Gå til innhold

[Løst]Bør jeg kjøpe xbox 360 nå - eller etter jul?

tytte89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det slik. Tviler på at prisen på Xbox går noe særlig ned det neste halve året.

Og om den går ned en hundrelapp eller to, så er det vel verdt investert å kjøpe nå, og kose deg med den gjennom hele julen.

Tenk hvor mye moro du kan ha det fra og med i dag, hvis du kjøper den.

Det meste går jo ofte ned i pris på sikt, men slikt som PS2 har vel nådd bunnen sin, og jeg tror nok etter hvert nå så er Xbox temmelig nær bunnen sin.

Jeg kjøpte Xbox360 på release dagen.

Den har gått mye ned i pris siden den gang, men jeg mener det var vel verdt pengene.

Så konklusjonen min blir at hvis den overhodet går ned i pris, så er det snakk om små summer. Og det synes jeg du skal spandere på deg i form av en herlig spilljul med masse gode stunder foran tv-en med end fersk Xbox som står og spinner.

Og har ikke noen av forhandlerne prisgaranti, så hvis den går ned i pris innen 30 dager, (og da er vi midt i januarsalget), så får du mellomlegget tilbake?

Husker jeg fikk Xbox1 til jul for mange år siden, og damen fikk mellomlegget tilbake i januar. Men den gang var Xbox-en også helt ny, så den var forventet å droppe i pris.

Men den droppet nå bare 150,- den gang også.

KJØP XBOX360 IDAG!

Og kos det stort med den gjennom julen og i lang tid framover.

Lenke til kommentar
For å si det slik. Tviler på at prisen på Xbox går noe særlig ned det neste halve året.

Microsoft setter nok ikke den veiledende prisen noe lavere nei, men det er heller ikke det som skjer i juletider. Det er butikkene selv som gjerne slenger på en 2-300kr på saker som Xbox 360 i juletider for å sope inn litt ekstra cash fra husmødre og tanter. Etter jul vil derimot prisen kanskje gå ned ytterlige 2-300 kr utover basisprisen fordi folk skal bytte varer osv.

Derfor, kan det hende Xbox 360 er litt billigere rett etter jul. Ellers er jeg enig med deg.

Lenke til kommentar

Ganske interessant hvor lite 360 egentlig har gått ned i pris. Jeg kjøpte core versjonen (dagens arcade forsåvidt) for 1990 på lanserings dagen hos elkjøp. Så hvis jeg hadde ventet til i dag, altså 3 år senere nesten, så hadde jeg bare spart 500kr på den tiden.

Får riktignok med noen spill og slikt i dag men likevel.

Lenke til kommentar
Og premium som gikk for 4000,- går nå for 2000,-. Elite til 4000,- ifjor koster nå 3000,-. Syntes det er ganske pene priser, jeg!

Premium kostet 2890 på lanserings dagen hos elkjøp. Offisiell pris var kanskje 3500kr etterpå men tror aldri den kostet 4000? Elite koster jo 2495 også nå, og har gjort det ganske lenge.

MS gir oss pene priser, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...