Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver meg på office ribbon i C#. Har lasta ned eksempel programmene men de består hovedsaklig av XAML filer! Koden er helt uforståelig for meg. Jeg har aldri sett noe lignende! Hvem bruker vell XAML til å skrive et windows program?

Ihvertfall har jeg bestemt jeg for å få til disse ribbon greiene før jeg gir meg, så kan noen fortelle meg litt om XAML/C# blandingen, gi meg noen linker elns

Jeg vet ikke hva jeg skal google ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, så jeg har funnet ut at disse XAML greiene er WPF (Microsoft Presentation Foundation), noe som er noe dritt. Siden en trenger all slags lisenser og tullball for å få bruke Ribbon er det UTROLIG lite om det der ute. Det lille jeg har funnet er spørsmål i forum, og alle bruker WPF. (Hvorfor WPF!?!?!? Det er noe dritt! Det trengs fire ganger mer kode for å oppnå et mindreverdig resultat)

Det jeg lurer på er om alt som går ann i WPF går ann uten xaml, altså bare med C# kode.

r391i35 913453

replies please

Endret av dahwan
Lenke til kommentar

Det går an å bruke WPF uten XAML, men det er mye bedre og enklere å bruke XAML.

Visual Studio 2008 bruker XAML for WPF, men jeg lurer på om det ikke er slik at du ikke kan redigere XAML selv i Express edition.

Uansett så er det blitt mer og mer vanlig å bruke XML til form design, første stedet jeg så dette var Glade for GTK+ og det er jo egentlig en temmelig god idé.

Lenke til kommentar

Du har funnet en WPF Ribbon Control som, nokså naturlig, krever WPF. Du kan enten bruke en WPF kontroll i din WinForms applikasjon eller du kan finne en annen Ribbon Control som ikke bruker WPF.

Uansett hva du bruker er du nødt til å godta Microsoft sin lisens på Ribbon UI. Det er strengt tatt bare én lisens og ikke "all slags", men dog en lisens. Det er nok for at noen ikke vil bruke et Ribbon UI.

Ellers så har WPF flere fordeler over WinForms, men de er du nok ikke så interessert i. Hvis du ikke liker WPF kan du fortsette å bruke WinForms lenge enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...