Gå til innhold

[Løst]Ny fotoskriver - 1000 - 2000 kroner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver og leter etter en skriver som skal brukes til fotoutskrift, samt utskrifter av vanlige dokumenter o.l.

- Prisklasse 1000 til 2000+ kroner.

- I utgangspunktet A4-format, men A3 er heller ikke å forakte hvis det finnes noen gode i nevnte prisklasse.

- Separate blekkpatroner er en fordel.

- Samme gjelder CD-utskrift.

- Automatisk tosidig utskrift er noe jeg har blitt glad i fra forrige skriveren, så det hadde også vært flott.

- Trenger ikke mulighet for trådløst nett.

- Heller ikke nødvendig med LCD-skjerm eller mulighet for direkte utskrift fra kamera.

- Helst ikke en altfor gammel modell.

Flott om noen har noen anbefalinger. Trenger ikke oppfylle alle kravene, men helst så mange som mulig.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med denne?

https://prisguiden.no/product.php?product_id=100476

har fått litt sans for multifunkjsonsskrivere. Tosdig utskrift er visstnok mulig med ekstraustyr, men ikke alltid ekstrautstyr virkelig kan skaffes.

Jeg er enig at at dobbelsidig utskrift er viktig, men for meg er den rene bildekvaliteten viktigere. Jeg har egen scanner, så en mulitfunksjon-skriver er, for meg, bortkasta penger.

Men jeg tror nok at skriverenheten i PX700 er ganske lik R285.

Personlig, så vurderer jeg på en R800. Men den sprenger budsjettet ganske så kraftig.

Tom

Lenke til kommentar
Ja, den virker jo veldig bra, selv om den er billig. Har du noen erfaring med driverprogrammet, om det fungerer bra og har mange muligheter?
Har de mulighetene du trenger. Fungerte bra da jeg hadde den til test tidligere i år. PX700 er egentlig samme sak, men med innebygget scanner og litt mer pjusk... R285 er veldig rendyrket skriver, uten fiksfaks og med klart fokus på fotoutskrift.
Lenke til kommentar
Hva med denne?

https://prisguiden.no/product.php?product_id=100476

har fått litt sans for multifunkjsonsskrivere. Tosdig utskrift er visstnok mulig med ekstraustyr, men ikke alltid ekstrautstyr virkelig kan skaffes.

Scanneren min fungerer fortsatt i beste velgående, så multifunksjonsskriver er ikke noe jeg vil bruke ekstra penger på. ;)

Personlig, så vurderer jeg på en R800. Men den sprenger budsjettet ganske så kraftig.

Har vurdert den jeg og, men synes den begynner å bli litt for gammel... :hmm:

Har de mulighetene du trenger. Fungerte bra da jeg hadde den til test tidligere i år. PX700 er egentlig samme sak, men med innebygget scanner og litt mer pjusk... R285 er veldig rendyrket skriver, uten fiksfaks og med klart fokus på fotoutskrift.

Jeg leste den testen din ja, og den virket jo veldig bra.

Vurderer også Canon-skriveren som kom på andreplass, Pixma iP4500, ettersom den har litt mer utstyr, bl.a. dupleksenhet og to papirmagasiner (forstod det som at Epson-en ikke har det). Men jeg er usikker på om det er verdt å ofre litt utskriftkvalitet for det...

Mener du R285 er mer skriver for pengene enn en tilsvarende skriver i f.eks. 500-1000 kr. høyere prisklasse? Den virker ikke som en utpreget "billig-skriver" i forhold til de litt dyrere? Det er jo en fordel at den varer en stund før man må kjøpe ny... :ermm:

Lenke til kommentar
Mener du R285 er mer skriver for pengene enn en tilsvarende skriver i f.eks. 500-1000 kr. høyere prisklasse? Den virker ikke som en utpreget "billig-skriver" i forhold til de litt dyrere?
Synes ingen skrivere under 3-4000 kr gir særlig kvalitetsinntrykk, og R285 er ikke noe dårligere enn de som koster ca 1000 kr så langt jeg er i stand til å vurdere. Dersom du ikke skal betydelig opp i pris, ville jeg valgt R285 dersom dupleks ikke er veldig viktig.
Lenke til kommentar

Hvis du kun skulle hatt en ren fotoskriver ville jeg nok anbefalt deg IP4500 faktisk, har lite erfaring med Epson, og tviler på at disse gir noen dårligere utskrift, men finner du en IP 4500 vil du i mange tilfeller kunne raske denne med deg for 500 kroner nå.

Denne gode prisen for butikker vil bli kvitt den til fordel for IP4600 som kom nå. En fordel med IP4600 vil være billigere blekkpatroner (20-30 kroner per patron), og dermed kan du kanskje tjene inn de ekstra kronene eventuelt? :p

Slik som jeg forstår det skal det litt til å få noen særlig merkbar forskjell på andre fotoskrivere (altså da bedre kvalitet), med mindre du klinker til med 3x budsjettet og fyrer av med Canon PRO 9000, A3 utskrift av syk kvalitet i alle fall ;)

Lenke til kommentar

Det endte visst opp med iP4500, egentlig av den enkle grunn at de ikke hadde R285 hverken på Lefdal eller Elkjøp her i området. (Nei, jeg hadde ikke tid til å kjøpe den på nettet.) Fikk den for 500 kroner, nedsatt fra 1100, så det var jo ikke så ille.

Hittil har den gjort en upåklagelig jobb, og fungerer bra på alle måter. Helt klart mye for pengene, i alle fall. :)

Takk for alle tips. :thumbup:

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar
Slik som jeg forstår det skal det litt til å få noen særlig merkbar forskjell på andre fotoskrivere (altså da bedre kvalitet), med mindre du klinker til med 3x budsjettet og fyrer av med Canon PRO 9000, A3 utskrift av syk kvalitet i alle fall ;)
Min erfaring fra testen jeg gjorde for Akam, var at Epson var bedre enn Canon iP4500 på utskriftskvalitet. Canon hadde bedre funksjonalitet. Når det gjelder rå utskriftskvalitet, har jeg heller ikke sett noe som overgår Epson sine storformatskrivere - de leverer utrolig høy kvalitet på utskriftene. Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...