roro Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Viftestøyen på min bærbare 2.4 GHz 'drives me grazy' Når maskinen går på batteri kopler den i det miste ut i 45 sek. for å gå i halvtannet minutt, med nettspenning kjører viften hele tiden. Åpnet dekselet og fant en 50mm radialvifte (ca 1cm høy) montert i kasett. 5v, rpm ? Har forsøkt å finne en tilsvarende mer stillegående men det har jeg ikke funnet. Har også søkt på alternative løsninger uten å finne noen. Har gått til det drastiske skritt å kjøpe laaang vga kabel ekstern flatskjerm og trådløst tastatur, mmmmm blir liksom ikke bærbar lenger. tips anyone? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 du kan som en start sjekke undersiden på kjøleren, bytte ut kjølepasta og sånn. Da kan temp gå ned raskere og viften vil ikke gå så ofte. nr 2: bytte ut ribben med en mer effektiv evt. lage en selv i kobber. kobber= bedre en aluminium de ideene jeg kom på i starten. Du kan kanskje starte med ribben til en u server. De er gjerne ganske lave og med mange små "ribbepinner" istedet for slik form ||||| vil tro at det er mer effektivt. Lenke til kommentar
roro Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Thanks det er en begynnelse. Har tatt endel mål viften ligger i en heatsink i kobber maksimalhøyde over prosessoren er 14mm (ikke mye!!!) viften er 50mm bred og 11mm høye blad/vinger. lyden er såpass høyfrekvent at støyskjerming er utelukket. har vært i kontakt med microplex de har ikke noen løsning, så jeg må nok gjøre det selv, vannkjøling hadde vært noe. med svær kjøleribbe bakpå skjerm. Lenke til kommentar
roro Skrevet 1. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2003 Fant en interressant vifte til skjermkort, ligner på amilo viften, men med utblåsning i kun ene enden: Finishen så mye bedre ut enn på amilo viften. Noen som vet hvem som lager slike? går ut fra at abit ikke lager dem selv. http://www.ocshoot.no/abitotes.htm Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. mai 2003 Del Skrevet 1. mai 2003 jaja..lykke til... ps: roro- løten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå