stasomfaen Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Hei! For litt siden startet jeg med hockey... Men problemet mitt er at jeg aldri skjønner alle øvelsene :/ Glemmer dem liksom med en gang, og når vi først kommer på isen og blir forklart en gang til blir det bare rot! Og så lenge jeg ikke får til øvelser, blir treninga bare dritt... Først når jeg kom hjem i dag fristet det å slutte! Jeg skal ikke satse hockey, men hadde lyst å drive med det for å holde formen, og er egentlig glad i sporten og syns det er kult. Og hvis jeg klusser med øvelser blir det bare syting fra andre spillere, og småkjeft fra trenerne... Blir litt lei i lengden for å si det sånn. Hva kan jeg gjøre for å bli litt bedre til akk. dette? Huske øvelsene, og kunne gjennomføre øvelser uten kluss hele tiden.. ? I tillegg tar det mye tid fra hobbyen jeg virkelig liker, og vil bruke mye mer tid på... Kan noen i det hele tatt hjelpe meg med noe? Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Var en gang med søss på LineDansing. Greide aldri og huske alle stega... Aner ikke hvorfor... I feel your pain. Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 15. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2008 Godt å høre at jeg ikke er den eneste : P Lyst til å "få vekk" dette... Er det kanskje noe man bør ha i seg som virker på hukommelsen kanskje? : P Lenke til kommentar
Raytee Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Kanskje du bare har konsentrasjons vansker og ikke følger med når de går gjennom? Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 (endret) Av min erfaring er det eneste som hjelper å trene, trene og trene mer. Det kommer litt an på alder, livssituasjon og hvordan hjernen din fungerer (om du er god på rutiner eller ikke), men som regel vil mengder med terping fikse på slikt. Andre ting som kan hjelpe: - Om du har litt is i nærheten du kan øve deg på egenhånd.- Se litt film på youtube og test i sokkelessen på parketten i stua.- Se for deg hvorfor du skal gjøre teknikken på en bestemt måte, ikke hvordan den skal gjøres.- Del teknikken opp i flere deler og terp på en og en del.- Gjør teknikken ekstremt sakte mange ganger og øk tempoet litt etter litt. Det meste kommer med tid, det er f.eks. snart 10 år siden jeg drev aktivt med idrett og jeg husker fortsatt overraskende mange øvelser - ikke fordi jeg har memorert dem, men fordi de ligger i kroppen. Men til syvende og sist er det greit å finne en idrett du trives med. De aktivitetsklubbene som lar deg prøve en bråte med idretter er fine. Da kan du selv finne en idrett du trives med. Endret 16. desember 2008 av cbastus Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 16. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg følger med på øvelsene, men jeg har kanskje litt vansker med konsentrasjonen av og til, så glemmer øvelser fort.. Et problem er at trenerne har øvelsene.. De som skal brukes går de igjennom der og da, så litt vanskelig å øve på dem, men takk! Lenke til kommentar
cbastus Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Det finnes sikkert noen bøker du kan kjøpe med øvelser og bilder av hvordan de gjøres, treneren din burde kunne hjelpe deg med å finne en bra bok. Om treneren har øvelsene burde han/hun også kunne gi deg en kopi av øvelsene. Tviler på at treneren din synes det er til bry, det er jo tross alt bare initiativ fra din side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå