Gå til innhold

Hvor små detaljer klager/reklamerer man på?


Sagnet

Anbefalte innlegg

Jeg fikk levert ny vaskemaskin i dag, og etter å ha slått den på ser jeg at displayet som viser tid for vask etc. blør litt i kantene. Tallene er fullt lesbare, men displayet har altså noen skjønnhetsfeil rundt kantene. Det tyder på at det ikke er brukt de aller beste komponenter her. Er dette noen man klager på, eller lar man det ligge? Hva mener folk her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umiddelbart etter at jeg slo den på så displayet slik ut:

 

3112372731_cddbca0d29.jpg?v=0

 

Det hadde jeg reklamert på umiddelbart. Men det ble bedre etter noen minutter. De røde vertikale linjene forsvant, slik at blødningen nå bare er helt nederst, langs den nederste kanten. Kan poste bilde av det senere i dag.

Lenke til kommentar

Eg ville klaga på det der. I verste fall kan det utvikle seg og bli verre, når du då prøver å klage påstår dei det er din feil. Om du klager no på at maskina vart levert sånn så er det ingenting dei kan sei. Du skal ha eit produkt som fungerer som det skal, det gjer ikkje det displayet. Dei kan sikkert skifte kun det, er eit kav å flytte på vaskemaskiner.

Lenke til kommentar

Jobber selv på Lefdal og mange kunder klager på nettopp sånne ting. Produsjonsfeil skjer, og jeg tviler på at noen selgere på ditt lokale elektromarked vil tvile på deg. Jeg hadde sendt denne inn tverdt. Det er som mange sier her at selv om det fungerer nå, så kan det utvikle seg til noe værre, og da er det vanskelig for forhandleren å tro på at du ikke sa ifra første gangen.

Lenke til kommentar

OK. Men det er jo et slit å sende inn igjen en vaskemaskin (har ikke mulighet til å gjøre det selv). Og jeg trenger jo å få vasket klær nå, etter å ha vært uten maskin i nesten en uke. Satser på å sende inn bilde i første omgang. Litt dårlig at Elkjøps epost-skjema ikke har støtte for vedlegg, så jeg må vel legge inn link til Flickr.

 

Er det noen som vet sikkert at panelet enkelt kan byttes ut alene? Eller må jeg få en ny maskin?

Lenke til kommentar
Er det lenge siden du fikk maskinen? Kommer litt ann på merket du har men DOA-perioden er som regel ei uke. Har du mottatt den innen en uke siden får du bare ny maskin i butikken. Har det gått lenger må du nok desverre levere den inn for service.
Jeg fikk maskinen i dag, for bare noen timer siden. Men det er mye styr å få ny. Vil helst ikke måtte ta meg fri fra jobb igjen for å være tilgjengelig mellom 0800 og 1600, som er den presisjonen Elkjøps leveransesystem opererer med.

 

Hva betyr DOA? Og kan jeg bruke denne maskinen fram til jeg får ny?

Lenke til kommentar

DOA = Dead On Arrival

 

Det vil si at lever du inn maskinen innen DOA-perioden vil du kunne få ny maskin der og da. Bruker du maskinen og leverer den inn etter DOA-perioden må du belage deg på å sende inn maskinen til service for så å vente til du får den igjen reparert fra verkstedet. Når du er utenfor DOA-perioden (etter første uke etter kjøp av hvitt) må du forholde deg til kjøpslov §30 2. ledd ved heving av kjøp eller bytte av vare. Det vil si at selger kan reparere produktet ditt to ganger før du har krav på nytt produkt eller heve kjøp.

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...