Pixl. Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 halla folkens har tatt meg ett år fri far vgs dette året ettersom man har 4 år på og fullføre. . men så leste jeg ett sted at det er endret til 5 år nå. vet noen noe om dette, og kan evt gi meg ett korrekt svar. er ikke sikker på om jeg vil tilbake på skolebenken neste år. "Det er slik at du har lovfestet rett på en treårig videregående utdanning. Det som få er klar over er at du kan bruke inntill 5 år på å fullføre disse tre årene. Det vil si at du kan ta et hvileår, dra på folkehøyskole eller bytte linje i løpet av denne perioden. Det er faktisk sånn at det er mulig å utsette det å begynne på videregående, så lenge du har gjennomført de tre årene før du er 24 år." tatt herfra: http://www.ung.no/oss/skolen/5097.html PS: om noen tenker og legge igjen kommentarrer som: det er dumt av deg og ta friår. bare dropp det, dette er noe jeg har tenkt mye igjennom og snakket med familie og kjente om. trenger ikke noe råd angående dette. takk Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Hvor gammel er du? Du har 5 år på å fullføre fra du starter sålenge du fullfører innen du er 24, ettersom jeg har forstått rett. Altså. Starter du når du er 19 kan du ta 2 friår etter 1. og 2. VGS og fullføre 3. etter det. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Er ikke dette bare oppe til forslag nå? Lenke til kommentar
abedin Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 <a href="http://www.directessays.com/viewpaper/24662.html">Mycardial Infarction</a> Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Dette stemmer. Vill det si at jeg som går i VG2 kan hoppe av nå eller før standpunkt settes og ta året på nytt? Om jeg ser at karakterene går ikke helt slik jeg hadde forventet. Endret 16. desember 2008 av eddielie30 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå