Gå til innhold

Headset virker ikke i spill?


Storfjarp

Anbefalte innlegg

God dag og takk for at du åpnet tråden min :) Jeg har egentlig 2 spørsmål her :p

 

1: Headset-problemer?

 

Jeg har som skrevet i tittel problemer med mitt headset til xbox360. Jeg synes dette er veldig rart, fordi at jeg kan bruke det til å sende talemeldinger til venner som er pålogget til deres live, men jeg har ikke annledning til å snakke i spill?

 

Jeg prøvde også mitt headset i en brors headset og da funket det fint. Jeg ville trodd at det var min spake, men jeg nekter å tro det ettersom det som sagt funker til å sende talemedinger til venner pålogget.

 

2: Media-sharing gidder ikke filmer?

 

Jeg hadde det samme problemet med det forrige headsetet og, men det byttet jeg inn og fikk et helt nytt et med en gang. (Sykt bra service på EB Games)

 

Og en ting til med det samme så jeg slipper å spamme forumet her ^^ :

Noen som har opplevd at media sharing ikke vil spille av filmer? Alt annet enn filmer kan streames, men det står "No files found".

 

Kan det ha noe med at maskina er formatert og at det mangler en codec elns? For etter at jeg gjorde dette ble alle mediaspillerne jeg har prøvd "Mørke"? (Til og med VLC)

 

Jeg har søkt rundt begge, men enkelte ganger er ikke gode gamle Google hjelpen :(

 

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei jeg testa igjen nå..

 

På Network Settings er det 4 alternativ. Den der testen dere snakker om.. Er det en av disse? Configure Network, Test Xbox LIVE Connection, Test PC Connection, eller Test Winows Media Center?

 

Jeg er helt sikker på at både headset og spake virker nå, fordi jeg kan som sagt høre private chat, så da MÅ det være noe software-drit.. =/

Lenke til kommentar

Nå blir jeg snål.. ENDELIG kom det opp melding om NAT-feil! :D

 

Da blir det lettere å fikse det, tenker jeg :) Må bare sette meg inn i det, og folkens; Litt dytthjelp mottas med takk! :)

 

Det står:

 

Test Failed

"There's a problem with your connection.

Select More Info for a description of the problem and how you can fix it."

(More Info)

"Your NAT type is Moderate. People on networks with this NAT type may not be able to join certain games or hear other people while playing online. For the best experience, you need an open NAT configuration"

 

Der hadde dere rett, gitt :p

 

EDIT:

Men jeg fant guide her:

http://www.xbox360forum.com/forum/xbox-liv...xbox-360-a.html :)

 

Så jeg skal klare å reparere det ved hjelp av den og YouTube i morgen, for jeg gidder ikke å gå ned til modemet i kjellerstua nå ^^

(Eller... Klokken er 00:47, så det er vel "i morgen" nå)

 

Men tusen takk for all hjelpa osv, og ha ei trivelig jul med familie og venner hvis vi ikke snakkes! :D

Endret av Storfjarp
Lenke til kommentar

Nei her må det bumpes... Jeg har fortsatt ikke klart å åpne mine NAT-instillinger..

 

Kanskje dette er et problem: Ifølge guidene på nettet, skal jeg skrive inn de siste tallene fra min xbox her:

 

http://img390.imageshack.us/my.php?image=blabbiw8.png

 

Hvor finner jeg disse tallene?

Der det står " 1 " på bildet, finner jeg bare " 0 " på xboxen.. Det må være feil.. PLZ hjelp meg her ! :S

Endret av Storfjarp
Lenke til kommentar

I stedet for å sette opp NAT manuelt, ville jeg heller sjekket om du kan aktivere UPnP på routeren din. Med dette aktivert vil xboxen selv kunne fortelle routeren hvilke porter som må forwardes.

 

Det med at det står '0' på xboxen.... regner med det står 0.0.0.0..? Dette betyr i hvert fall at IP ikke er satt manuelt, men via DHCP (xboxen spør routeren om hvilken IP den skal bruke). Jeg husker ikke hvordan man setter IPen manuelt (er ikke hjemme), men det burde være ganske rett frem.

 

Det skal også, såvidt jeg husker, være mulig å finne ut hvilken IP xboxen har blitt tildelt.

 

Men som sagt over vil det letteste være å aktivere UPnP.

Lenke til kommentar
Ok jeg skal søke rundt det, men jeg mener at jeg har satt UPnP til "enabled", men jeg er ikke sikker på om instillingene blir lagret ?

Hvis UPnP er slått på, skal det virke. Skader ikke å se over det igjen :)

 

Er det noe med at jeg må trekke ut ledningene til routeren, vente litt, sette de inn igjen og vente litt til før jeg booter xboxen, eller er det bare tull ? :p

Dette høres ut som tullball.. :)

Lenke til kommentar
Ok jeg skal søke rundt det, men jeg mener at jeg har satt UPnP til "enabled", men jeg er ikke sikker på om instillingene blir lagret ?

Hvis UPnP er slått på, skal det virke. Skader ikke å se over det igjen :)

 

Er det noe med at jeg må trekke ut ledningene til routeren, vente litt, sette de inn igjen og vente litt til før jeg booter xboxen, eller er det bare tull ? :p

Dette høres ut som tullball.. :)

 

UPnP har alltid vårt aktiver til meg det, men jeg er vant til at ting jeg kjøper ikke virker så det er ikke noe krise.

Men synes likevell at det er rart at de gjør det på denne måten, sånn at ikke vanlige mennesker som ikke har peiling på sant kan bare "plug n' play" og at alle innstillinger skal være så forbanna tidkrevende.

 

Og det hadde vært veldig lurt av dem hvis de hadde lagt med brukermanualer for å FIKSE dette slik at man må søke rundt på nettet og prøve utallige ganger før man omsider finner en som virker.

 

Dette er utrolig dårlig av dem, for slikt burde ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hvem du sikter til med 'dem', men jeg antar du mener MS? Det er jo ikke de som har designet internett. Det er heller ikke de som står bak det egentlige problemet her - IPv4 og dens begrensede antall adresser. Det er på grunn av for få mulige IP-adresser at NAT-galskapen begynte. Det er ikke nok eksterne IP-adresser til alle enheter i verden, derfor må man ha flere enheter på én ekstern IP. Og for å kunne motta innkommende pakker på en gitt port, må denne porten mappes til en intern IP (Network Application Translation).

 

Det er også vanskelig å legge ved oppskrift for NAT-oppsett av samtlige routere, da det rett og slett er for mange forskjellige merker og modeller. Jeg forstår frustrasjonen din, men det er viktig å peke den i riktig retning.

 

Men med UPnP aktivert skal det virke, så sant du ikke har definert noen NAT-regler manuelt på de aktuelle portene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...