Eilfel Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Noen som kan hjelpe meg? For et par dager siden oppdaget jeg en mørk flekk på genseren min ved brystet. Tenkte ikke noe særlig over dette siden den var liten og det aldri hadde skjedd før. Men igår skulle jeg legge vekk kjolen jeg hadde på under et 80 årslag på lørdag og kjolen var brun. Da var det en stor flekk der brystene er. Når jeg kom hjem til leiligheten min igår klemte jeg på brystene og da kom det faktisk væske ut :s Ganske ekkelt egentlig. Gikk rett på apoteket og de at det kunne være graviditet, men siden jeg var midt i en p-pille periode kom en eventuell test å slå ut negativt. Jeg tok en uansett og den var negativ, men jeg skal ta en ny test når jeg skal ha mensen. Idag har det bare kommet mer og mer og den blir tykkere og mer farge i konsistensen. Hvis jeg tørker det på noe mørkt stoff, blir det hvitt når det tørker. Blir redd jeg :s Noen som har opplevd det samme? Orker ikke tanken på være gravid i en alder av 18 år og fattig student! :s Lenke til kommentar
Carloz89 Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du har et poeng der begrenset hvor mye tid man kan sette av om man ønsker og studere ^^, - Men ville kansje vurdere og snakke med en lege Jeg har ei veninne som har vert borti det samme men ønsker ikke kommentere det pga. private opplysninger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 To muligheter faktisk. 1 : Du er gravid. 2 : Hormon ubalanse. Begge trenger legebesøk så kom deg til legen din så fort som mulig Lenke til kommentar
Shinganzer Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du kan vente noen måneder og se hva som skjer. Større mage og humørsvingninger er klassiske tegn på at du er gravid. And now; the waiting game. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) To muligheter faktisk. 1 : Du er gravid. 2 : Hormon ubalanse. Begge trenger legebesøk så kom deg til legen din så fort som mulig Det finnes to typer svar: Seriøse og useriøse... Du kan vente noen måneder og se hva som skjer. Større mage og humørsvingninger er klassiske tegn på at du er gravid.And now; the waiting game. Og folk som gjør vondt verre. Noen som kan hjelpe meg? For et par dager siden oppdaget jeg en mørk flekk på genseren min ved brystet. Tenkte ikke noe særlig over dette siden den var liten og det aldri hadde skjedd før. Men igår skulle jeg legge vekk kjolen jeg hadde på under et 80 årslag på lørdag og kjolen var brun. Da var det en stor flekk der brystene er. Når jeg kom hjem til leiligheten min igår klemte jeg på brystene og da kom det faktisk væske ut :s Ganske ekkelt egentlig. Gikk rett på apoteket og de at det kunne være graviditet, men siden jeg var midt i en p-pille periode kom en eventuell test å slå ut negativt. Jeg tok en uansett og den var negativ, men jeg skal ta en ny test når jeg skal ha mensen. Idag har det bare kommet mer og mer og den blir tykkere og mer farge i konsistensen. Hvis jeg tørker det på noe mørkt stoff, blir det hvitt når det tørker. Blir redd jeg :s Noen som har opplevd det samme? Orker ikke tanken på være gravid i en alder av 18 år og fattig student! :s Melk produseres etter en fødsel, ikke før. Likevel er du klokt at du oppsøke en lege for sjekk. Hvis du er forsatt i tvil, kan du alltid ta en graviditetstest, uansett om du er på piller eller ei. Vaio Endret 16. desember 2008 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Noen som har opplevd det samme? Orker ikke tanken på være gravid i en alder av 18 år og fattig student! :s http://www.bufetat.no/?module=Articles;act...licOpen;ID=1457 Kanskje dette er aktuelt for deg? Hvis du er gravid da, det er jo heller ikke sikkert. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Nå er jeg gutt, men hadde det kommet uventet "gugge" ut av snabelen min - da hadde jeg jammen tatt meg en tur til legen. I ditt tilfelle kommer denne guggen ut av brystene, en liten tur til legen vil kunne gi deg svaret, det er best å være på den sikre siden synes nå jeg. Lenke til kommentar
