden fra publium. Lyd får slippe ut under taket. Det er vel tilfellet med Tottenham sin nye stadion også? I alle fall om ein ser på bileta. Forsovidt enig i resten av punkta, sjølv om eg tykkjar tribunene er passeleg bratte. Kanskje den nederste delen kunne vore litt brattare. At utsikta til resten av stadion blir hindra på toppen brydde i alle fall ikkje meg noko særleg, tenkte faktisk ikkje over det i det heile tatt (mens det var kamp). Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 Det er glass i det som ser ut som en åpning under taket, lyden slipper ikke ut. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Det er det også på Emirates, men det er ei lita åpning mellom taket og glaset rundt heile, og litt større i hjørna. Håpar nesten det blir noko av det samme på Tottenham sin nye, ellers kan det bli grusomt varmt der inne. Endret 20. desember 2008 av TomWhittaker Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 20. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2008 No problem, Tottenham-fansen er kjent for å lage stemning så taket løfter seg. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 No problem, Tottenham-fansen er kjent for å lage stemning så taket løfter seg. Det stemmer, og derfor håper jeg de får et stadion der de kan fortsette med dette, og ikke en som er like intim som Emirates. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Fin stadion, og har et litt fantasipreg. Sånn sett matcher den jo klubbens ambisjoner Haha. Men der det står "Naming Rights", skal det stå noe annet? Det er vel ikke "slagordet" til Tottenham? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå