Gå til innhold

Uke 50mm er over - hva ønsker folket nå ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da blir det lett oppvarming på søndag.

Og ettersom interessen er der for en juleoppgave i perioden 23.12 - 01.01.09; så foreslår jeg følgende:

Fotodugnad #11: Jul/nyttår 2008 - et foto-essay.

Oppgaven gjelder fra og med 23.12.08 og til og med 01.01.09. Essayet skal bestå fra 5 til 10 bilder og fortelle en liten historie som passer i tiden. Bildene må gjerne ledsages av litt tekst.

Tom

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sitter her og tenker på fullmånen :love: . Det er egentlig fordi jeg så månen skinne gjennom gardinen og la merke til at det snart er fullmåne igjen. Den 11., altså førstkommende søndag er årets første fullmåne. Årets siste fullmåne er på nyttårsaften. Det er en fullmåne i hver måned bortsett fra i desember. Da er det to. Det er altså 13 til sammen.

Kunne det vært en idé å ta en utfordring på dette som vil gå over ett år. Med 13 bilder tilsammen. 29 dager mellom hvert bilde, med det første på søndag?

Lenke til kommentar

Tenkte egentlig også å skrive "eller blir månen uansett bare en liten prikk så det er bortkastet".

Men så droppa jeg å skrive det. Men jeg skulle nok skrevet det så jeg skriver det nå.

....

Neida, det er nok en dårlig idé. Alt for langvarig så deltakelsen blir nok lav uansett. Også er jo sjansen stor for at mange av de få som blir med vil dette av også. Og det er sikkert vanskelig for de fleste å ta bildene akkurat den og den dagen. Så hele greia er egentlig dømt til å mislykkes. Jeg prøver heller på noe helt for meg selv med de fullmånene mine.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
*kremt* På tide med noe nytt snart? "Én uke, ett tema"? Man velger et tema, og presenterer ett bilde med dette temaet hver dag?

Jeg satt og tenkte litt på det i går. Det er på tide med en ny utfordring.

Forslaget ditt er ikke så dumt, men holder det med en uke ?

Tom

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt litt mer, og jeg er fristet til å ha en februar utfordring - det er jo den eneste måneden med 28 dager (ca 75% av tiden ihvertfall):

4 uker - 4 temaer.

Regler:

Du må på forhånd velge deg 4 temaer, et for hver uke. Det vil si at du må ha valgt temaene og offentliggjort de senest den 31.1 (vi må ha påmeldingstråd). Du må presentere 2-7 bilder for hver tema.

Du kan velge følgende aktivetsnivå:

Hardcore: Du tar kun bilder relatert til temaene og leverer et bilde hver dag. Du tar ikke bilder av andre ting.

Entusiast: Du tar hovedsaklig bilder relatert til temaene og leverer et bilde hver dag. Du tar andre bilder hvis du føler for det.

Pingle: Du tar to til tre bilder per tema. Disse kan være tatt samme dag, og du tar bilder av hva det skal være.

Dere kan selvfølgelig velge tilleggs-krav.

Høres det bra ut ?

Tom

Lenke til kommentar
Må man bruke fastobjektiv?

Neida, kravet er kun et kamera med et eller annet objektiv. Men kun stillbilder, ikke video. Om du vil bruke flere kameraer, helt fint. Så mange objektiver du har er også helt fint.

Men har du lyst å holde deg til kun et fast-objektiv, så er det også greit.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...