Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lider av kjærlighetssorg

Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Har bruker, men vil helst skrive dette anonymt av flere årsaker.

Jeg er da en gutt på 16 år, før sommerferien ble jeg forelsket i en jente, samme alder. Vi ble sammen, det begynte dritbra, men etter hvert ble hun veldig "kald" følte jeg. Etter 2 uker slo hun opp, så det gikk ikke så bra.. Jeg ble utrolig lei meg, jeg var virkelig glad i henne. Hele sommerferien derpå gikk relativt dårlig, jeg tenkte på henne hele tiden.

Nå er vi venner, og har et slags godt forhold. Men jeg har kommet frem til at mine følelser for henne aldri har forsvunnet. Jeg er ufattelig glad i den jenta, vil ha henne mer enn noe annet i hele verden. Jeg vil noe mer enn bare å være venner. Jeg vil kjenne henne i armene mine, kunne kalle henne min. Hun vet dette.

Så, jeg har flere ganger vært veldig i tvil på hva jeg skal gjøre, hver gang har det blitt til at jeg tenker at jeg heller vil være venn med henne enn å ikke ha noe forhold til henne i det hele tatt. Men det gjør så vondt... Det gjør så innmari vondt å være rundt henne og med henne uten å kunne kysse henne. Jeg greier det ikke. Flere ganger har jeg lurt på om jeg bare skal blokke henne på msn og unngå henne på skolen (hun går i paralellklassen). Vil det hjelpe meg, eller vil det få meg til å savne henne mer?

I sommerferien prøvde jeg en lignende taktikk, hver gang jeg blokket henne fra msn endte det med at jeg la henne til og unblokket på ny.

I bunn og grunn må jeg vel bare prøve å miste mine spesielle følelser for henne, så hvordan skal jeg greie å komme over henne? Har prøvd å være med andre jenter og sånn, men hver gang kommer jeg tilbake igjen til eksen..

Takker for svar, og beklager for lang post.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det er vondt, så er det antageligvis best for deg om du ikke har kontakt med henne på en god stund. Om du fortsetter å gjøre mye ting sammen med henne så gjør du det i det lange løp bare verre for deg selv.

Bli kjent med nye mennesker, se om du kanskje kan finne deg en ny hobby :) Gjør nye ting som gjør så tankene dine ikke flyr avsted dit du ikke vil ha dem - nemlig på henne.

Etter min mening er det ikke nødvendig å sjekke opp eller ligge med jenter i hytt og pine for å komme over eksen, bare bli kjent med nye folk - både gutter og jenter. Alt for å få tankene over på andre ting :) Kanskje du har noen venner du kan snakke med, sånn at de kan hjelpe deg med å finne på morsomme ting når du føler deg litt deppa :)

Til syvende og sist må du la deg selv få tid til å komme ordentlig over henne - og det tar tid. Sånn er det bare :)

Etter en stund kan det hende at dere kan være venner igjen, og kun venner.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Mange bra tips over her.. Men jeg vil fraråde deg fra det ene tipset til brutal_mann.

Ser du bare er 16 år, så sjangsene er der for at du har lite/ingen seksuell erfaring fra før. Og det å da ligge rundt med jenter du ikke har nevneverdige følelser for, kan fort gjøre ting værre.

Men resten av tipsene er gode som gull. :)

- vær kjempesosial

- Alltid ha noe å gjøre

- se på alle de andre flotte jentene der ute. Selv om det kan virke som hun er den eneste der ute du vil ha, så kan jeg med erfaring si at det stemmer ikke :)

- Gi deg tid til å komme over henne. Fokuser på alt det gode som skjer i livet ditt for tiden. Gode venner, (forhåpentligvis) en god familie, snart jul, osv. :)

Det kommer desverre til å ta litt tid. Hadde selv en forelskelse på ungdomsskolen som det tok meg 2 år å komme over, men det er jo selvfølgelig ekstrem-eksempelet. ;) Er ikke nødvendigvis det tar to år for deg å komme over den første kjærligheten.

Det eneste du kan gjøre er å la tiden gå, og nyte livet! Livet er for kort til å fortvile over jenter det ikke kan bli noe med. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takker for rådene folkens. Jeg er jo ikke ny til lignende tråder, så jeg visste hele tiden at det var dette jeg kom til å høre. Men det er ikke så lett, for selv om jeg har noe på gang med andre jenter (ikke sex, som Smurstafa sier, jeg er jomfru) så tenker jeg som regel alltid på eksen, tenker at det er henne jeg skulle vært med, og ikke disse andre jentene.

Hun tenner meg så sinnsykt, det er noe mystisk og deilig med henne som bare hun kan gi meg. Dere som har opplevd det vet hva jeg mener. Er dødsens forelsket i den jenta, kunne dødd for henne.

Jeg føler at jeg heller vil være trist og ensom og ha henne i tankene enn å bevege meg videre og på en måte gå "glipp av" henne, selv om jeg gjør det i begge alternativer.

... :(

Lenke til kommentar

Det du føler er helt normalt. :)

Men her må du bare trosse instinktene dine, innse at det ikke kan bli noe av, og bevege deg videre.

Se opp og frem, og tenk på alle de flotte stundene som er i fremtiden din!

Og det at det kun er henne som kan gi deg den fantastiske følelsen som du snakker om, er heldigvis ikke sant. Det kan kanskje virke sånn akkurat her og nå, men jeg kan vedde mitt venstre ben på at noen år frem i tid, kommer du til å møte ei jente som gir deg akkurat de samme følelsene, pluss litt til!

Har selv vært igjennom denne prosessen, og den er absolutt ikke lett. Følelsen av å ikke kunne få det som akkurat i det øyeblikket betyr alt og ingenting, er mildt sagt j**lig.

Men tro meg.. Noen år frem i tid, kommer du til å se tilbake på dette og hva du har lært, og være glad for at du fikk oppleve det, og at du fikk innse at det finnes mange der ute som kan få deg til å føle det du føler nå.

Fortid er fortid, det er det ingenting du kan gjøre noe med. Det du der i mot kan gjøre noe med er nuet, og fremtiden! Det er deg selv som avgjør om fremtiden din er fyllt med latter og glede, eller depping og sturing.

Jeg vet hva jeg selv ville valgt i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Forbuden frukt frister vel alltid, gjør den ikke? :) Gresset er alltid grønnere på den andre siden. Vi vil alltid ha det vi ikke kan få, så det er nok ikke så rart at denne jenta opptar tankene dine så mye :)

Du må bare innse at det er hun som har gitt slipp på en god gutt, og det er hun som har tapt. Du skal komme deg videre og etterhvert treffe ei jente som er MYE bedre, nettopp fordi hun ser deg og det som er bra ved deg :) Det tar tid, og du kommer sikkert til å tenke på eksen din, men prøv å snu alle sånne tanker til din fordel. Det er hennes feil at dere ikke er sammen, og det er hun som er taperen i den situasjonen :)

Når du har kommet deg gjennom dette så har du antageligvis tatt litt lærdom av det, og blitt litt sterkere :) Kanskje du til og med innser at det er bra at det ble slutt, når du dermed får sjansen til å møte noen som er mye bedre.

Smurstafa har, som vanlig, gode råd :) Du må se opp og frem, som han sier :)

Turn that frown upside down ^^

Kom til å tenke på noe:

Er ikke folk mye penere når de smiler? Prøv å smile til folk du ikke kjenner, og se at du plutselig står der med ei nydelig jente du kanskje ellers ikke ville lagt merke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...