morgan_kane Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Skal lage en øktplan til imorra der jeg skal bli bedre i en øvelse som tar for seg hurtighet, spenst og kordinasjon. her er eksempler fra læreren: 40 meter spurt, 30 meters rykk med ball i fotball ,høydehopp eller lengde, Russer i kick boksing, Smash eller serve i volleyball, en spesiell type Skudd i handball, fotball, innebandy eller annen idrett har tenkt å velge 40 m spurt men hvordan kan jeg lage øktplan for det? Endret 16. desember 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) har laga denne øktplanen. trenger tilbakemeldinger. 10 min Oppvarming: løpe, jogge, jogge sidelengs og bakover. Gå på tå og strekke hendene høyt opp. Gå med lange skritt. Varme opp og åke temperaturen i kroppen. Hindre skader og øke lysten til treningsøkten. 1 time Hoveddel: Starte med å springe 10x 10-20m med 100% innsats. spenst, start rolig med hopp i trapp. fallhopp. 5x2 rep. Hinke opp en trapp. 5 gang på hver fot. styrke i beina. Knebøy 90% av 1rm reaksjon. start stopp. trene gjennom 40 m spurt intervall. 80% innsats. Øvelsene skal gjøres en gang først, neste runde skal de gjentas to ganger. Hensikten er å skape eksplosive muskler. Øke muskelmassen i bena. Forminske tiden på å starte å springe. Bedre spurt kondis. 15 min Tøye ut kroppen. Endret 16. desember 2008 av morgan_kane Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvis dette er videregående trengs det en del mer info. Mål for økten, sted,utstyr osv. Også viktig at det skal deles opp i hva som gjøres,hvordan det gjøres og hvorfor det gjøres. Lærere ser det oftest også som et pluss om man kan få med hvilke muskelgrupper som trenes ved de ulike øvelsene. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 ja det er videregående. flott det du sier. skal føye det med inn. men akkurat no treng eg mest tilbakemelding på treningsmetodene. skal kjøre gjennom øvelsene imorra og se om det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå