Henrikse Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei, Bruker iTunes som musikkprogram, og lurer på hvilket format gir best lyd ved ripping av CDer. Kan importere på fem måter: AAC, AIFF, Apple Lossless, MP3 og WAV. Lurer på hvilken av dem som er å anbefale, per nå har jeg all musikken i mpeg4 format (AAC-koding), men jeg lurer på om jeg skal bytte til et format i høyere kvalitet. MPEG4 er ca 2,5 MB per minutt sangen varer. Takker for svar Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Apple Lossless kommer til å gi best lydkvalitet, men også ta mest plass. Det er sammenlignbart med flac. Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Er det like greit å lagre informasjon om filer med apple lossless som det er med MPEG4? Og kan iPoden spille av filene? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Lossless Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ok, så iPoden kan spille den av, noen som vet hvordan det er med lagring av sanginformasjon? Takker for svar så langt Lenke til kommentar
Henrikse Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 Prøvde å importere en cd med Apple lossless, men hørte ikke noe særlig forskjell. Har creative x-fi extreme audio i maskinen, og bruker Logitech z-2300. Er det meg eller utstyret det da er noe galt med? :S Sitter i et nokså lite rom, og spilte både høyt og lavt. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg importerer sangene mine i 320 kbps mp3. Apple Lossless er det absolutt beste formatet hvis du bruker iPod, ellers foretrekker jeg å rippe til FLAC med Exact Audio Copy, for så å bruke Fluke for å legge til flac-filene i iTunes-biblioteket. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ok, så iPoden kan spille den av, noen som vet hvordan det er med lagring av sanginformasjon? Takker for svar så langt Sanginformasjon blir i hvert fall lagret i iTunes-databasen, vet ikke om det er noe metadata i selve filene, men det er det sikkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå