Gå til innhold

Spørsmål ang. iPhone som har låst seg

-edvard-

Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg sin iPhone 1G har låst seg helt. Ikke sim-låsen, men "telefon-låsen" hvis noen skjønner.

Jeg hadde byttet kode for å kødde litt, men så har han brukt opp alle forsøkene han hadde på å taste kode,

og nå står det "Telefon låst, koble til iTunes" eller noe lignende i displayet. Det rare er bare at når han kobler seg til iTunes står det at han må låse opp telefonen før han får brukt den.

Jeg har litt dårlig samvittighet... Noen som vet hva man kan gjøre? Telefonen er jailbroken, så å sende den inn er nytteløst.

M.v.h.

Edvard :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en sikkerhetskopi, eller ikke er redd for å miste det du har på den gjør du følgende:

Hold "home" og "sleep" knappen, den øverste og den runde nederst, mens den er kobla til itunes, når det kommer et signal om at den er kobla fra usb porten slipper du "sleep" knappen, men fortsetter og holde inne "home" knappen til det kommer et signal om at den er kobla til igjen. Nå skal skjermen være svart. Slett itunes hvis du har nyere enn 7.5 og last ned denne i stedet !!viktig at du lagrer mappene med sikkerhetskopiene til telefonen!!.

Nå vil det komme en pop up hvor det står at du må gjenopprette telefonen før den kan brukes til itunes, hvis ikke må du bare trykke på gjenopprett knappen mens du holder nede "Shift". Da vil du kunne velge installasjons fil selv, velg da en verson du har lasta ned som heter 1.1.3. Det er den enkleste å jailbreake med. Innstaller denne, og last ned noe som heter quickpwn og ziphone . Bare google kick iphone out of recovery mode. Og jailbreak iphone. Da vil du finne noe lignende.

Når gjenoppretningen er ferdig må du åpne programmet som dytte den ut av recovery mode, hvis skjermen blir rød har det skjedd noe feil, hvis den blir grønn funker det. Nå åpner du ziphone, og trykker på jailbrake og unlock og alt. Da skal den funke igjen :)

Noen hint:

Gjenoppretninga er velykket hvis du får feilmelding 1015 eller noe. Du skal få en feilmelding...

Hvis ikke Ziphone som du får lasta ned her fungerer, så last ned en eldre verson, husker ikke hva den het.

1.1.3 finner du hvis du søker på google.

Hvis det står at du ikke har dekning når du har tasta pin så prøv å ring *#307#, eller ditt eget nummer...

Orker ikke finne alt for deg, dette er bare det jeg husker :p

Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...