Edson Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Satte bare opp FSB til 200 (Asus A7N8X Deluxe). Og nå sier Windows, og Sandra Sisoftware at den kjører på 2.19 Ghz (XP 3200). Er dette riktig? Ifølge Asus Probe holder den rundt 48/50 grader, litt mindre vises i biosen. Burde jeg beholde den sånn, eller klokke den tilbake? Eventuelle andre overklokking forslag? Dette har jeg Asus A7N8X Deluxe 1 stk twinmos PC3200 512 MB AMD XP 2500+ Barton Seagate Barracuda V 120 GB 8 MB Cache. Swiftech 462PLUS + papst vifte 80mm (45cfm) + et par kabinettvifter, en på 92mm og en på 80mm. Det eneste jeg har forandret på er FSB til 200, Multiplieren er på 11. Minne er satt til 200 også. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 kjør med den sånn i noen dager, hvis den er helt stabil, så er vel alt greit? 50 c er ikke noe, de tåler 90. Lenke til kommentar
formann Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Om den er stabil så burde du absolut beholde den sånn. Ytelsen tilsvarer XP3000+, og litt til. Vil du finne ut om den er 100% stabil så kan du laste ned Prime95. Dette er vel et av de mest krevende "stabilitets" programmer du kan kjøre, om det ikke er det mest krevende. Lenke til kommentar
Edson Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Kjørte Prime 95 en stund, mens jeg hele tiden fulgte med på tempen i Asus Probe, den holdt på en god stund, CPU'en kom opp i 56 grader (ifølge Asus Probe). Plutselig rebootet maskinen.... Tilbake i Windows, prøvde jeg å komme meg til forumet, og maskinen rebootet igjen.... Så jeg stilte tilbake til FSB 166.... Kanskje det ikke var lurt å holde på FSB 200 likevel? Synspunkter? Jeg sjekket tempen i bios, og der viste den 45 grader, mens den viser 50 nå i Asus Probe. Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Du må sette på en aktiv kjøler på Northbridge... Jeg har satt en vifte til å "suge" varm luft bort. I tillegg til kjøleren som er der. Dessuten må du kjøre passiv kjøler på Southbridge (like ved bios batteri).. Da funker i hvertfall HK mitt stabilt på FSB 200 - skal du enda høyere f.eks. opp mot 220-230 må du voltmodde (det er ingenting for meg). Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Det er mest sannsynlig at det skjer en spontan reboot... Prøv å øk Vcore spenningen et hakk eller to.... Lenke til kommentar
Edson Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Nå har ikke jeg så veldig mye peil på overklokking. Hva betyr en økning i VCore for stabiliteten i maskinen? Eventuell FSB, eller hastighet CPU'en vil få? Og hva mener du med spontan reboot? Er det systemet som er/var ustabilt, eller er det noe software-relatert? Lenke til kommentar
Morphinytry Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 øking av vcore betyr at du skal sette opp hvor mye volt som skal inn i cpu. Da vil selvfølgelig varmen øke , men cpu blir mer stabil(gjerne helt stabil). FSB=Front side bus. Hvor raskt selv hovedkortet er(enkel forklaring) Jo raskere det er jo bedre må du kjøle Northbridge og Southbrigde. For å vite hvor rask pc'en blir kan du regne enkelt ut: FSB*Multiplier=MHz Eks: 200*11=2200MHz Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 jeg kom ca like høyt som deg med en boxed kjøler.. hihi, morro, kommer snart ny kjøler, det gleeeder jeg meg til =) Lenke til kommentar
Edson Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 øking av vcore betyr at du skal sette opp hvor mye volt som skal inn i cpu. Da vil selvfølgelig varmen øke , men cpu blir mer stabil(gjerne helt stabil).FSB=Front side bus. Hvor raskt selv hovedkortet er(enkel forklaring) Jo raskere det er jo bedre må du kjøle Northbridge og Southbrigde. For å vite hvor rask pc'en blir kan du regne enkelt ut: FSB*Multiplier=MHz Eks: 200*11=2200MHz Takk for svar. Nå har jeg allerede satt opp VCore, multiplieren er på 11x, FSB på 200. Så langt har den ikke spontan rebootet. Tempen er blitt noe høyere, holder seg på 50 grader, gikk opp ca. 6 da jeg spilte litt... Hvis maskinen blir ustabil, får jeg bare sette ned til "standard" igjen. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Morphinytry: du har en SMULE for stor avartar, du bør kansje fikse den før en moderator ser det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå