Gå til innhold

Advarsel mot CPUCooL

EviLEddiE

Anbefalte innlegg

IKKE bruk dette programmet dersom du har et VIA KT266(A)-basert chipset. I mitt tilfelle forårsaket programmet omfattende korrupsjon av data på den disken jeg hadde alle spillene, MP3ene, programmene og brukerdataene på. Det hele endte med at alle dataene gikk tapt før jeg ble klar at CPUCooL var den store synderen...Med CPUCooL oppe kunne jeg heller ikke måle CPU-temperaturen.

Jeg foretrekker 42 grader (AMD Athlon 1GHz OCet til 1,5GHz med Swiftech MC462) på CPU og Hardware Monitor-programmet som fulgte med KR7A-RAID framfor CPUCooL. Dette programmet fungerte fint med KT133(A) chipsettet, man altså ikke med KT266(A)...

Håper dere da unngår samme skjebne som meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPUIdle funker jo bra, men hardware er seff best. Rain funka ikke de spøtt.

Kjører HW nå, og kan høre på PSUen hvor mye strøm PC-en trekker, pga modding og medfølgende provisoriske festemåter for en diger spole.

Av en eller annen grunn tar det masse power når man beveger musa i et dokument i Opera 6.0...

Lenke til kommentar

Vel...det var visst ikke CPUCooL som gjorde at HDen min (WD400BB) feilet! Jeg kjører 40MHz på PCI-bussen (KR7A-RAID med 512MB PC2700 RAM på 314MHz DDR) og min teori er at denne HDen ikke tåler så høy hastighet. Dataene på den blir sakte men sikkert korrupte (FAT-tabellen blir på en eller annen måte "brutt ned") og CHKDSK i WinXP duger ikke for å fixe dette. Må da bruke ScanDisk med Win98SE bootdiskett.

Men den andre Western Digital-disken min på 80GB funker utmerket. Kommer nok til å selge disken på 40GB og kjøpe en ny på 100GB...

Men CPUCooL er fremdeles ansvarlig at jeg ikke kan måle CPU-temp i Windows!

Nå kjører jeg en AMD T-bird 1GHz på 1,5GHz (Swiftech MC462 m/Delta Black Label 80mm vifte) med idle-temperatur på 38,5 grader ved 24 grader ambient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...