Arne Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei! Jeg skal skrive ut noen giroer for en bordtennisklubb, og har fått medlemslisten og noen blanke giroer i hånden. Jeg skulle visstnok printe ut disse giroene med riktig navn på. Vet dere om et program jeg kan bruke? Må være gratis (jobber for en organisasjon), og så bør jeg få komme i gang så fort så mulig, siden de helst skal være i posten i morgen. Det jeg skal gjøre er å legge A4-ark med giro nederst i printeren og printe ut, hvis dere forstår. Mvh Arne Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Utskriftsfletting fra Word skulle ta hånd om det. Det er enkelt om du har adresselisten i Excel-format eller liknende. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Han sa gratis... Open Office skulle jeg tro ville hjelpe her, har samme funksjonene som MS Office. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Men hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Jeg vet han sa gratis men de aller aller fleste har fortsatt MS Office installert. Hvilken versjon av MS Office eller OpenOffice har du? Endret 16. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 MS office 2003 og open 2.4 har jeg. Lenke til kommentar
asconasny Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Faktura Larsen .. Gratis og genialt lite program. http://itpro.no/fil/1491.html Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Faktura-Larsen er jo greit men du kan ikke importere en adresseliste enkelt og da er du like langt. For å bruke utskriftsfletting i Word (forutsatt at adresselisten er i Excel-format): 1. Last ned dette dokumentet og dobbeltklikk på det: Faktura.doc 2. Klikk Verktøy -> Brev og masseutsendelser -> Utskriftsfletting 3. I oppgaveruten til høyre, klikk Neste -> Bruk gjeldende dokument -> Neste -> Bruk en eksisterende liste -> Bla igjennom -> bla til Excel-filen og klikk Ok -> Ok. 4. Vis verktøylinjen for uskriftsfletting (Vis -> Verktøylinjer) 5. Klikk i den store boksen og klikk knappen Flettefelt. 6. Sett inn flettefeltene (de er basert på overskriftene i Excel-regnearket) 7. Sett inn avsnittsskift og mellomrom etter behov 8. Sett inn beløpet i de to små boksene om nødvendig 9. Formater feltet for postnummer slik at innledende nuller vises om nødvendig (høyreklikk feltet -> Aktiver/deaktiver feltkoder -> Skriv inn så det står { MERGEFIELD "Postnummer" \# "0000" }. "Postnummer" er hentet fra overskriften i Excel så det kan hete noe annet hos deg.). Aktiver/deaktiver feltkoder. 10. Klikk knappen Flett til utskrift om du vil skrive ut direkte eller Flett til nytt dokument om du vil se igjennom før utskrift. Endret 16. desember 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Winvask er det beste alternativet mener jeg. http://www.fakturaprogram.no/?side=gratis Lenke til kommentar
Arne Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Offameg. Hvorfor er det så forferdelig mange program med så jævla mye mikk-makk med faktura i hytt og pine? Jeg vil bare ha et enkelt program der man ffyller ut "betalt av" og "betales til" og ingenting mer, eventuelt en liten topp-tekst! Jeg har ikke bruk for noe program med brukerdatabase og moms. Jeg skal skrive ut giroer for et bordtennislag jo, ikke en finansbedrit! EDIT: Ja, jeg vet ikke om det kommer klart nok frem, men jeg setter pris på at dere svarer, men jeg er bare så frustrert, siden det burde være en opplagt løsning på dette. Og den finner ikke jeg. Endret 16. desember 2008 av Arne Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hvordan gikk det? Ordnet opp? Fatter jeg rett at du har blanke giroer som skal bare fylles inn? I såfall vet jeg at de fleste printere har template oppsett for dette. Du trenger ikke noe program dersom din støtter dette. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 (endret) Hehe, mange gode samritaner her. Du har ikke sagt noe om hvor mange du skal skrive ut til, men om du har tenkt å skrive inn anvn og adresse på alle så kan du vel bare skrive ut et vanlig ark og prøve å plassere feltene omtrent der de skal på fakturaen. Gjør noen prøveutskrifter på blanke a4-ark og gjør justeringer. Når du er fornøyd bruker du fakturapapir og ser om det stemmer. Sa bare bytter du ut navn og annen info for hver person. Endret 17. desember 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Prøvte å plassere tekst i word til der det passet og det funket noelunde! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Offameg. Hvorfor er det så forferdelig mange program med så jævla mye mikk-makk med faktura i hytt og pine? Jeg vil bare ha et enkelt program der man ffyller ut "betalt av" og "betales til" og ingenting mer, eventuelt en liten topp-tekst! Tja, fordi det faktisk stilles endel krav til hvordan en faktura skal se ut og inneholde for og være en lovlig faktura? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Prøvte å plassere tekst i word til der det passet og det funket noelunde! Hvis du hadde lastet ned filen jeg linket til hadde jeg plassert tekstbokser på rett plass for deg (navn og beløp). Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Husk at fakturaene må nummereres fortløpende og må lagres slik at de ikke kan endres i etterkant. Er ganske strenge regler rundt det å sende regning. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har nok ikke sendt fakturaer, men giroer. Sendte de i dag! Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Og forskjellen er? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Og forskjellen er? Fra ordboken: Faktura: spesifisert varenota som kjøperen får samtidig med varene Giro: 1. overføring av penger fra én konto til en annen bankg-, postg- 2. kortord for giroblankett Merkelig...Faktura høres nesten ut som kvittering da...lol Endret 18. desember 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvis du kjøper en tjeneste så får du vel en faktura. Der står det hvor mye du skal betale, når og til hvem. Hvis du skal støtte TV-aksjonen kan du bruke giro, fylle ut beløp og dato selv og ha god samvittighet, eller bare la være. Kanskje ikke en ordbokdefinisjon, men ihvertfall en forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå