Gå til innhold

Ny hjemmekino med fokus på god lyd


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nytt hus og skal bruke et eget rom til tv/lyd der.

har en Sony STR-DB790 receiver og tenkte å bruke den. Jeg liker litt god bass og diskant når jeg hører musikk og ser mer på musikk-dvd enn vanlige filmer, så lyden er viktig her. Skal også kunne bruke anlegget til vanlig musikk.

Bør jeg bare kjøpe et komplett anlegg og selge Sonyen, og hvis det anbefales, hva ville dere kjøpt innenfor prisklasse inntil 4-5.000,- da med fokus på lyd.

Gjerne noe som man kan rusle på elkjøp eller Expert å kjøpe, altså som ikke må bestilles?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har kjøpt nytt hus og skal bruke et eget rom til tv/lyd der.

har en Sony STR-DB790 receiver og tenkte å bruke den. Jeg liker litt god bass og diskant når jeg hører musikk og ser mer på musikk-dvd enn vanlige filmer, så lyden er viktig her. Skal også kunne bruke anlegget til vanlig musikk.

Bør jeg bare kjøpe et komplett anlegg og selge Sonyen, og hvis det anbefales, hva ville dere kjøpt innenfor prisklasse inntil 4-5.000,- da med fokus på lyd.

Gjerne noe som man kan rusle på elkjøp eller Expert å kjøpe, altså som ikke må bestilles?

 

Hei.

 

Med hjemmekino, tenker du da på et surround sett aka 5.1? eller et stero system?

 

Hvis du setter musikken fremst og hører mye på musikk, ville jeg kjøpt meg ett par høytalere til forsterkeren din, og heller bygget ut til surround senere dersom du ser behovet. Siden du er glad i bass ville jeg også kjøpt en subwoofer.

 

Når det gjelder forsterkeren din, så overlater jeg en vurdering av den til noen andre.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar

Hadde før en Sony Str-db830. Jeg syntes lyden var ganske god med denne og tror ikke resultatet hadde blitt bedre for 5000. Min var på 5x100 W og ble brukt sammen med Kef Q5.2, som var 125w høytalere, noe som fungerte helt fint både til film og musikk. Sony cd spiller, forsterker og høytalere fikk jeg den gangen for ca 12000 kr på tilbud hos expert da det var demo utstyr. Hele anlegget står nå hos søsteren min og fungerer enda det er 9 år gammelt.

 

Jeg tor jeg ville spurt hos expert hvilke høytalere som kunne passet forsterkeren og ikke kjøpt noe komplett minianlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...