Bobina Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Du burde kanskje tatt cytologi, dvs et utstryk av væsken på ett objektglass, og MR undersøkelse. Bor du i Østlandsområdet kan du be om en henvisning til Brystdiagnostisk senter på Ullevål sykehus. Skulle disse undersøkelsene også være i orden, og plagene dine skulle vedvare, bør nok undersøkelsene gjentas etter en stund. Det hender at man kan ha væske fra brystet uten at det er noe galt, men samtidig bær man være oppmerksom på at forandringer kan oppstå gradvis Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) To muligheter faktisk. 1 : Du er gravid. 2 : Hormon ubalanse. Begge trenger legebesøk så kom deg til legen din så fort som mulig Det finnes to typer svar: Seriøse og useriøse... Du kan vente noen måneder og se hva som skjer. Større mage og humørsvingninger er klassiske tegn på at du er gravid.And now; the waiting game. Og folk som gjør vondt verre. Noen som kan hjelpe meg? For et par dager siden oppdaget jeg en mørk flekk på genseren min ved brystet. Tenkte ikke noe særlig over dette siden den var liten og det aldri hadde skjedd før. Men igår skulle jeg legge vekk kjolen jeg hadde på under et 80 årslag på lørdag og kjolen var brun. Da var det en stor flekk der brystene er. Når jeg kom hjem til leiligheten min igår klemte jeg på brystene og da kom det faktisk væske ut :s Ganske ekkelt egentlig. Gikk rett på apoteket og de at det kunne være graviditet, men siden jeg var midt i en p-pille periode kom en eventuell test å slå ut negativt. Jeg tok en uansett og den var negativ, men jeg skal ta en ny test når jeg skal ha mensen. Idag har det bare kommet mer og mer og den blir tykkere og mer farge i konsistensen. Hvis jeg tørker det på noe mørkt stoff, blir det hvitt når det tørker. Blir redd jeg :s Noen som har opplevd det samme? Orker ikke tanken på være gravid i en alder av 18 år og fattig student! :s Melk produseres etter en fødsel, ikke før. Likevel er du klokt at du oppsøke en lege for sjekk. Hvis du er forsatt i tvil, kan du alltid ta en graviditetstest, uansett om du er på piller eller ei. Vaio En tredje type er allvitere som ikke bidrar nevneverdig på tråden. Heldigvis så gjenntar du som meg at det anbefales å oppsøke lege. Det finnes selvsagt flere grunner til at det kommer væske fra brystvortene, som for eksempel infeksjon (gjerne pga piercing) og bivirkninger av p-piller som for eksempel : Hvilke bivirkninger kan p-piller gi? Bivirkninger av p-piller kan deles inn i mindre alvorlige og alvorlige. Av de mindre alvorlige regnes kvalme, ømme bryster, vektøkning, psykiske påvirkninger, blødningsforstyrrelser og soppinfeksjoner. Kan jo blandt annet nevne at samboeren hadde kontinuerlig ømme bryster mens hun brukte Jasmin p-piller så disse ble byttet ut med et annet merke. Men det viktigste er nok at hun oppsøker lege for å få klarhet i hva dette er. Endret 16. desember 2008 av Malvado Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kan jo blandt annet nevne at samboeren hadde kontinuerlig ømme bryster mens hun brukte Jasmin p-piller så disse ble byttet ut med et annet merke. Fikk samboeren din "væske" ut av brystene? Nei? Jeg anbefalte legebesøk for en helt annen grunn, ikke for "graviditet el. hormon ubalanse." Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Uansett om du er Med.stud eller ikke så bør du unngå å rakke ned på andre her i tråden med dine holdninger. Gi i alle fall en god begrunnelse om du synnes at svaret mitt ikke holder mål så forklar hvorfor i steden for å bruke en nedlatende tone, dermed så lærer flere her. Edit : Egentlig litt unødvendig å bruke samboeren min som eksempel her, men ja, hun ble plaget med ømme bryster (mens hun brukte p) og væske som kom ut fra brystene (noe etter slutt bruk av p). Endret 16. desember 2008 av Malvado Lenke til kommentar
MSg Skrevet 12. januar 2009 Del Skrevet 12. januar 2009 Ja? Klem ut nå. Er du på tjukka? Eller var det falsk alarm? Lenke til kommentar
MSg Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tolker det som et "ja" til det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
klaraku Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Dette kan godt skyldes bivirkninger fra p-piller. Opplevde noe lignende tidligere, legen mente dette ikke var noe å bekymre seg over. Men en tur til legen kan umulig skade Lenke til kommentar
MSg Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg venter nå fortsatt på svar om det var falsk alarm eller om dama faktisk er smelt på tjukka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå