robertaas Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Flere av Terra-kommunene har latt seg lure igjen. Nå er det advokater som har lurt dem til å bruke penger på en helt umulig rettssak i England. De vil ha en engelsk rett til å si at en engelsk bank skal la kommunene beholde pengene de har lånt fordi banken burde forstått at kommunene ville bryte norsk lov. http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article3994959.ece Hva kan gjøres for å få disse klovnene til å stoppe å kaste penger ut av vinduene? Det er jo 3 år til neste kommunevalg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 fremover.no? Lokalavis fra en av Terra-kommunene. Her fra en annen: http://www.h-avis.no/article/20081216/NYHETER/830666942 Lenke til kommentar
reichspöbel Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva med å ikke stemme på inkompetente idioter? Gitt at man mener de er det selvfølgelig. Vi lever da i et demokrati? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Håper folkene klarer å kvitte seg med dem, men det er først om 3 år. Innen den tid ser de ut til å være villig til å bruke penger på ethvert tilbud de får. Dette er en katastrofe for de kommunene det gjelder. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Herregud, som jeg skammer meg over å komme fra Narvik. For ikke å si hvor grusomt skamfull jeg er for at mamma er en ganske profilert politiker i Narvik. Den eneste unnskyldningen jeg har er at jeg ikke hadde stemmerett ved forrige kommunevalg. Ikke faen om jeg skal stemme i Narvik ved neste kommunevalg heller, jeg skal langt vekk derifra. makan til idioter! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De fleste lokalpolitikere er inkompetente amatører, særlig de som klarer å karre til seg makt. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Herregud, som jeg skammer meg over å komme fra Narvik. For ikke å si hvor grusomt skamfull jeg er for at mamma er en ganske profilert politiker i Narvik. Den eneste unnskyldningen jeg har er at jeg ikke hadde stemmerett ved forrige kommunevalg. Ikke faen om jeg skal stemme i Narvik ved neste kommunevalg heller, jeg skal langt vekk derifra. makan til idioter! Stem bort din mor da Endret 16. desember 2008 av 40mm Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 40mm: Min mor er like ille som resten av gjengen. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 40mm: Min mor er like ille som resten av gjengen. Ble feil i sted, stusset på å skrive : ikke stem på din mor, eller stem bort din mor. Inni alt det så litt rot på slutten. Lenke til kommentar
Glasscola2 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Uten at jeg har satt meg så veldig inn, men hvem er det som sjefer i disse kommunene? Lenke til kommentar
KS Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Syns de er kreative jeg! Skjønner godt at de forsøker, relativt lav kostnad å ga til sak sammenlignet med den potensielle gevinsten. Når det sagt; de lykkes neppe bedre enn mot Terra. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 3 millioner på en helt umulig sak? De advokatene må ha vært veldig gode selgere...eh... rådgivere, minst like gode som de fra Terra. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det er synd at slike lokalpolitikere uten noen forståelse for hverken juss eller økonomi skal få så mye makt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Syns de er kreative jeg! Ja, de har jo vist mye kreativitet i deres norgesmesterskap i ansvarsfraskrivelse. Det er vel kun de som har vasket kontorene deres som de enda ikke har prøvd å gi skylden til. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Slik er det når du setter eit par personer til å gamble med kommune budskjettet. Skal nok mykje til at dei klarer å vinne denne saka, men det kan kanskje være at 3 mill ekstra i gjeld er berre småtterier i forhold til kva dei kan tjene. Uansett så sitter det ein advokat og gnir seg i hendene ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Herregud så lei jeg er av denne saken "Ja, vi innrømmer at vi har brutt loven, men vi kunne ikke ha brutt loven hvis vi ikke hadde fått lånt penger, så de som har lånt oss pengene skal sitte med ansvaret" Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Det jeg syns er det morsomste med Terra-sakene er at før kommunene gjorde investeringene sine fikk de ganske mye kritikk, men bortfeide det med noe a la "Herregud, vi er ikke bare noen dumme nordlendinger, vi veit hva vi driver med." Så gikk det galt, og de sa "Dere med redde oss, vi var jo bare noen dumme nordlendinger som ikke viste hva vi dreiv med". Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) . Endret 3. januar 2019 av scumbag Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg sier bare la dem leve for seg sjøl, la de drite seg ut sjøl og ikke plage oss med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå