Gå til innhold

Antec 300 vs 900

Anbefalte innlegg

Hei, leste nokon artiklar om overklokking, så tenkte jeg at jeg skulle prøve litt, men er det nødvendig med mer en de viftene som føljar med antec 300 for grei OC?

tenkte også på antec 900, er litt "kulere", også virker det litt mer kjølig og robbust, er dette tilfelle eller er det en bare en vrangforestilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir mye støv da.

Jeg valgte heller Cosmos 1000 fordi den har 2 støv filter i bånn.

Står på "støtter" som løfter den opp fra bakken hvor den suger luft inn via 2 støv filter og en stor 120mm vifte i bånn. Den luften går igjennom hele toweret (varm luft stiger opp) og blir blåst ut av 3x120mm i taket og bak på toweret. Bra kjøling og veldig stille. Vurderte faktisk å kjøpe en vifte kontroller før jeg faktisk hørte hvor kaldt og stille den var.

Om du har et bra 3d kort med de ekstra strøm tilkoblingene bak (dvs motsatt ende av monitor porten) har toweret også en egen "plast kanal" som fører varm luft fra 3d kortet direkte ut bak istedet for å mikse seg med den andre innblåste kald luften. Derimot har du et 3d kort med ekstra strøm tilkoblingene på toppen (dvs motsatt ende av PCIe slotten) vill ikke plast kanalen passe, men du må ikke bruke den.

Edit:

En annen liten kul ting ved toweret er at døren foran ALLTID lukker seg. Dvs, åpner du den, holde den still oppe og slipper. Lukker den seg rolig vær gang. Nesten som en dør med en dør pumpe, bare at det ikke er noen dør pumpe, men heller balansert vektfordeling for å gjøre slik at den lukker seg rolig.

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

300 er hva jeg ville si relativt stygt og har ikke all verdens kjøling i forhold til 900, det er solid bygget though. 900 er jo et bra kabinett, men det er liksom det naboen har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...