Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av når den presses.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men når du sier "Cpu er ikke varm i det hele tatt, og psu skal være tilstrekkelig.. "

Hva menes med det? Har du nok strøm eller ikke? Oppgis ofte i Watt.

109grader på skjermkort er høyt, men ikke farlig. Er det nok luftsirkulasjon rundt skjermkortet? Ingen kabler som hindrer luftstrømmen? Innluft-grillen er fri for støv?

Er rammen stabil? Satt i begge strømkontaktene til skjermkortet? (både 6pin og 8pin-kontakten)

Lenke til kommentar
Men når du sier "Cpu er ikke varm i det hele tatt, og psu skal være tilstrekkelig.. "

Hva menes med det? Har du nok strøm eller ikke? Oppgis ofte i Watt.

109grader på skjermkort er høyt, men ikke farlig. Er det nok luftsirkulasjon rundt skjermkortet? Ingen kabler som hindrer luftstrømmen? Innluft-grillen er fri for støv?

Er rammen stabil? Satt i begge strømkontaktene til skjermkortet? (både 6pin og 8pin-kontakten)

 

109 Grader på skjermkort er unormalt og sannsynligvis ikke bra i lengden.

At skjermkortene kan tåle det er en annen sak, men min personlige erfaring er at mange kort er svært ustabile når man går over 85C spesielt på Nvidia.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

har du oppdatert driveren på Gfx kortet?

Opplevde det samme med et Gainward 8600gt kort en gang. Kortet bikket 90+, men en driveoppdatering sener var det nede på 40ish (var fanless kort)

 

 

[edit]

Antageligvis ikke noen issue på nytt kort, men støv i kjøleribbene/viften kan også øke tempen. Har du kabinettet på gulvet øker også støvoppsamlingen. Så sjekk at luftgjennomstrømingen fungerer optimalt.

Endret av IceDale
Lenke til kommentar

Kortet kjører med de nyeste driverene.

109 grader ble målt med åpen kabinettdør og ca 10 grader i rommet maskinen sto i.

Har nok strøm regner jeg med, har en 550w om jeg ikke husker helt feil.

Har nå levert kortet inn på Datakjeden for at de skal teste det.

På support-telefonen til Datakjeden sa de at temp over 85 grader var nok ikke normalt, og kortet var nok mest sannsynlig defekt.

Når jeg kom ned i butikken utbryter en selger som overhører min samtale med min kundebehandler at "neida de kortene her kan bli opp til 140 grader med normal drift de! Uten problemer!"

Ikke vet jeg, men maskinen min fungerer ihvertfall strøkent med mitt gamle 8800GTS 640kort..

Det bruker vel mer strøm om jeg ikke tar helt feil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg fått kortet mitt igjen, kortet ble testet og fungerte normalt under testing hos Datakjeden.

Men fremdeles har jeg problemer, og nå vet jeg jeg har nok strøm, byttet psu for noen dager siden i en Mist 650w.

Spiller, alt fungerer helt fint, men etter maks 15min slår maskinen seg av.

Kortet passerer fremdeles 100 grader, høyeste temp var 117 grader.

Resten av maskinen er ikke varm.

Har brukt 8800gts hele tiden mens kortet mitt var til testing uten noen problemer overhodet.

Skjønner ingenting..

Lenke til kommentar

Der er jo tydeligvis noe med skjermkortet ditt da. Sikker på drivere er korrekt? 6pins-kontakten er koblet riktig i? Prøv å skift den om du har flere.

 

For å sjekke om tempen er korrekt kan du jo prøve å legge en finger på det, mens det kjører ett spill elsn. Da får du iallfall en pekepinn om det er 50 eller 140 grader.

Lenke til kommentar

Temp :

Cpu 37 / 38 (core 1 / 2)

Sys 43

HDD 1 33

HDD 2 31

HDD 3 30

GPU 106

 

Dette var mens jeg kjørte 3dMark 06. Har åpen dør til kabinettet, og når jeg legger en fing på heatpipes på skjermkortet er de ubehagelig varme.

Har koblet til 2x6p strøm, hver kontakt har nå sin egen kurs på psu. En kurs for HDD & annet.

Cpu er ikke varm, og ikke hk heller..

Weird?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...