Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HP dv4164 - defekt skjerm

Anbefalte innlegg

Har en bærbar HP som akkurat har fylt tre år. Ser ut til at skjermen på denne har tatt kvelden. Når jeg starter den opp er skjermen svart, og det er en liten hvit stripe øverst og nederst innimellom. Ser ut som "baklyset" er på, men altså ingen skjermbilde. Det fungerer forøvrig når jeg kobler maskinen opp mot tven via s-video, så konklusjonen er vel at det er skjermen som har dødd.

Noen som har noen siste råd før reparasjon eller skroting er neste? Noen som aner hva det koster å fikse en 15,4" skjerm?

Har prøvd å tømme maskinen for strøm (tok ut strøm og batteri, og holdt inne på/av-knappen i 15 sek). Har og prøvd å ta ut og inn minnebrikkene uten resultat.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei har selv vært i det uføret selv, selv om jeg hadde meg selv å skylde for at skjermen gikk dunndas, ikek på en helt identisk pc som du har, men en dv9041, dette er en 17" utgave, men pcen er i samme serien da, jeg fikk tak i en brukt skjerm jeg og bare byttet over... VELDIG enkelt, 4 skruer for å få av dekselet rundt skjermen, så mener jeg at skjermen kun satt med 2 skruer bak dekselet, deretter er det bare å koble vekk 2! kontakter, fjerne den ødelagte skjermen, og sette i den nye, montere alt o omvendt rekkefølge så enkelt var det med min pc, overrasker meg stort om det er noe annerledes på din.

Du sier også at pcen er nettopp fylt 3 år.. du har 5 års REKLAMASJONS RETT på pcen den er ment i å vare i lenger enn 2 år, men merk at dette er rklamasjons rett ikke garanti, reklamasjonsrett har du i følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Hei. Høres jo greit ut dette, men så er det å få tak i en brukt skjerm... Når det gjelder garanti/reklamasjon, så har jeg vært i kontakt med HP. De mente det var butikken som måtte ordne opp. Butikken sier garanti på 1 år og reklamasjon på 3 år. Har spurt dem om ikke skjermen er ment å vare lengre enn 3 år, men får bare svada-svar tilbake. Kjøpsloven er klar på at dersom varen er ment å vare mer enn tre år, så er dette en reklamasjonssak. Finner ingen klare avgjøreleser på dette, men ser det refereres til både tre og fem år forskjllige steder nå det gjleder denne typen skader/defekt. Er damas maskin, og butikken ligger tre timer unna her. (Sitter selv på nesten samme maskin som deg dv9060.)

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...