Lizziezia Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Hei Jeg har nettopp kjøpt meg Canon EOS50D og er veldig fornøyd med det. Problemet er at RAW-filene (.CR2) vises ikke i Windows XP som thumnails eller i forhåndsvisning. Dette fungerte helt fint på min gamle EOS350D. Jeg har installert samme RAWviewer som jeg brukte på 350D for å se om det hjelper, men ingenting fungerer. Jeg har også lastet ned RAW codec fra Microsoft som mener dette skal hjelpe på de fleste EOS-modeller. Det funker fortsatt ikke hos meg. Noen som har noen tips eller hvor jeg kan laste ned noe som faktisk virker?? PS: Jeg får heller ikke opp RAW-filene i Photoshop CS2. Får melding om at formatet ikke er riktig. Endret 16. desember 2008 av Lizziezia Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 50D er såpass nytt at det kun er støttet i Adobe Camera Raw versjon 5.ettellerannet, som ikke er kompatibelt med Photshop CS3 og eldre. Hvorfor thumbnails ikke vises i XP vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Funker ikke thumnails på nyere kamra. Tips last ned camra dng covereter å konverter før du tar de inn i ps. Lenke til kommentar
Lizziezia Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Men vil RAW-filene være kompatibelt med CS4? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Fra Adobe funker CS4, Elements 7 og Lightroom 2. Vet ikke om nyeste versjon av Camera Raw følger med installasjonen av noen av dem, men det er i hvert fall ikke noe problem å oppdatere etter installasjon. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Som nevnt; hent ned siste versjon av ADOBE DNG Converter og hent .dng opp i CS2'n din. Det funker, eller hvorfor ikke bruke DPP som fulgte med kamera (det virker so dere er redde for å bruke kameraprodusentens egne programmer. De er laget for å fungere.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå