Gå til innhold

Vista nettverks kart viser ikke andre maskiner

runejors

Anbefalte innlegg

har 3 maskiner (Windows XP) ti tillegg til min som har Vista samt en Western digital NAS HD på nettverket. ruteren er fra Telenor en Speedtuch 780. Går jeg inn på ruteren, da ser jeg alle maskinene. men ikke via deling og nettverksenteret. jeg har følgende egenskaper aktive (PÅ)

nettverksøk, deling av fellesmappe og fildeling.

har ikke passordbeskyttet deling

Endret av runejors
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har 3 maskiner (Windows XP) ti tillegg til min som har Vista samt en Western digital NAS HD på nettverket. ruteren er fra Telenor en Speedtuch 780. Går jeg inn på ruteren, da ser jeg alle maskinene. men ikke via deling og nettverksenteret. jeg har følgende egenskaper aktive (PÅ)

Brannmur?

Om du har Norton som følger med abb. til Telenor, så må du inn i brannmurinstillingene og sette ditt hjemmenettverk til 'Klarert' elns.

Du kan jo teste uten brannmur å se om det da fungerer, da vet du at du må endre instillingene.

Lenke til kommentar

Brannmur?

Om du har Norton som følger med abb. til Telenor, så må du inn i brannmurinstillingene og sette ditt hjemmenettverk til 'Klarert' elns.

Du kan jo teste uten brannmur å se om det da fungerer, da vet du at du må endre instillingene.

var nok begrenset ja, har nå full tillit i hele nettverket. Men de hjalp ikke meg

Lenke til kommentar

Hender ofte når man er på forskjellige arbeidsgrupper/domene. Det jeg pleier å gjøre er å skrive inn ip adressen eller maskinnavnet i "kjør", windows explorer eller internett explorer. Kommer rett til maskinen da om man har rettigheter til å logge seg på. Lag en snarvei til maskinen så du slipper å skrive inn alt igjen.

Eks: \\192.168.1.10

Eks: \\maskinnavn

Lenke til kommentar
Hender ofte når man er på forskjellige arbeidsgrupper/domene. Det jeg pleier å gjøre er å skrive inn ip adressen eller maskinnavnet i "kjør", windows explorer eller internett explorer. Kommer rett til maskinen da om man har rettigheter til å logge seg på. Lag en snarvei til maskinen så du slipper å skrive inn alt igjen.

Eks: \\192.168.1.10

Eks: \\maskinnavn

dette fungerer, men vi har jo samme arbeidsgruppe. Leser at dette har noe med at jeg har Vista og de andre her xp. på microsoft sine sider sier de at jeg skal installere

WindowsXP-KB922120-v5-x86-NOR.exe på maskiner med XP da de ikke ha noe de kaller for LLP (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...