Gå til innhold

[Løst]Feilslått installasjon av Linux Mint På laptop

Phyltre

Anbefalte innlegg

Problemet er som følger. Jeg har en gammel Toshiba laptop som hadde windows xp installert.

Fikk ånden over meg her og trodde jeg skulle puste nytt liv i gamle lappisen min ved å innstallere Linux Mint.

Installasjonen gikk tilsynelatende knirkefritt.

Men da jeg restartet laptopen så virker det som om allt har gått fyken. ingen respons hverken på skjerm eller tastatur. får ikke opp det vanlige bios bildet lenger men jeg hører harddisk og cdrom og viftene surrer og går.

Nå skal det nevnes at jeg ikke er noen racer på linux.

Er det noe jeg kan gjøre for å få liv i gamle lappisen min ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det viste seg å stemme. måtte skru ut harddisken så virka det. da boota laptopen som vanlig igjen etter å ha satt harddisken tilbakeigjen.

Men historien gjentok seg neste gang jeg boota laptopen. So no more linux :(

Kom også noe slags melding om boot bug eller liknende.. kom litt raskt så jeg rakk ikke lese alt

anyways takk for tips

Lenke til kommentar

Laptopen er en alderstegen Toshiba Satelitte P20 psp26e.

For å svare på tidligere svar, løsningen var å gå tilbake til OSet som kom med orginalt dvs ms xp home.

Ikke kikket så mye i BIOS egentlig annet enn i menyen for å bytte boot mellom hd og cd. Har også sjekket på Toshibas sider og der finnes ikke noen nyere BIOS enn 1.10 for denne modellen (faktisk den eneste biosen jeg fant)

Edit: Sjekket i BIOS og fant ikke noen "fancy" settings for hd. Biosen er temmelig basic. For øvrig er Bios oppgradert til 1.10 fra tidligere

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...