Pingwine Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hei. Jeg har en makro i Excel som sender en epost til en adresse og legger ved Excel-dokumentet du sender fra. Alt fungerer fint, men det er en ting jeg savner, og som jeg ikke finner noen løsning på... Hvordan definerer jeg avsender-adressen? Jeg vil at excel-arket skal sendes til definert adresse, fra definert adresse og med definert emnefelt. Noen som kan hjelpe meg? Her er litt av koden jeg bruker, som du ser har jeg lagt inn adressen til mottaker ([email protected]) og emnefeltet hentes fra excel-arkets felt O3. Men jeg vet som sagt ikke hvor jeg bør legge avsenders adresse... TempFilePath = Environ$("temp") & "\" TempFileName = Sourcewb.Name With Destwb .SaveAs TempFilePath & TempFileName & FileExtStr, FileFormat:=FileFormatNum On Error Resume Next .SendMail "[email protected]", _ Range("O3") On Error GoTo 0 .Close SaveChanges:=False End With Håper noen kan hjelpe Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du finner mye fint om dette her: http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Pingwine Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Du finner mye fint om dette her:http://www.rondebruin.nl/sendmail.htm HTH. Beste hilsen Harald Hmm finner ikke eksempelet med fra-adressen... Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hva betyr HTH, Harald? Bare lurer jeg Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Hope This Helps. Fingrene skriver det av seg selv etter noen tusen ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå