Gå til innhold

Catalyst 8.11 og 8.12 gir håpløs ytelse i Far Cry 2 med 4870X2

FWD

Anbefalte innlegg

Som emnetittlene sier får jeg helt håpløst lav framerate i Far Cry 2 med både catalyst 8.11 og 8.12. Har lest litt rundt på nettet, og ser at en av forbedringene med denne er bedret ytelse i FC2. Spillet gikk helt fint med 8.10 driveren.

Med 8.11 har jeg omtrent 10 i fps i gjennomsnitt, mens med 8.12 har dette økt til omlag 20. Husker ikke nøyaktig frameraten med 8.10, men den var i allefall godt over minimusniverdien for hva jeg definerer som spillbart.

Noen tenker kanskje, "hvorfor innstallerer du ikke bare 8.10 dersom denne fungerer så godt?"

Så lett har det likevel ikke vært. Det å få crossfire til å bli aktivert har vist seg å være ett lite helvete. Hver gang det har kommet nye drivere har jeg måtte installere og avinstallere mange ganger før crossfire blir enabled (ved hver nye driverlansering har jeg håpet at dette problemet ville bli løst). Da det ikke er noe valg for å enable eller disable xfire i CCC, har jeg en følelse av at det er tilfeldigheter som avgjør om det fungerer eller ikke. De gangene jeg nå har prøvd å installere 8.10 driverne, har ikke xfire fungert, så derfor har jeg ikke kunnet bruke den. Alle andre spill fungerer utmerket med 8.12

Når jeg har avinstallert drivere har jeg brukt Driver Cleaner PRO

Noen som har en anelse om hva som kan være galt? Er det evt noen som har opplevd samme problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...