Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Reklamasjon på acer 9300 uten serienummer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Viktig å huske at selger _ikke_ er forpliktet til å ta vare på kvittering. På Acer er det vanlig at serienummeret er slitt vekk fra lappen, men at lappen er fjernet, DET grenser til det mistenkelige spør du meg. No offense ofc.

 

Det opereres med 5 års reklamasjon på Acer, dette gjelder alt av deler på maskinen, bortsett fra lader og batteri. Om harddisk og cd-rom har 2 eller 5 års rekl.rett, er jeg litt usikker på.

 

Det finnes ofte en knapp øverst på tastaturet som indikerer skjermen, denne må presses sammen med FN-tasten, som vil aktivere ekstern skjermtilkobling. Hvis dette ikke funker, har jeg ikke noen tips. Det enkleste da, er å kontakte Acer på 800 84 880 og be om råd. Evt, som noen over sa, det KAN hende sn står på kvitteringen.

 

Alternativt, hør med kompisen din.. hvis maskina har svikta siden du kjøpte den av ham, og det ikke er lenge siden, kan du jo høre med ham om han vil ta den tilbake. Personlig vurdering, og ikke alltid enkelt ;-)

 

Men som sagt, at sn er slitt vekk på Acer, forekommer ofte, at hele lappen er borte, er veldig rart.

 

Hvis maskinen har vært på service før, ring verkstedet og hør med de om de vil oppgi sn. Anovo (GRØSS!!!) er ofte brukt som verksted for Acer i Norge.

 

Mvh. Shamron.

Lenke til kommentar

maskinen har ikke vert på verksted før.

 

bytting av ram og hdd er gjørt av meg selv. har fagbrev som servicelekronicker på data og kontor systemer.

 

hadde fiksa dette å om ikke hovedkortet kosta 4500kr

 

tilbakelevering til forige eier er ikke aktuelt da jeg fikk en god avtale da han skyldte meg penger.

 

kan igjen garantere at maskinen er lovlig skaffet tilveie.

 

skal høre med lokal foretning om d er noen av dem som vil bistå med en reklamasjon.

Lenke til kommentar
kan igjen garantere at maskinen er lovlig skaffet tilveie.

 

Hvis du leverer inn en maskin som er meldt stjålet, vil serviceteknikeren få info om dette når han leser av serienummeret på maskinen, du vil antakeligvis ikke få tilbake maskinen, og i verste fall bli anmeldt. Det er ett gammelt ordtak som sier "Heleren er ikke bedre enn stjeleren".

 

Ta en prat med han du kjøpte den av og finn det ut for sikkert. For ettertiden, ikke kjøp slike ting uten å få kvitteringen av tidligere eier.

 

mvh. Shamron.

Lenke til kommentar
Hvis du leverer inn en maskin som er meldt stjålet, vil serviceteknikeren få info om dette når han leser av serienummeret på maskinen, du vil antakeligvis ikke få tilbake maskinen, og i verste fall bli anmeldt. Det er ett gammelt ordtak som sier "Heleren er ikke bedre enn stjeleren".

 

Ta en prat med han du kjøpte den av og finn det ut for sikkert. For ettertiden, ikke kjøp slike ting uten å få kvitteringen av tidligere eier.

 

mvh. Shamron.

 

som jeg har skrevet tidligere. maskinen er ikke tyvgods.

har vert i kontakt med acer å har da oppnevnt serienummer.

serienummer er tigjengelig i bios og acers eget program i windows.

jeg har desverre ikke notert ned dette. nå har jeg ikke bilde lengre pga defekt sjermkort å da er spørsmålet om hvordan jeg får reklamert når jeg mangler serienummer?

Endret av datating
Fullførte quote-tegn
Lenke til kommentar
som jeg har skrevet tidligere. maskinen er ikke tyvgods.

har vert i kontakt med acer å har da oppnevnt serienummer.

serienummer er tigjengelig i bios og acers eget program i windows.

jeg har desverre ikke notert ned dette. nå har jeg ikke bilde lengre pga defekt sjermkort å da er spørsmålet om hvordan jeg får reklamert når jeg mangler serienummer?

 

Det budre vel for de fleste være så enklet, som å kontakte butikken denne maskinen er kjøpt hos.

Det merkelige i saken er jo denne vegringen, av å bruke den nest beste løsningen.

Altså å reklamere til forhandler.

Endret av datating
Fullførte quote-tegn
Lenke til kommentar

butikken maskinen er kjøpt på ligger på Rørvik i vikna komune å jeg bor nå i levanger. skal høre med lokal forhandler her om di kan hjelpe.

 

vist ikke får jeg ta en tur innom rørvik når jeg skal hjem i jula.

 

vergrer meg ikke for noe.

 

bare liker ikke undertonen om at det jeg har er tyvgods....

 

takker for hjelp så lang.

 

kommer med tilbakemelding om jeg hjelp av lokal forhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...