Sagnet Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg fikk levert ny vaskemaskin i dag, og etter å ha slått den på ser jeg at displayet som viser tid for vask etc. blør litt i kantene. Tallene er fullt lesbare, men displayet har altså noen skjønnhetsfeil rundt kantene. Det tyder på at det ikke er brukt de aller beste komponenter her. Er dette noen man klager på, eller lar man det ligge? Hva mener folk her? Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du kan klage på det hvis du vil. Det er helt opp til deg. Du som forbruker har rett til det Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvis det er fare for at denne skaden utvikler seg så ville jeg ha klagd på det - du har vel retten på din side om du klager. Hvis det ikke viser seg at det er du som har skadet maskinen ved flytting f.eks. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Dette er noe du har rett til å klage på garanti (hvis jeg ikke tar helt feil), med mindre at det skal være sånn da, noe jeg tviler jeg sterkt på. Bilde? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Reklamasjon mener du vel? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ja kan stemme det Har ikke helt lært meg det der enda Lenke til kommentar
Sagnet Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Umiddelbart etter at jeg slo den på så displayet slik ut: Det hadde jeg reklamert på umiddelbart. Men det ble bedre etter noen minutter. De røde vertikale linjene forsvant, slik at blødningen nå bare er helt nederst, langs den nederste kanten. Kan poste bilde av det senere i dag. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kan det være temperaturen? Lenke til kommentar
Sagnet Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Kan det være temperaturen?Kanskje. Jeg innbiller meg at det skyldes press mot panelet. Men har egentlig ikke greie på sånt, så det kan like gjerne være oppbevaringen i en kald bil som gjør det, som du sier. Skal ta en ny sjekk senere i kveld. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Eg ville klaga på det der. I verste fall kan det utvikle seg og bli verre, når du då prøver å klage påstår dei det er din feil. Om du klager no på at maskina vart levert sånn så er det ingenting dei kan sei. Du skal ha eit produkt som fungerer som det skal, det gjer ikkje det displayet. Dei kan sikkert skifte kun det, er eit kav å flytte på vaskemaskiner. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Klag, sånn skal det virkelig ikke se ut, og det kan forverre seg ja Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jobber selv på Lefdal og mange kunder klager på nettopp sånne ting. Produsjonsfeil skjer, og jeg tviler på at noen selgere på ditt lokale elektromarked vil tvile på deg. Jeg hadde sendt denne inn tverdt. Det er som mange sier her at selv om det fungerer nå, så kan det utvikle seg til noe værre, og da er det vanskelig for forhandleren å tro på at du ikke sa ifra første gangen. Lenke til kommentar
Sagnet Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 OK. Men det er jo et slit å sende inn igjen en vaskemaskin (har ikke mulighet til å gjøre det selv). Og jeg trenger jo å få vasket klær nå, etter å ha vært uten maskin i nesten en uke. Satser på å sende inn bilde i første omgang. Litt dårlig at Elkjøps epost-skjema ikke har støtte for vedlegg, så jeg må vel legge inn link til Flickr. Er det noen som vet sikkert at panelet enkelt kan byttes ut alene? Eller må jeg få en ny maskin? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Er det lenge siden du fikk maskinen? Kommer litt ann på merket du har men DOA-perioden er som regel ei uke. Har du mottatt den innen en uke siden får du bare ny maskin i butikken. Har det gått lenger må du nok desverre levere den inn for service. Endret 16. desember 2008 av Milt Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Ryng til Elkjøp så får du sikkert tips til kva du kan gjere. Lenke til kommentar
Sagnet Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Er det lenge siden du fikk maskinen? Kommer litt ann på merket du har men DOA-perioden er som regel ei uke. Har du mottatt den innen en uke siden får du bare ny maskin i butikken. Har det gått lenger må du nok desverre levere den inn for service.Jeg fikk maskinen i dag, for bare noen timer siden. Men det er mye styr å få ny. Vil helst ikke måtte ta meg fri fra jobb igjen for å være tilgjengelig mellom 0800 og 1600, som er den presisjonen Elkjøps leveransesystem opererer med. Hva betyr DOA? Og kan jeg bruke denne maskinen fram til jeg får ny? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 DOA = Dead on arrival. Som sagt, ta ein telefon, det er mogeleg dei kan sende ein mann som reparerer den på staden. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) DOA = Dead On Arrival Det vil si at lever du inn maskinen innen DOA-perioden vil du kunne få ny maskin der og da. Bruker du maskinen og leverer den inn etter DOA-perioden må du belage deg på å sende inn maskinen til service for så å vente til du får den igjen reparert fra verkstedet. Når du er utenfor DOA-perioden (etter første uke etter kjøp av hvitt) må du forholde deg til kjøpslov §30 2. ledd ved heving av kjøp eller bytte av vare. Det vil si at selger kan reparere produktet ditt to ganger før du har krav på nytt produkt eller heve kjøp. Endret 16. desember 2008 av Milt Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Få den byttet, kommer kun til å irritere deg over det og problemet kan bli verre over tid. Selv har jeg akkurat reklamert på en 24-tommers lcd-skjerm som har en død pixel MIDT på skjermen. Man bør være fornøyd med produktet man har kjøpt Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Man bør være fornøyd med produktet man har kjøpt Helt korrekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå