Gå til innhold

vista 32bit finner bare 2 av 4 gb ram

lankeveil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare skaff deg 64-bit versjonen, så slipper du alle disse problemene. Om du får, 2GB, 2,5GB eller 3GB så blir det aldri 4GB med 32-bit versjonen. Ser ingen veldig grunn til ikke å gå over til 64-bit.

Med mindre du har noen sære enheter som ikke fungerer med 64-bit.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Du kan alltids kline til med XP X64 om du er redd for Vista (Jeg tåler ikke Vista selv, etter masse mareritt med nettverk) og det funker supert til spill min 64 bit versjon.

Nå må du huske på at minneforbruket du får tilgjengelig varierer fra hovedkort til hovedkort, en masse andre enheter skal også bruke de addressene som RAM skal ha, dette for å kunne kommunisere og disse får første prioritet foran skjermkort og RAM.

Det er disse som er synderne når du ikke får mattestykket til å gå opp med 3.5Gb RAM - ditt skjermkort minne :p

Lenke til kommentar
da har jeg prøvd minnebrikkene i en annen pc. og det gav ca 3,3 gb ram.

denne pcen har 256 video minne mot mine 512.

har hørt at vista 64 er dårlig på spill?

takk for svar!!

Det er enten bare tull og fanteri, eller så er det bare er gammelt rykte som henger igjen.

64-bit er på ingen måter dårligere i spill, og etter hva jeg har erfart er det bedre.

(har gått over fra 32bit, til 64-bit på både min stasjonære og bærbare)

Ytelsen i f.eks visse spill har økt, og har hatt mindre problemer og del bedre ytelse generelt sett(kommer nok litt pga mer minne).

Bare fyr løs å gå over til en mer moderne og velutviklet platform. :)

Du kan alltids kline til med XP X64 om du er redd for Vista (Jeg tåler ikke Vista selv, etter masse mareritt med nettverk) og det funker supert til spill min 64 bit versjon.

Han har jo Vista fra før av, så ville vel ikke tro han var redd for det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...