Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Reklamasjon på acer 9300 uten serienummer

Anbefalte innlegg

kjøpte maskinen av en kompis så har ikke kvitering men vet hvor den er kjøpt.

maskinen er snart 2 år å har hatt menge rare feil. mandagsmaskin.

1. ram måtte byttes kort tid etter at jeg fikk den. var ca 9mnd gammel.

2. hdd gikk i stå. låste seg å partisjoner gikk ikke å endre.

3. nå har skjermkort/skjerm tatt kveld. nvidia 7300go

har ringt acer men di krever serienummret men det står ikke på maskinen men i bios som jeg ikke får tilgang til da jeg ikke får bilde.

kvittering har jeg ikke men kjøpsdato har jeg.

maskinen er registerert på meg hos acer med serienummer. men di ville ikke gi meg det.

noen som har et tips på hvordan jeg kan løse dette? maskinen er jo en fin surfe maskin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går det ikke å koble ekstern skjerm på heller? om du står registrert hos acer med ditt navn og kanskje personnummer(?), og du ikke har serienummeret, men ditt personnummer, så burdet det jo for pokker ikke være så vanskelig for acer?? vis ikke, ta kontakt med forbrukerrådet, eller hva det heter i disse dager..

Lenke til kommentar

navn ja, personummer det tror jeg ikke.

ekstern skjerm reagerer like lite som orginal skjermen...

7300 korta er vel ikke en av di som har vert plaget med feilproduksjon?

Acer krevde kjøpsdato og serienummer å ba meg ta kontakt med butikken maskinen ble solgt fra... men har di serienummer da?

maskinen starter av å til da jeg får windows lyden men ikke bilde.

dette tilhører dog skjeldenhetene.... som regel sjer det fint lite bortsett fra lampen lyser.

hovedkortet må sikkert byttes å det koster 4500 hos acerparts i sverige.

finnes ikke norsk delebutikk.

dette må vel gå på reklamasjon da hovedkortet skal vare lengre en 1,5 år?

garanti er på 1 år.

maskinen har vert slik siden september å jeg har ikke klart å få tak på serienummer.

Lenke til kommentar

jeg synes det er merkelig at Acer-maskinen din ikke har serienr.. Alle bærbar pc'ene av kjente merker merkes med serienr mest pga produsenter kan lettere se gjennom tid hvor det var mandagsprodukter eller andre grunner.

Det skal alltid være under bærbare pc'ene og være skrevet på en liten hvitt/evt.sølv papir under sammen med modell-nr og lignende.

Lenke til kommentar

dette merket du nevner mangler på min maskin. acer kundeservice stusset ikke på dette. serienummret står da i bios som nevnt tidligere å i acer's eget program når man får logget inn i windows. men siden jeg ikke har bilde finner jeg ikke denne informasjonen.

maskinen har stått som demo i sin tid så om dette har noe med at merke ikke er påklistret vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
dette merket du nevner mangler på min maskin. acer kundeservice stusset ikke på dette. serienummret står da i bios som nevnt tidligere å i acer's eget program når man får logget inn i windows. men siden jeg ikke har bilde finner jeg ikke denne informasjonen.

maskinen har stått som demo i sin tid så om dette har noe med at merke ikke er påklistret vet jeg ikke.

Det skal uansett være påklistret lappen enten det er en demo eller ikke (sikkert også prototyper - som sagt produsenter vil finne frem og utelukker enkelte feilkilder. Det kunne også vært når bios ikke fungerte). Hvis det er fysisk tatt bort lappen fra pc'en, vil jeg (og andre) lett oppfatte at du kanskje hadde kjøpt den av en som kanskje var en heller. (selv om det er din kompis og at du vet hvor det ble kjøpt og du vet kjøpsdato - du kunne i hvertfall gått til butikken og reklamert dette og evt be dem finne kvittering hvis du vet eksakt datoen)

Ellers kan du gå inn i bios og ta bilde med din fotoapparat og skrive av serienr. Du må bare finne ut hvordan du kommer deg inn.

Lenke til kommentar

maskinen har aldri vert inne hos acer men jeg har fått endret navnet på eierskapet via acer kundeservis nettopp ved bruk av serienummret. så om det hadde vert tyvgods hadde jeg nok fått hørt det nå...

lappen med windows lisensen mangler også. med det har aldri vert et problem da reckowery dvd legger inn korekt serial.

ka sikkert ta bilder men blir vankelig uten bilde.

får som sagt opp informasjonen i bios men har ikke bilde.

Lenke til kommentar

Har du esken til maskina?

Jeg kjøpte nylig en Aspire One A150 (sånn mini bærbar).

JEg registrerte denne hos acer, men gadd ikke snu maskina på hue for å finne serie nr, så jeg skrev av det på esken, og det skal jo være det samme.

Evt er det kanskje mulig å logge inn hos Acer, og se hvilke produkter du har registrert hos dem?

Lenke til kommentar
Under luken for ram/wlan kort osv står det et klistermerke med sn på hovedkort. Mener at kombinasjonen skulle bli riktig hvis du bruker partnummer på maskinen din + 10 siste i fra sn på hovedkortet.

skal være 22 tegn totalt.

Denne var interesssant, men stemmer ikke med Acer Extensa maskinen jeg skrur på nå... Har ikke sjekket med andre Acer maskiner.

Lenke til kommentar

modellnavn Acer Aspire 9303WSMi/AMD Turion X2 TL52

varenr LX.AWR0X.131

info på undersiden står d kun modell MS2195

finner ikke delenummer noe sted hvor kan jeg finne dette da?

testet maskinen nå å den piper 4 ganger å starter opp i windows.

uten bilde selvfølgelig. dette vil da bekrefte at det er skjermkortet som har tatt kveld å det må vel kalles reklamsjon?

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar
Rart at Acer er så strenge med deg på dette her. Har selv sendt inn flere acer maskiner uten sn pga samme type feil som deg. (klisterlappen er uleleselig, og ingen bilde på skjermen).

hvordan gikk du fram da? sjema på acer sine sider krever serienummer?

levere inn via lokal forhandler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...