Gå til innhold

Program til å skrive ut giroer med

Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal skrive ut noen giroer for en bordtennisklubb, og har fått medlemslisten og noen blanke giroer i hånden. Jeg skulle visstnok printe ut disse giroene med riktig navn på.

Vet dere om et program jeg kan bruke? Må være gratis (jobber for en organisasjon), og så bør jeg få komme i gang så fort så mulig, siden de helst skal være i posten i morgen. Det jeg skal gjøre er å legge A4-ark med giro nederst i printeren og printe ut, hvis dere forstår.

Mvh

Arne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktura-Larsen er jo greit men du kan ikke importere en adresseliste enkelt og da er du like langt.

For å bruke utskriftsfletting i Word (forutsatt at adresselisten er i Excel-format):

1. Last ned dette dokumentet og dobbeltklikk på det: Faktura.doc

2. Klikk Verktøy -> Brev og masseutsendelser -> Utskriftsfletting

3. I oppgaveruten til høyre, klikk Neste -> Bruk gjeldende dokument -> Neste -> Bruk en eksisterende liste -> Bla igjennom -> bla til Excel-filen og klikk Ok -> Ok.

4. Vis verktøylinjen for uskriftsfletting (Vis -> Verktøylinjer)

5. Klikk i den store boksen og klikk knappen Flettefelt.

6. Sett inn flettefeltene (de er basert på overskriftene i Excel-regnearket)

7. Sett inn avsnittsskift og mellomrom etter behov

8. Sett inn beløpet i de to små boksene om nødvendig

9. Formater feltet for postnummer slik at innledende nuller vises om nødvendig (høyreklikk feltet -> Aktiver/deaktiver feltkoder -> Skriv inn så det står { MERGEFIELD "Postnummer" \# "0000" }. "Postnummer" er hentet fra overskriften i Excel så det kan hete noe annet hos deg.). Aktiver/deaktiver feltkoder.

10. Klikk knappen Flett til utskrift om du vil skrive ut direkte eller Flett til nytt dokument om du vil se igjennom før utskrift.

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

Offameg.

Hvorfor er det så forferdelig mange program med så jævla mye mikk-makk med faktura i hytt og pine?

Jeg vil bare ha et enkelt program der man ffyller ut "betalt av" og "betales til" og ingenting mer, eventuelt en liten topp-tekst! :(

Jeg har ikke bruk for noe program med brukerdatabase og moms. Jeg skal skrive ut giroer for et bordtennislag jo, ikke en finansbedrit! :wallbash:

EDIT: Ja, jeg vet ikke om det kommer klart nok frem, men jeg setter pris på at dere svarer, men jeg er bare så frustrert, siden det burde være en opplagt løsning på dette. Og den finner ikke jeg.

Endret av Arne
Lenke til kommentar

Hehe, mange gode samritaner her.

Du har ikke sagt noe om hvor mange du skal skrive ut til, men om du har tenkt å skrive inn anvn og adresse på alle så kan du vel bare skrive ut et vanlig ark og prøve å plassere feltene omtrent der de skal på fakturaen. Gjør noen prøveutskrifter på blanke a4-ark og gjør justeringer. Når du er fornøyd bruker du fakturapapir og ser om det stemmer.

Sa bare bytter du ut navn og annen info for hver person.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar
Offameg.

Hvorfor er det så forferdelig mange program med så jævla mye mikk-makk med faktura i hytt og pine?

Jeg vil bare ha et enkelt program der man ffyller ut "betalt av" og "betales til" og ingenting mer, eventuelt en liten topp-tekst! :(

Tja, fordi det faktisk stilles endel krav til hvordan en faktura skal se ut og inneholde for og være en lovlig faktura?

Lenke til kommentar

Hvis du kjøper en tjeneste så får du vel en faktura. Der står det hvor mye du skal betale, når og til hvem.

Hvis du skal støtte TV-aksjonen kan du bruke giro, fylle ut beløp og dato selv og ha god samvittighet, eller bare la være.

Kanskje ikke en ordbokdefinisjon, men ihvertfall en forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...