Gå til innhold

BK: alle bølger er ikke av vann

heggstad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brmm Brmm (fyrer opp motorsagen i bakgrunnen).

Dette synes jeg er artig observert, selv om jeg er usikker på tittelen.

Når det gjelder gjenommførelsen, så er jeg ikke helt overbevist. Som du sier, det er en bølgeform her, men jeg ser også et minatyr landskap med åskammer i rekker. Så jeg tror jeg heller ville ha prøvd meg på en varient med stadig mindre skarpe "åskammer" bortover. Men det får bli en annen gang.

Ettersom dette er bildet du har tatt, så får vi ha det som utgangspunkt. Jeg vill nok tatt vekk en del i toppen. Det er rotete og bidrar ikke noe til selve bildet. Det betyr at du også må ofre noe på sidene også. Jeg ville gjort det slik:

(si ifra hvis du vil at jeg skal fjerne bildet).

Det jeg også legger merke til, er at objektivet du har brukt, ikke er det best egnede til dette motivet. De områdene som tegner uskarpt er ikke så veldig pene. Hvilket obektiv har du brukt ?

Tom

Lenke til kommentar

Takker både for tips og svar. Dessuten er jeg så enig så enig at bakgrunnen er alt for rotete og burde vært croppet mer.

Det med at det som er ute i fokus fremstår så stygt som det gjør tror jeg kan komme av hvordan styrte spakene i B&W konverteringa, men objktivet som jeg har brukt er canon 70-200L

Endret av heggstad
Lenke til kommentar
Det med at det som er ute i fokus fremstår så stygt som det gjør tror jeg kan komme av hvordan styrte spakene i B&W konverteringa, men objktivet som jeg har brukt er canon 70-200L

Det er mulig. Det kan også være at strå gir en ekstra vanskelig bakgrunn. Det er noen motiver som bare ikke vil bli sånn som jeg vil. Uansett hvor godt objektivet er.

Tom

Lenke til kommentar

Det er mulig. Det kan også være at strå gir en ekstra vanskelig bakgrunn. Det er noen motiver som bare ikke vil bli sånn som jeg vil. Uansett hvor godt objektivet er.

Tom

Helt enig. Strå og busker eller tette greiner i bakgrunnen ser sjeldent bra ut i min (korte) erfaring.

Jeg likte bildet så det er ikke mye å utsette på det. Dog det som er ute av fokus kjemper om oppmerksomheten til det som er i fokus. Bokeh ble ikke særlig pen, men det er nok mer motivet enn objektivets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...