Magnuz_j Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg har delt internett fra en annen pc i huset... bruker ett prog. som heter for sygate manager for å få delt det men det er ikke noen firewall i det men jeg kan ikke uploade for det på msn og ftp progs. og stemme sammtaler på msn fungerer heller ikke pga dette firewall prob. :-? trenger litt hjelp! på forhånd takk. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Hvilken windows bruker du? XP har innebygd fw for dialup. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Vel, jeg vil anbefale enten Norton Personal Firewall 2003 (veeeldig greit og verdt pengene), eller ZoneAlarm hvis du ikke kan kjøpe NPF. EDIT: WinXP sin firewall rett og slett bare fjas og jeg har klart å kommet meg gjennom den uten noen problemer. Akkurat som at MS skulle vite så mye om sikkhert Men fra spøk til alvor, XP sin firewall er en spøk og burde ikke tas alvorlig p.g.a at den gir ikke den sikkerheten som den burde. 3rd parts programmer er mye bedre. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 dette har nok lite med firewall å gjøre at ikke de programmene fungerer. Det har med "port forwarding", dvs. at du må få "routeren", altså den software/hardware som deler internett for deg, til å "viderekoble" de riktige portene til de riktige maskinene. dvs. at for å sende eller "voicechatte" med MSN må de riktige portene forwardes for at det skal ha noen sjanse til å fungere. Dårlig forklart, men det er helt sikkert noen andre her som kan forklare det bedre og mer detaljert. bertie Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Sygate Personal Firewall 5.0 er gratis for privat personer. Har brukt denne en stund, og er godt fornøyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå