levlex Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Estland åpner for mobilstemming ved valg i 2011. Les mer Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kan ikke skjønne hvordan man kan sikre hemmelig valg med en slik løsning. En del av poenget må jo være at ingen skal kunne stå med en pistol mot deg når du stemmer og se at du stemmer det de vil. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kan ikke skjønne hvordan man kan sikre hemmelig valg med en slik løsning. En del av poenget må jo være at ingen skal kunne stå med en pistol mot deg når du stemmer og se at du stemmer det de vil. Ja nå sitter det sikkert tusenvis med banditter og ler rått, klare med pistolen... Aner jeg at Svarteper blir ny statsminister i Estland? Eller Spøkelseskladden?! Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Estland blir etter all sannsynlighet første land i verden med mobilstemming når det åpnes for dette ved parlamentsvalget i 2011. Obama vant gjennom SMS Eller misforstod jeg alt nå? Endret 16. desember 2008 av Habitats Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Estland blir etter all sannsynlighet første land i verden med mobilstemming når det åpnes for dette ved parlamentsvalget i 2011. Obama vant gjennom SMS Eller misforstod jeg alt nå? Ja Obama har i løpet av sin 22 måneder lange kampanje samlet millioner av mobilnumre til unge velgere, som senere er blitt kontaktet, fulgt opp og oppfordret til å stemme i valget. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Woops. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg