Gå til innhold

[Løst]D-Link DSL-320B modem kobler ikke til internett


Jallenbo

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå gått til anskaffelse av et nytt modem, merke og modell ser dere i emnetittelen. Det oppstår et problem når jeg prøver å koble det til internett. Det går rett og slett ikke. Jeg har kjørt gjennom speed-guiden der jeg har skrevet rett brukernavn og passord, samt valgt Telenor som ISP. Når jeg kjører diagnostikk går ethernet-testen gjennom, men den feiler på de fire andre som er "ADSL Synchronization", "PPP server session", "Authentication", og "Assigned IP-adress" (testet i den rekkefølgen det står i).

Jeg har også mulighet til å gjøre avanserte innstillinger. Disse er "Connection type" (innstilt på PPPoE LLC), MTU (innstilt på 1400), VPI (8) og VPC (35).

 

Noen som har ide om hva som er galt? Sitter med mobilen som modem nå, så jeg ønsker ikke å gå inn på flere linker dere eventuelt måtte gi meg, enn jeg må.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modemet står med PPPoE som oppsett, noe jeg for øvrig skrev i første post (PPPoE LLC). Har vært i kontakt med Telenor. De sa at de ikke kunne gjøre noe og at det var jeg som måtte ha koblet feil, noe jeg vet jeg ikke har gjort. Den er satt opp med alle innstillinger korrekt, inkludert DHCP, så jeg forstår ikke hva som er galt.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Jeg har glemt å oppdatere forrige post. Det stemmer at jeg har et Annex A modem. Har kontaktet Multicom for å finne ut om jeg får pengene tilbake. Forstår ikke hvorfor man skal selge ting som ikke fungerer her i landet.

 

Jeg ser derfor denne saken som løst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...