konduktans Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har pimpin' eller noe slikt på Linux Mint-maskina mi, men det funker særs dårlig(får ikke logga på). Noen som kan foreslå en annen klient for meg? Må være 100% kompitabel med MSN(har @online.no-adresse) Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 aMsn kanskje ? =) Det syns jeg funker helt greit aMsn Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_IM_clients Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Tenker trådstarter mener han har Pidgin, og ikke pimpin MSN, Windows Live Messenger, kall_det_hva_du_vil bruker protokollen MSNP (Microsoft Notification Protocol) MSNP er en lukket protokoll selv om MS har offentliggjort opptil versjon 8 MSNP versjon nå i bruk er i følge wikipedia MSNP16. aMSN, som MongoMan linket til, skal ha støtte for versjon 16 (også i følge wikipedia). Så vil anbefalle aMSN hvis du er veldig avhengig av (nært) full støtte. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg har nå aldri hatt problemer med pidgin jeg da. Men du kan jo prøve emesene også, vet om mange som bruker den. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Har du noen formening om hvorfor du ikke får logget på? Bruker pidgin uten problemer på forskjellige 2 maskiner med 2 MSN og 1 Gmail-konto (XMPP). Den ene MSN-adressen er en gmail-adresse, så det burde heller ikke vært noe problem. Pidgin 2.5 og nyere skal bruke MSNP15 (som skal være nyeste i følge Wikipedia) Endret 16. desember 2008 av Kagee Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 "Pimpin" skal fungere det. Har du husket å aktivere @online-adressa di? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Ingen anelse. Får ikke logga på hverken aMSN eller Pidgin. Det bare jobber og jobber skikkelig lenge, for så å stoppe å prøve. Har prøvd på både hjemmenettverket og skolenettverket, og webbrowsing fungerer helt utmerket. Noen forslag til fix? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har du vært logget på før med den adressen? Hvis ikke så må du opprette en Windows Live ID. Du får ikke koblet til MSN uten det. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 "Pimpin" skal fungere det. Har du husket å aktivere @online-adressa di? Aktivere? Huh? Bruker den på vanlig msn, hvis det er det du tenker på. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Husker før at jeg var usikker på hvilke felt som skulle ha hvilken info i Pidgin, men dette skal da være bedre nå? Du har Pidgin-versjon 2.5 eller høyere? ( Hjelp > Om ) Du kan starte pidgin i en terminal ved å skrive pidgin -d da får du (mye) debuginformasjon i terminalvinduet. Om du starter og så stopper pidgin med pidgin -d > pidgin_debug.txt kan du legge til pidgin_debug.txt som et vedlegg til din neste post. Du kan også skru på "HTTP-method" under Avansert i MSN-konto-instillingene. Endret 16. desember 2008 av Kagee Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 kanskje du har blokket noen porter med brannmuren som du ikke burde blokke? Lenke til kommentar
Theonedude Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Har hatt problemer med det samme, men det er på skolenettverket. Pidgin står på hele tiden og prøver å logge på. Det funker helt fint hjemme. Kan det være noe med proxy? Har prøvd pidgin, amsn og noen andre uten at det fungerer. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan det være noe med proxy? Har prøvd pidgin, amsn og noen andre uten at det fungerer. Har du prøvd HTTP-method? Dvs, at MSN-klienten bruker port 80, den samme som vanlige nettsider? Lenke til kommentar
Theonedude Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Kan det være noe med proxy? Har prøvd pidgin, amsn og noen andre uten at det fungerer. Har du prøvd HTTP-method? Dvs, at MSN-klienten bruker port 80, den samme som vanlige nettsider? Har prøvd, men det gikk ikke. Jeg har heller ikke mye peiling på akkurat dette Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 17. desember 2008 Del Skrevet 17. desember 2008 Om du vil ha noe som er så likt Windows Live messenger som mulig så er Emesene tingen. Smooth og pent interface. aMsn er tingen om man vil ha masse funksjoner og en fungerende webcamløsning. Andre gode alternativer er f.eks Kopete. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2008 aMSN fungerer på både linux og windows pcn min Wohooo Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har hatt problemer med ustabil emesene i det siste :S Ble så plagsomt at jeg går over til pidgin til det bedrer seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå