Gå til innhold

Slette ekstra partisjoner på dell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du behøver ikke å slette noe som helst, spør du meg.

Du må først bli kjent med maskinen, lese instruks osv … veldig godt.

Din C: partisjon er 90% ledig. Hva er det som haster?

Den CD\DVD du snakker om= er den slik du tror?

Den Eisa= er på 118MB, og er spesielt Dell config, la det være.

Den D: som er recovery= kan du bruke den og i tillegg til det den er tiltenkt , for Vista backup og, eller må du bruke Dell’s backup prog?

Den er på 5.5GB. Tror du at DVD du har inneholder alt som er der?

Hmm ….take it eazy tsg1zzn til du finner ut.

Lenke til kommentar
Du behøver ikke å slette noe som helst, spør du meg.
Nettopp derfor jeg ikke spurte om det. Men nå spør jeg deg: Hvordan tenker du jeg skal få plass til XP og Linux og BSD på bare én partisjon?

Du må først bli kjent med maskinen, lese instruks osv … veldig godt.
Det følger ikke med noe mer instruksjoner enn et par sider om hva man skal gjøre for å ikke få støt og sånn.

Den CD\DVD du snakker om= er den slik du tror?
Vet ikke, derfor jeg spør her på forumet! :thumbup:

Den er på 5.5GB. Tror du at DVD du har inneholder alt som er der?
Nei, men jeg vil ikke ha alt som er der, fordi det er med norton prøveprogramvare og lignenede.
Lenke til kommentar

for meg ser det ut som han har en 250 gb hdd hviss jeg ikke tar feil.

hvis det fulte med en plate som står operating system på, så er det ikke noe problem at du kan slette de to partisjonene og installere linux på en av dem hvis du vil ;P

dette er det jeg mener, men skal ikke si at det er helt rett. men jeg synes det.

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

Nettopp derfor jeg ikke spurte om det. Men nå spør jeg deg: Hvordan tenker du jeg skal få plass til XP og Linux og BSD på bare én partisjon?

Da er ikke lenger spørsmålet du stilte når du opprettet tråden relevant.

Hos deg vil den beste løsningen være å bekrefte hva din dvd plate er i stand å gjøre, fordi du vil med den konfigurasjon du tenker å ha, være avhenging av å ha en Vista medium som kan boote og installere seg uavhengig av preboot, eller andre spesielle tilpasninger.

Dvs, du må behandle disken som om det var montert for første gang. Alt annet vil være urealistisk, siden du må prøve deg fram noe ganger før du får det til.

Derfor må du kaste deg i det, med å nettopp starte en Vista installasjon med den plate du har, eller at du må hente din .wim file, dvs. Vista original avbilding, og compute din egen.

Så se etter hvilken er det største file du finner både i DVD plate og i recovery partition.

Når det gjelder Danielsm nerknader om disk størrelse, så jeg har brukt info fra diskbilde til mine merknader og ikke noe annet. Dvs. det har aldri vært (?) om disk størrelse, men kun verdier fra diskplassen som var relevante.

Slik som at eisa=118MB , recovery=inneholder 5,5GB data, C:= 90% ledig kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...