Traumeel Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei! går allmennlærerutd.. har planer om og bli mattelærer på ung.skolen.. for og bli dette må man ha 60stp, noe som tilsier at jeg må ta et halvt år ekstra med matte. (obligatorisk matte på allmennlærerutdanningen gir 30 stp) Er det noen som har erfaringer med dette? er det vanskelig ? kom med innspill. Et spm til om noen har peiling:) når man underviser på ung.skolen har man da et til to fag man underviser i? vil ikke bli noen barneskolelærer som underviser i alle fag.. på forhånd takk! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De fleste ungdomsskolelærere underviser mange fag, atskillig flere enn to. Norsklæreren min underviste også i gym og samfunnsfag, men hadde tidligere undervist i flere fag enn det også. Religionslæreren min underviste i engelsk, fransk, gym, samfunnsfag og matte Musikklæreren underviste i samfunnsfag, norsk, engelsk og religion De andre husker jeg ærlig talt ikke, men de fleste lærere underviser i mye mer enn ett til to fag. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Selv på videregående er det gså vanlig at f.eks. mattelærere underviser i naturfag, fysikk, kjemi osv. De fleste har mao. flere enn to fag. Når det gjelder lærerskolematten tviler jeg på at den er så voldsomt avansert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 De fleste lærerne på videregående har vel ikke mer enn to-tre fag, men når en så har disse fagene over tre år så blir det jo ganske mye forskjellig. (naturfag, 2+3fy, 2+3kj, 1+2+3mx for eksempel) Lenke til kommentar
Traumeel Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 okei, ja jeg skjønner.. kan godt tenkte meg samfunnsfag,matte,gym,historie osv jeg.=) er mest denne matematikken jeg tenkte på.. og ta 30 stp i dette. er det vanskelig? krever det gode forkunnskaper? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå