Gå til innhold

PS3 2.53 Oppdateringstrøbbel

MrPurple

Anbefalte innlegg

Hei,

Kort fortalt så har jeg trøbbel med min nå fjerde PS3 på veldig kort tid.

Og det begynner å se ut som kanskje 2.53 oppdateringen er synderen. Ingen av de 4 jeg har hatt har klart å spilt av DVD plater etter siste oppdateringen. (Sjekket den siste i butikken før jeg tok den med hjem, der virket DVD spilleren fint, men etter å ha tatt den med hjem og oppdatert, så blir det kun svart skjerm etter å å ha valgt DVD ikonet på XMB.

Noen andre som har lignende problem?

Ser på USA forumet at mange sliter med sånne problemer, (både Blu-Ray leseren og DVD leseren kan feile) 2.53 Update ruined my PS3

Ringte Nordisk Film i dag, og de svarte med at ingen har ringt inn med samme problem og at dette måtte være enkeltfeil hos meg. Dette har jeg vanskelig for å svelge da jeg har byttet 3 PS3'er siden midten av november. Med samme feil. (!) Svensken i røret mente det var bare å levere inn på butikken jeg kjøpte den på pga "hardwarefeil".

Eneste annet jeg kan tenkte meg det kan være er savegames som jeg tok vare på fra PS3 nr 1. Så en på USA forumet som mente de kunne være problemet, og de har jeg lagt inn hver gang jeg har fått en nye, så de er jo en fellesnevner også. Men ser flere på forumet der som har kjørt full format og restore uten resultat. Dog er det noen som har meldt om at den blir 100% igjen etter formatering uten at det hjelper meg. Har selv kjørt en quick format men skal nok sette på full i natt da denne tar over 4 timer eller.no da quick ikke hjalp noe.

Hjelp ønskes!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle ønske det var sånn, men jeg har 2 stk tv'er her hvor det oppstår på ( 40" Sony bravia W2000, og en 24" BenQ), for ikke å nevne at det ble svart skjerm på tv'n i butikken når jeg viste frem nr 3.

Det skal sies at den første jeg hadde var en 60 GB kjøpt på lanseringen, den virket helt fint (dog mye støy) frem til denne oppdateringen kom,( her er jeg litt usikker, ser ikke film hver dag, så om det var etter oppdateringen veit jeg ei) og da nektet den å lese DVD plater. Fikk da beskjed om å levere den på service, ventet 1.5 måned på en ny 60 GB. Fikk svart skjerm på første DVD jeg testet etter å ha koblet opp. (Mener å huske jeg ikke hadde lagt inn noe savegames ved det tidspunkt.) Dro tilbake til butikken og fikk heve kjøpet etter en diskusjon med selger hvor han forklarte at dette var et problem på 60GB maskiner. Valgte da å ta med meg en ny 80 GB (uten minnekortleser... buhu) fra butikken i den tro at disse var med nyere teknologi og ville dermed unngå samme problem.

Gjett om jeg ble overasket da samme feil oppstår ved første test med DVD. :(

Dro tilbake over helga og snakket med selger, han var veldig grei og forstod problemet, lot meg få bytte til ny, og vi testet DVD avspilling i butikken og vi kunne konstantere at det virket før jeg dro hjem.

Vel hjemme og oppkoblet testet jeg selv en annen DVD som virket tipp topp. Men så skal jeg jo på nettet og må oppdatere, (tenkte ikke over at oppdateringen kunne være synderen på dette tidspunkt.) vips, så virker ikke avspilling. :(

Begynner jo å lure på om det er noe feil på det elektriske nettet her hjemme, eller noe annet unikt for dette er jo tross alt utrolig?

Beklager om dette er lange poster, men vil gjerne få fortalt hva som har skjedd, takk for at du leste.

Lenke til kommentar
du har ikke GTA 4 liggende?

Har GTA IV ja, og det er den savegamen jeg har kopiert over som jeg kan se som en av fellesnevnerne (78% ferdig :()

hvis du har mulighet til å sende lydkilden inn i noe annet enn via HDMI så se om du kanskje alikvel får lyd...

Det merkelige er at når skjermen blir svart, så henger PS3'n seg skikkelig. Selv ikke med fingern på av/på knappen slår den seg av. Den piper litt og så blinker det grønne lyset. Eneste måten å få den av på er 1/0 knappen på baksiden. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...